Visszavett az arcából a Ubisoft, és a kiszámíthatóságot tette fontossá

Holott eddig is kiszámítható volt a francia kiadó: minden második AAA játéka lényegében halasztást kap valamekkora időszakra…

 

Az előző negyedéves (2022 októbere és decembere közötti időszakra vonatkozó) üzleti eredményeit közölte a Ubisoft. 1,5 milliárd euró folyt be az eladásokból (az előző év azonos időszakával összevetve +6,1%), a nettó haszon 1,43 milliárd euró (-2,6%), és a kiadó régebbi játékaiból származó jövedelem 249 millió euró (-27%!). Ez nem éppen pozitív, és a Ubisoft a teljes éves előrejelzését (tehát a január-március időszakra vonatkozó negyedik negyedéves) is lejjebb vette, amit a befektetők nem vettek jó néven.

A Just Dance 2023 (őszinte kérdésünk van: ismer-e bárki is valakit, aki az utóbbi évek során egyszer is megvette a játékot?) és a Mario + Rabbids: Sparks of Hope nem teljesített jól, és emiatt is a következő két évre Yves Guillemot, a francia kiadó vezérigazgatója meghúzza a cég nadrágszíját. Az Assassin’s Creed ennek ellenére remekelt, ugyanis az üzleti év első kilenc hónapjában az aktív játékosok száma 30%-kal növekedett, így a franchise számára új rekord állt fel. A Rainbow Six: Siege negyedéve sem volt rossz, ugyanis decemberben (annak ellenére, hogy már hét éve, hogy megjelent a játék) rekord napi jövedelmet hozott össze.

„Elkötelezettek vagyunk a hatékonyság és a kivitelezés fokozása mellett egy agilisabb, az új piaci feltételekhez igazodó szervezet révén, amely nagy hangsúlyt fektet a termelésünk kiszámíthatóságának fokozására irányuló kezdeményezésekre, valamint a költségcsökkentési erőfeszítéseinkre. Mivel erősségeinkre összpontosítunk, erőfeszítéseinket a nagy márkákra és a hosszú távú, élő szolgáltatásos játékokra összpontosítjuk,” mondja Guillemot. Az utóbbi másfél évben a Ubisoft fogta a Quebec városi és a montréali stúdió fejlesztési terveinek felépítését (ugyanis az utóbbi három Assassin’s Creeden ők dolgoztak), és ezt elkezdték más franchise-okban is alkalmazni.

Guillemot kiemelte, hogy a következő két évben a Ubisoftnál fejlesztés alatt álló játékok száma jelentősen csökkenni fog, hogy az úton levő játékoknak tere legyen, és ezek közül soknak megjelenés utáni tartalma is lenne, ahhoz pedig meghatározott számú fejlesztő kell. Na mibe, hogy a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-nek és a Beyond Good & Evil 2-nek így kampó van?

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu