Nem tetszik nekik az, hogy a cégek miképp léptek fel a szélsőséges esetekkel szemben.
Még tavaly decemberben küldött el a Sony Interactive Entertainmentnek, továbbá a többi nagy játékosnak (Microsoft, Valve, Epic Games…) egy kongresszusi képviselő, Lori Trahan, aki néhány napja a weboldalán közölte a fejleményeket a levéllel kapcsolatban. A legtöbb cégtől beérkezett válasz szerinte nem volt megfelelő, és az online játékokban bekövetkező szélsőségekkel kapcsolatos szabályzataik nem hozzák azt, amit ő elvárna.
„Amióta elküldtem a kéréseket a játékgyártó cégeknek, országszerte hallottam a szülőktől, hogy mennyire aggasztja őket a zaklatás és a szélsőségesség növekedése a gyermekeik által játszott játékokban. Miután elolvastam a vezető játékgyártó cégek válaszait, csalódott vagyok, hogy a cégek többsége nem válaszolt a legsürgetőbb kérdéseinkre, beleértve a szélsőségességgel kapcsolatos politikáik ismertetését, valamint az e témákkal kapcsolatos átláthatósági jelentéstételt. Sok munka áll még előttünk az online játékok pozitív előnyeinek maximalizálása és az olyan valós ártalmak, mint a zaklatás és a szélsőségesség kezelése érdekében, de szükségünk van arra, hogy ezek a vállalatok partnerek legyenek mindkét erőfeszítésben – és ne csak rózsaszínű szemüvegen keresztül tekintsenek a játékaikra,” írta Trahan.
A Sony azt mondta, hogy megteszi a tőle telhetőt, hogy a szülőket tájékoztassa a PlayStation konzolok biztonsági funkcióiról, és kiáll a Safer Gaming kezdeményezés mellett, amiben a Microsoft és a Nintendo is részt vesz. A Sony kiemelte a jelentő mechanizmusait, és hozzátette, hogy a zaklatási értesítéseket minden alkalommal valós személyek moderálják. A kommunikációs technológiát is használja a cég, hogy a gyűlöletbeszédet és a káromkodást képes legyen cenzúrázni.
Visszatérve Trahan jelentésére: „14 vállalatból 9 nem említette a szélsőséges tartalmak konkrét értékelésére és mérséklésére alkalmazott politikákat vagy intézkedéseket. 7 vállalat nem említette, hogy miként vesz részt a marginalizált és veszélyeztetett közösségekkel való együttműködésben, akiket az online gyűlölet és zaklatás leginkább érint. 8 vállalat nem rendelkezik átláthatósági jelentéssel a játékaiban megjelenő zaklató és szélsőséges tartalmak elterjedtségéről, vagy nem volt hajlandó azt ismertetni.”
Ezt a lemaradást lehetetlen behozni.
Forrás: PSL