A Diablo IV korai hozzáférésű béta játékosai sok egyéb mellett arra kérik a Blizzardot, hogy javítsa a dungeon-ok randomizációját.
Hétvégén Diablo IV előrendelői béta-tesztjének játékosai komolyan kritizálták a játék dungeon-jeit. Többen is arra kérik a Blizzardot, hogy javítson a randomizáción a megjelenés előtt. A dungeon crawling a Diablo franchise középpontjában áll. A negyedik rész sem más. A Blizzard korábban megerősítette, hogy az új játékban több mint 150 „kézzel készített és mégis procedurálisan generált” dungeon lesz. Néhány játékos aggódik, hogy a Blizzard dungeon designja túl egyszerű, és unalmassá teheti az ismételt végigjátszást.
A procedurálisan generált dungeonok a Diablo-sorozat középpontjában állnak, egészen az eredeti játékig visszamenőleg.
Bár a Diablo egyetlen dungeont tartalmazott, ahogy a játékosok egyre mélyebbre jutottak, minden egyes szint dizájnja egyedi volt az előzőekhez képest. A Diablo III azonban kemény kritikát kapott a dungeo-nok elrendezése miatt. A játékosok úgy érezték, hogy túl egyszerűek, hiányzik belőlük a Diablo és a Diablo II komplexitása. A gyorsabb befejezés és a zsákmányszerzés érdekében egyszerűsítették őket.
Most úgy tűnik, hogy a Diablo IV-et a Diablo III-hoz hasonló okból kritizálják. Mind a Diablo, mind a 4. rész subredditen a jelenlegi top hozzászólások szerint az új béta dungeon-jai túl egyszerűek és nem rendelkeznek elég randomizációval. Az egyik poszt szerint a dungeon-ok „brutálisan ismétlődőek”, és a játékos hamar megunta. Egy másik poszt azt állította, hogy az általuk játszott dungeon-ok egyharmada „pontosan ugyanolyan elrendezésű” volt, és hogy a Diablo III-hoz hasonlóan „nincs helye a felfedezésnek”. Példaként a Diablo II nagyszerű dungeon-labirintusaira mutattak rá.
Nem csak a dungeon-ok elrendezése bosszantott fel a tesztelőket: a Diablo IV bétajátékosai a börtönökben található, ismétlődő puzzle-elemeket is kritizálták.
A játékosok feladata egy kulcs vagy kristály megtalálása, anima vagy más tárgyak összegyűjtése. Esetleg bizonyos albossokkal való harc a továbbjutás érdekében. Bár ezek a mechanikák megváltoztatták a dungeon-ok tempóját, a játékosok azzal érveltek, hogy nincs elég puzzle-változatosság. Így a dungeon-okat csak még inkább repetitívnek érezték emiatt.
Érdemes azonban megkérdezni, hogy a béta-játékosok nem túlozzák-e el a dolgot. A Diablo IV jelenlegi bétája a teljes játék tartalmának nagyon korlátozott részét kínálja. A játék három felvonása közül csak az elsőt, az első felfedezhető zónát az ötből, és mindössze huszonhárom dungeon-t a több mint 150-ből. Elkerülhetetlenül lesz még több ellenség, főnök, rejtvény, csempekészlet és még sok más felfedezni való. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a dungeon-ok összetettebbek lesznek. A Blizzard remélhetőleg figyelembe veszi a játékosok véleményét.
Forrás: Reddit
BETA FEEDBACK: Dungeon design needs a revision to not become tedious from Diablo