Az új Steam funkció lehetővé teszi, hogy újratöltés nélkül másolj játékokat a Steam Deckre (vagy PC-k között). Ez sokkal kevésbé lesz megterhelő a sávszélességi korlátok miatt.
A lassú internetkapcsolattal vagy sávszélességkorlátozással rendelkező PC-s játékosok örülhetnek: A Valve most indított el egy olyan funkciót a Steam legújabb béta verziójában, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a játéktelepítéseket egy PC-ről a Steam Deckre vagy egy másik, ugyanazon a helyi hálózaton lévő PC-re helyezzék át. Ahelyett, hogy például az Elden Ring mind az 50 gigabájtját letöltenéd az asztali gépedre és a laptopodra, mostantól egyszer letöltheted a játékot, és átmásolhatod a második eszközödre.
A funkció már élesben elérhető a Steam Deck legújabb bétájában és a legújabb béta kliensben az asztali gépen.
Ezt a funkciót még októberben szúrták ki először a Steam OS kódjában, így jó látni, hogy megvalósult. „Gyakori felhasználási eset lehet egy otthoni beállítás, ahol több PC vagy Steam Deck van ugyanazon a helyi hálózaton” – írja a Valve egy új GYIK-ben. Ha egy játék egyszer telepítve van egy PC-re, az összes többi PC vagy a Steam Deck telepítheti vagy frissítheti azt a játékot a fájlok közvetlen átvitelével erről az egy PC-ről. Egy modern PC könnyen képes 100 MB/sec sebességgel átvinni a játék tartalmát, és az átvitel során a tartalmat küldő Steam kliens lemez- és CPU-terhelést generál (azaz valószínűleg nem szeretnénk, ha az átvitel során bármilyen intenzív feladatot végeznénk ezen a PC-n).”.
Ha korlátlan gigabites internetkapcsolatod van, akkor ez a frissítés valószínűleg nem sok hasznodra válik. De mindenki másnak – különösen a korlátozó sávszélesség-korlátozással beragadt PC-s játékosoknak – igazi áldás lehet, tekintve, hogy manapság a 100 GB feletti PC-s játékok hatalmas tárhely-zabálók.
Úgy hangzik, hogy a funkció nem egy mindent vagy semmit dolog, és képes váltani a helyi átvitel és az internetes letöltés között, ha például kikapcsolják a PC-t. A GYIK elmagyarázza: „Ha talál egy potenciális PC-t, az ügyfél megkéri a Steam backend szervert, hogy lépjen kapcsolatba a másik PC Steam kliensével, és indítson el egy játékfájl átvitelt, ha a helyi hálózati átvitel engedélyezve van és lehetséges. Ha a játékfájl-átvitel elfogadásra kerül, a PC-je megpróbál annyi tartalmat letölteni a másik PC-ről, amennyit csak lehet. Ha a kapcsolat megszakad, vagy nem áll rendelkezésre több tartalom, a Steam visszalép a nyilvános Steam tartalomkiszolgálók használatára a maradék letöltéséhez.”
A funkció alapértelmezés szerint csak az ugyanabba a Steam-fiókba bejelentkezett rendszerek közötti átvitelt teszi lehetővé. Beállítható azonban, hogy a Steam baráti listáján szereplő személyeket vagy bármely felhasználót is támogassa. Ha például egy barátod átjön a Steam Deckjével, és le akarja tölteni az Apex Legendset, hogy együtt játsszanak, akkor potenciálisan sokkal gyorsabban beindulhat a dolog, ha átküldöd neki a 60 gigás játékfájljaidat – bár ez nagyban függ a hardvertől mindkét oldalon.
Gyors tesztelésem során valóban gyorsabb volt számomra az Elden Ring letöltése a Steam Deckemre, mint a PC-ről való átvitele. A helyi átvitel a vezetékes asztali gépem PCIe Gen 4 SSD-jéről a Steam Deck belső tárhelyére (wi-fi-n keresztül) csak körülbelül 25 MB/s sebességgel mozgott, míg a sebesség több mint 35 MB/s-ra ugrott, amint elkezdtem a Steam szervereiről való letöltést.
A Valve megjegyzi, hogy a funkciónak van néhány korlátja. Ezek azok, amelyek számomra kiemelkednek:
- A játéktartalmak csak akkor vihetők ki, ha az átadó Steam kliens üresjáratban van, azaz nem futnak letöltések vagy játékok.
- A játéknak nyilvánosnak kell lennie és játszhatónak kell lennie mind a Steam felhasználók számára (nincs előtöltés).
- A játéknak naprakésznek kell lennie a játékfájlokat küldő PC-n.
- Csak a Steam asztali üzemmódban futó PC küldhet fájlokat. Tehát a Steam Decks, a Big Picture módban lévő PC-k és az egyéni indítóprogramok jelenleg nem tudnak fájlokat továbbítani a helyi hálózaton keresztül.
Asztali módban a beállítások között a Letöltések fül alatt találod a funkciót. Mindkét rendszerben a letöltések oldalon egy kék banner jelzi, hogy az átvitel folyamatban van. Amikor a „Stop transfer” gombra kattintottam, a Steam egyszerűen zökkenőmentesen átváltott az interneten keresztüli letöltésre. A helyi átvitel leállítása után úgy tűnik, nincs mód az újraindításra – még a félig kész telepítés törlése és az újrakezdés is arra késztetett, hogy a Valve szervereiről húzzam le a játékot.
Forrás: PC Gamer