A redmondi cég azt is elismerte, hogy a kiadóknak kompenzációt fizet emiatt.
Amióta elrajtolt az Xbox Game Pass (amit a köznyelv is csak Game Passnak szokott emlegetni), lassan, de biztosan növekszik az előfizetői tábor, ugyanis havidíj fejében több játékhoz hozzá lehet férni, köztük az Xbox Game Studios exkluzív címeihez is azok megjelenési napjától kezdve. Phil Spencer, az Xbox-vezér korábban, a rajt után nem sokkal azt mondta, hogy a Game Pass a hagyományos eladásokat meg tudta tolni, ugyanis nagyobb profilt adott így a játékoknak, de ezt nagy szkepticizmus fogadta.
Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatala, a CMA közölte az ideiglenes jelentését a Microsoft Activision Blizzard Kinggel kapcsoaltos felvásárlásával kapcsolatban, és itt a redmondi techóriás elismerte, hogy az eladásoknak ÁRT a Game Pass: „A Microsoft azt is közölte, hogy belső elemzése szerint az alapjátékok eladásai [cenzúrázott] százalékkal csökkentek tizenkét hónappal a Game Pass-hoz való hozzáadásuk után.” Erre aztán a Microsoft többek között az Eurogamernek is eljuttatott egy közleményt, amiben menteni próbálta a menthetőt:
„Az Xbox Game Pass több választási lehetőséget és lehetőséget kínál a játékosoknak és a játékkészítőknek a játékok felfedezésének, megtapasztalásának és terjesztésének módját illetően. A játékosok számára ez azt jelenti, hogy újabb lehetőséget biztosítunk számukra, hogy nagyszerű áron fedezzenek fel játékokat és játszhassanak a barátaikkal. A fejlesztők számára ez azt jelenti, hogy újabb lehetőséget teremtünk arra, hogy játékukat pénzzé tegyék. Arra összpontosítunk, hogy segítsük a játékfejlesztőket minden méretben, hogy maximalizálják a Game Passon keresztül kapott teljes pénzügyi értéket. Minden játék egyedi, ezért szorosan együttműködünk az alkotókkal, hogy olyan egyedi programot állítsunk össze, amely tükrözi az igényeiket, biztosítja, hogy a szolgáltatásban való részvételükért anyagi ellentételezést kapjanak, és teret enged a kreativitásnak és az innovációnak. Ennek eredményeként a Game Pass-szal való együttműködés iránt érdeklődő fejlesztők száma folyamatosan növekszik,” mondta a Microsoft.
A Halo Infinite első napi Game Passba jutása ellenére sem tudott az akkori üzleti évben erősödni az előfizetéses szolgáltatás, amiről Spencer azt mondta, hogy a jövedelmük kb. 10-15%-ánál többet ez nem is fog kitenni. És ehhez még fizetniük is kell az érintett feleknek…
Forrás: WCCFTech