TESZT – A 2018-ban megjelent Octopath Traveler egy igazi meglepetés volt a JRPG rajongók számára, akik egy gyönyörű pixelgrafikus és 3D-s világban élhették át nyolc különböző karakter kalandjait. A játék több mint hárommillió példányban kelt el világszerte, és most egy folytatás érkezett, amely új helyszíneket, új mechanikákat és új szereplőket hozott. Vajon az Octopath Traveler II képes megismételni az első rész sikerét? Miután kipróbáltuk a játékot a Nintendo Switch-en és a PC-n, elmondjuk a véleményünket.
Az Octopath Traveler II története Solistiában játszódik, egy földrészekre osztott világban, ahol az ipari forradalom és a gőztechnológia hajtja a fejlődést. A játék nyolc főhősének mindegyike más-más indíttatással indul útnak: van köztük színész, katona, feltaláló, orvos és tolvaj is. A játékos bármelyikükkel kezdheti a kalandot, és fokozatosan találkozhat a többiekkel is. A karakterek saját fejezetekben mesélik el a múltjukat és a céljaikat, de közben össze is fonódhatnak az útjaik. A játékmenet során rengeteg választásunk van: merre menjünk, kit vigyünk magunkkal, milyen harci stílust válasszunk.
Nyolcszoros szabadság
Az Octopath Traveler II legnagyobb erőssége talán az, hogy teljesen rábízza a játékosra, hogyan akarja felfedezni Solistiát. A világ térképe hatalmas és változatos: hegyeket, erdőket, sivatagokat, városokat és falvakat látogathatunk meg. A nap és az éjszaka váltakozása mellett az időjárás is befolyásolhatja a környezetet: esőben csúszósabbak lesznek az utak, hóban pedig lassabban haladunk. A játék nem korlátozza azt sem, hogy milyen sorrendben járjuk be a helyszíneket: bárhol elkezdhetünk egy karakter fejezetét (ha már találkoztunk vele), vagy akár csak barangolhatunk is kedvünkre.
Persze nem árt figyelni arra sem, hogy milyen szintűek az ellenségek: ha túl erős területre tévedünk, könnyen vesztünk.
A játék szabadsága nem csak a térképen érvényesül, hanem a karakterek kiválasztásában és fejlesztésében is. A játék elején bármelyik nyolc hősből választhatunk egyet, akitől nem is választhatunk el egészen a végéig. A többi hét karakterrel viszont bármikor találkozhatunk és csatlakoztathatjuk őket a csapatunkhoz. Minden karakternek van egy saját képessége, amit a városokban vagy a küldetések során használhatunk: például meggyógyíthatunk embereket, elcsábíthatunk őket, kihallgathatjuk őket vagy kirabolhatjuk őket. Ezek a képességek nem csak hasznosak, hanem szórakoztatóak is: sokszor találtunk rejtett titkokat vagy vicces helyzeteket velük. A karakterek fejlődése sem korlátozott: mindenki tanulhat egy másodlagos foglalkozást is, amivel új harci lehetőségeket nyerhetünk. A játékban összesen 12 foglalkozás van: az alap nyolc mellett négy titkos is felfedezhető. Így rengeteg variációval játszhatunk a csapatösszeállításban és a stratégiában.
Nyolcszoros harc
Az Octopath Traveler II harcrendszere nagyon hasonlít az első részéhez: minden karakternek van egy alapfoglalkozása (pl. harcos vagy varázsló), amit később egy másodlagossal is kiegészíthetünk. A harcok során fontos szerepet játszik a Break és a Boost rendszer: minden ellenfélnek van egy pajzsa, amelyet bizonyos fegyverekkel vagy varázslatokkal tudunk törni. Ha ezt sikerül elérnünk, az ellenfél védtelenné válik egy körre, és több sebzést kap. A Boost pedig azt jelenti, hogy felhasználhatjuk a felhalmozott pontjainkat (amiket minden körben kapunk egyet), hogy megerősítsük a támadásainkat vagy a képességeinket. A harcok így nagyon taktikusak és izgalmasak lesznek, főleg a főellenségek ellen, akik sokszor több formában is megküzdhetnek velünk.
A harcrendszer nem csak a Break és a Boost rendszert örökölte az első résztől, hanem egy új elemet is bevezetett: a Skill Linket. Ez azt jelenti, hogy ha egy karakter használ egy bizonyos képességet, akkor egy másik karakter automatikusan követheti egy másik képességgel, amivel extra sebzést vagy hatást érhetünk el. A Skill Linket előre beállíthatjuk a menüben, és akár több karaktert is összekapcsolhatunk így. A Skill Link nagyon hasznos lehet a harcokban, de nem mindig működik tökéletesen: néha olyan képességeket aktivál, amikre nincs szükségünk, vagy elpazarolja a pontjainkat. A harcrendszer másik gyenge pontja talán az, hogy néha túl könnyű vagy túl nehéz lehet: ha jól kihasználjuk az ellenfelek gyengeségeit és a Boostot, akkor sokszor könnyedén legyőzhetjük őket, de ha nem figyelünk oda, akkor egy-két csapással kivégezhetnek minket. A játékban nincs nehézségi szint választás, így nem tudjuk beállítani a kihívást magunknak.
Nyolcszoros szépség
Az Octopath Traveler II grafikája is nagyon hasonló az első részéhez: a HD-2D stílusban készült játék pixelgrafikus karaktereket és tárgyakat helyez el egy 3D-s háttérben, amelyet gyönyörű fény- és árnyékhatások tesznek még látványosabbá. A játék szinte olyan, mint egy interaktív vízfestmény: minden helyszín egyedi hangulatot áraszt, és sokszor megálltunk csak csodálni a részleteket.
A játék zenéje is remekül illeszkedik a hangulathoz: az eredeti játék zeneszerzője, Yasunori Nishiki visszatért, hogy újabb csodálatos dallamokat komponáljon. A játékban több mint 100 új zeneszám hallható, amelyek között akadnak vidámak, szomorúak és epikusak is. A szinkronhangok is jó minőségűek: választhatunk angol vagy japán beszéd között.
A grafika és a zene mellett a játék másik vizuális és hangi eleme a szöveg és a beszéd. A játékban rengeteg párbeszéd és narráció van, amelyek elmesélik a karakterek történetét és a világ hátterét. A beszéd minősége jó: az angol és a japán szinkronhangok egyaránt jól adják át az érzelmeket és a személyiségeket. A játékban lehetőségünk van arra is, hogy bekapcsoljuk a régióspecifikus akcentusokat, amik még jobban megkülönböztetik a karaktereket egymástól. A hanghatások is megfelelőek: a harcokban hallhatjuk az ütéseket, a varázslatokat és az ellenfelek kiáltásait.
Nyolcszoros élvezet
Az Octopath Traveler II egy nagyszerű folytatás lett, amely nem változtatott sokat az első rész bevált receptjén, de finomított rajta. A nyolc új karakter története érdekes és változatos, a világ felfedezése szabad és izgalmas, a harcrendszer pedig mély és kihívó. A játék grafikája és zenéje is lenyűgöző: a HD-2D stílus még mindig frissnek hat, a zeneszerző pedig újra kitett magáért.
Az Octopath Traveler II ugyanakkor nem tökéletes: néha előfordulnak ismétlődő elemek vagy hosszadalmas párbeszédek, de ezek nem rontanak jelentősen az összképen. Ha szeretted az első részt, vagy csak kedveled a klasszikus JRPG-ket, akkor mindenképpen adj egy esélyt ennek a játéknak.
-BadSector-
Pro:
+ Nyolc különböző karakter története
+ Hatalmas és változatos világ
+ Taktikus és izgalmas harcrendszer
Kontra:
– Néha ismétlődő elemek
– Hosszadalmas párbeszédek
– Nehézség ingadozása
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix, ACQUIRE Corp.
Stílus: JRPG
Megjelenés: 2023. február 24.
Octopath Traveler II
Játékmenet - 8.6
Grafika - 8.2
Történet - 8.1
Zene/hangok - 8.6
Hangulat - 8.4
8.4
KIVÁLÓ
Az Octopath Traveler II ugyanakkor nem tökéletes: néha előfordulnak ismétlődő elemek vagy hosszadalmas párbeszédek, de ezek nem rontanak jelentősen az összképen. Ha szeretted az első részt, vagy csak kedveled a klasszikus JRPG-ket, akkor mindenképpen adj egy esélyt ennek a játéknak.