Az Epic Games vezetője arra is kitért, hogy az Epic Games Store stratégiája miképp folytatódik az exkluzív címek körül.
A héten az Epic Gams Store több bejelentést is tett. Egyrészt a saját kiadást lehetővé tevő eszközkészletet tette elérhetővé a kiadó (és ezért 100 dollárt, tehát kb. 40 ezer forintot kérnek, ami megegyezik a Valve által követelt összeggel, hogy a Steamre feljusson egy játék). A Steammel szemben vannak eltérések: például a pornográf játékoknak nincs helye az Epic Games Store-on. és a PC-s crossplay kötelező a multiplayer címeknek. Az Epic biztosítja az egyedi crossplay lehetőségét, vagy a külsős SDK-k (szoftveres fejlesztőkészletek), esetleg az Epic Online Services alkalmazása is biztosított.
A PCGamer számolt be arról, hogy Sweeney mennyire kritikus volt a Valve API-ja (application program interface = alkalmazásprogramozási felület) iránt. Szerinte a Steamworks API eléggé bajos, amikor többjátékos játékokról van szó: „Klasszikus „bezáró”, lock-in stratégiájuk van, amikor olyan szolgáltatásokat építenek, amelyek csak az ő áruházukkal működnek, és kihasználják a többségi piaci részesedésüket arra, hogy mindenkit arra ösztönözzenek, hogy olyan játékokat adjanak ki, amelyek más áruházakban nem működnek.
Ez már korán „belénk harapott”, amikor számos többjátékos játék jött az Epic Games Store-ba. A Steamworks nem működött a mi áruházunkban, így vagy csökkentett többjátékos funkciókkal rendelkeztek, vagy egyáltalán nem, vagy csak egy sokkal kisebb közönségre korlátozódtak az Epic Games Store indulásakor, így rengeteg olyan többjátékos játék volt, amelyek tényleg úgy érződtek, mintha elromoltak volna,” nyilatkozta Sweeney.
Az Epic Games Store exkluzivitási stratégiája úgy változik, hogy kevesebb, ám nagyobb játék lesz csak az ő felületükön elérhető (pl. a Borderlands 3 kaliberére kell gondolni), mert az ilyen nagyobb címek vonzották be erősebben a közönséget. Az exkluzív címek között megtalálhatjuk az Alan Wake 2-t (Remedy Entertainment), de a genDESIGN, a PlayDead, illetve az Epic által 2021-ben felvásárolt Mediatonic is csinál valamit a platformra.
2022-ben 230 millió felhasználója volt az Epic Games Store-nak, ami 36 millióval több 2021-hez képest. A havi aktív felhasználók száma 62-ről 68 millióra nőtt. Tavaly 626 játékot adtak ki a fejlesztők a platformon, ami így majdnem megduplázta az elérhető címek számát. 2023-ban is lesznek ingyenes játékok. Tavaly 99 játék volt így elérhető 2240 dollár értékben, és addig is az Epic Games Store launcher több javuláson esik át (jelentősebb gyorsabb töltési idők, előfizetéses szolgáltatások támogatása, tartalmi hubok).
Forrás: PSL