Az Xbox Game Pass Ultimate előfizetők mostantól hozzáférhetnek egy új, 10 órás próbaverzióhoz egy hamarosan megjelenő játékból, amelyet a leleplezés óta a Monster Hunterhez hasonlítanak.
Az Xbox Game Pass Ultimate előfizetők egy 10 órás ingyenes próbaverzióra tarthatnak igényt a Wild Heartsból, egy hamarosan megjelenő, Monster Hunter-szerű játékhoz. Azok, akik a Wild Hearts kapcsán bizonytalanok, élvezhetik a próbaverziót, és amennyiben tetszik nekik a játék, minden elért eredmény átvihető lesz.
A Wild Heartsban a játékosok egy Hunter szerepét veszik át, akinek az a feladata, hogy legyőzze a Kemono-t több nagy területen belül, amelyek Azuma világát alkotják.
Nyolc különböző fegyvertípussal rendelkezik, építhet tárgyakat és átjárási mechanikát, valamint új fegyvereket és páncélokat oldhat fel. Állítólag a Wild Hearts körülbelül 30 órát vesz majd igénybe, legalábbis ami a fő történetet illeti. Vagyis a rajongók a Game Pass Ultimate Trial segítségével a játék egyharmadát kipróbálhatják.
Hogy tisztázzuk: a Wild Hearts nem jelenik meg az Xbox Game Passon. Tehát, a rajongóknak ezután teljes áron kell megvenniük a játékot. Technikailag ez a demó az EA Playen keresztül érhető el. Ez a Game Pass Ultimate előfizetési szinten kapcsolódik a szolgáltatáshoz. Tíz óra bőven elég annak, akik a február 17-i megjelenési dátum előtt ki szeretné próbálni. Ám azok számára, akik a teljes játékra várnak, hogy a szolgáltatásba kerüljön, a próbaidőszakon felül még egy zsúfolt hét áll rendelkezésre.
Az Xbox Game Pass miatt csökkenhetnek a játékeladások?!
A Microsoft folyamatban lévő Activision Blizzard-felvásárlását az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága (CMA) vizsgálja. A február 8-án kiadott ideiglenes vizsgálati jelentésből további részletek derülnek ki arról, hogy az Xbox Game Pass hogyan befolyásolja az eladásokat.
A Microsoft szerint az alapjátékok eladásai valóban csökkennek a Game Passba való felvétel után. „A Microsoft azt is elárulta, hogy belső elemzése szerint az alapjátékok eladásai tizenkét hónappal a Game Passba való felvételüket követően [szerkesztve] %-kal csökkentek” – áll a CMA közleményében.
A jelentés későbbi részében a Microsoft belső dokumentumai azt is elismerik, hogy a Game Pass kannibalizálja a játékok közvetlen vásárlását (a jelentésben buy-to-play vagy B2P). Pontos szám nem ismert, mivel a CMA jelentésben három különböző, belső levélváltásokban szereplő számadatot szerkesztettek.
Ez eltér attól, amit korábban a Microsoft játékfőnöke, Phil Spencer mondott egy 2018-as levelup.com interjúban, ahol azt állította, hogy a Game Pass valójában az alapjátékok eladásait ösztönzi. A Microsoft Game Pass-szal kapcsolatos megjegyzései a jelentés részben találhatóak, ahol a Microsoft azzal érvel, hogy az olyan előfizetéses szolgáltatások, mint a Game Pass (MGS) nem egy külön piac a B2P-től. A Microsoft a Game Pass-t és más előfizetéses szolgáltatásokat a B2P-től eltérő fizetési módnak tekinti.
Érvelésének alátámasztására a Microsoft bizonyítékot is benyújtott arra vonatkozóan, hogy a játékosok gyakran váltogatnak a két különböző „fizetési mód” között. Az ideiglenes jelentésben a CMA megállapítja, hogy „a konzol B2P és az MGS ugyanazon a termékpiacon belül van, de elismeri, hogy van némi különbség a kettő között”.
A teljes felvásárlást illetően a CMA „ideiglenesen arra a következtetésre jut”, hogy a felvásárlás „magasabb árakat, kevesebb választékot vagy kevesebb innovációt eredményezhet az Egyesült Királyság játékosai számára”.
A bizottság lehetséges intézkedéseket is ajánlott a Microsoftnak, amelyekkel a felvásárlás jóváhagyását elérhetné. Ezek között szerepel az Activision egység és a Call of Duty esetleges elhagyását az egyesülésből. A CMA végleges jelentése 2023. április 26-án vagy azelőtt jelenik meg.
A CMA mellett a Microsoft jelenleg az FTC perével is szembenéz az Activision Blizzard felvásárlásával kapcsolatban. Állítólag az Európai Unió is arra készül, hogy trösztellenes figyelmeztetést adjon a Microsoftnak. Az EU április 11-ig hozza meg döntését.
Forrás: TrueAchievements, CMA