Az eddig megszokott, indie címek felé nyitó koncepciót dobja az Electronic Arts (holott Josef Fares és stúdiója, a Hazelight az A Way Out után az It Takes Two-val is bebizonyította, hogy rétegjátékokra igenis van kereslet).
2016-ban jött létre az EA Originals azzal a céllal, hogy indie partnerektől adjon ki játékokat az Electronic Arts. Ettől viszont el fognak térni, ugyanis Jeff Gamon, az EA Partner ügyvezetője így nyilatkozott a Gamesindustry-nak: „Felfedeztük a vágyat a nagyobb, jobb és innovatívabb címek iránt, amelyek kiegészítik az Electronic Aarts portfólióját. Tehát ott, ahol kisebb, indie játékokkal kezdtük. Mostanra átálltunk a független fejlesztésű játékokra mindenféle formában és méretben, terjedelemben és költségvetésben. Elmozdulunk a hiánypótló játékoktól a merész címek felé. A sajtó és a vásárlók részéről is sok pozitív visszajelzést kapunk. Az It Takes Two sikerén szárnyalunk, de a többi, eddig megjelent játékunk is nagyon jó kritikai fogadtatásban részesült.
A hírnevünkkel kereskedünk. Úgy gondolom, hogy az EA Originals egyedülálló az iparágban abban, ahogyan a stúdiókkal együttműködünk. Minden, amit teszünk, a stúdiókkal együttműködve történik. Megnyitjuk az ajtókat minden erőforrásunk és tehetségünk előtt, amellyel bármelyik belső stúdiónk rendelkezik, és ezt a partnerstúdiónkba irányítjuk. Mindeközben megvédjük őket a nagyobb EA-vállalattól, és gondoskodunk arról, hogy megvédjük a kreatív szabadságukat. Nagyobb léptékű játékokat készítünk, de továbbra is együttműködünk (van egy-kettő!) kisebb játékokkal is. Ezek az alapvető értékek továbbra is fennállnak. Bármelyik megállapodás struktúrája teljesen testre szabott. Lehetőség van arra, hogy bármelyik kisebb vagy nagyobb partnerstúdió ugyanazokhoz az erőforrásokhoz férjen hozzá, mint a belső stúdiónk. Olyan ez, mint egy menü. Attól függ, hogy mit és mikor szeretnének,” mondta Gamon.
Tény, hogy nagyobb játékok jönnek: például a Wild Hearts, illetve az Immortals of Aveum, amik nagyobbak például a Fe-nél vagy az Unravelnél. Ezeken túl még a 2019-es E3-on bejelentett Rustheart (co-op akció-RPG a Glowmade-től) is az EA Originals gondozásában fog megjelenni. És ezekben is erőltetni fogja a Denuvót, ami a játékok megőrzésében hátráltató tényező…
Forrás: WCCFTech