A japán géniusz tehát követte volna a Valve (Half-Life 2: Episode 1-2) és a Telltale Games (pl. The Walking Dead) által korábban elindított formátumot…
Kojima Hideo nem pénzkeresés céljából adta ki a lényegében játszható prológusnak tekinthető Metal Gear Solid V: Ground Zeroest (igaz, a kiadó, a Konami láttán ők efelé próbálkozhattak), hanem más indokból jelent meg közel másfél évvel a teljes (ám a Kojima és a Konami közötti konfliktus következtében így is befejezetlen) teljes játék, a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain előtt. Erről Kojima a Twitteren beszélt:
„9 év telt el a megjelenése óta! A Metal Gear Solid: Ground Zeroes eredetileg az MGS V: The Phantom Pain prológusának készült. A Ground Zeroes-t eredetileg a Metal Gear Solid V prológusának tervezték, a fő történetben Snake (a játékos) bosszújának fontos bevezetője, a játék témája pedig a megtorlás. Mivel a PlayStation 4 2013 végén jelent meg, a játék előzetesen a PlayStation 4 x FOX Engine x nyílt világú rendszerrel jelent meg, hogy bemutassa az új Metal Gear Solidot, és egyben visszajelzést adjon a főjátékhoz.”
Egy későbbi tweetben hozzátette, hogy eredeti elképzelése szerint a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes az első epizód lett volna, hasonlóan egy epizodikus drámasorozathoz. Emiatt ez inkább egy kísérletnek volt felfogható, nem pedig egy ízelítőnek a The Phantom Painből. Ám a fogadtatás végül befolyással volt a fejlesztésre, mert sokan a teljes játéknak hitték a Ground Zeroest, holott az semmilyen értelemben véve nem volt az.
Érdekes a koncepció, de azért AAA játékok körül epizodikus megközelítést az utóbbi években lényegében csak egy alkalommal láttunk, és ott is nagy eséllyel a kiadó miatt: az IO Interactive-tól a Hitman reboot-trilógia első részét epizódokban adta ki a Square Enix, mielőtt a japán kiadó túllépett volna a 47-es ügynökön és a dán stúdión. Sokat elmond, hogy a Hitman végül teljes egészében volt kapható…
Forrás: WCCFTech