Kojima epizodikus formátummal tervezte a Metal Gear Solid V-öt!

A japán géniusz tehát követte volna a Valve (Half-Life 2: Episode 1-2) és a Telltale Games (pl. The Walking Dead) által korábban elindított formátumot…

 

Kojima Hideo nem pénzkeresés céljából adta ki a lényegében játszható prológusnak tekinthető Metal Gear Solid V: Ground Zeroest (igaz, a kiadó, a Konami láttán ők efelé próbálkozhattak), hanem más indokból jelent meg közel másfél évvel a teljes (ám a Kojima és a Konami közötti konfliktus következtében így is befejezetlen) teljes játék, a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain előtt. Erről Kojima a Twitteren beszélt:

„9 év telt el a megjelenése óta! A Metal Gear Solid: Ground Zeroes eredetileg az MGS V: The Phantom Pain prológusának készült. A Ground Zeroes-t eredetileg a Metal Gear Solid V prológusának tervezték, a fő történetben Snake (a játékos) bosszújának fontos bevezetője, a játék témája pedig a megtorlás. Mivel a PlayStation 4 2013 végén jelent meg, a játék előzetesen a PlayStation 4 x FOX Engine x nyílt világú rendszerrel jelent meg, hogy bemutassa az új Metal Gear Solidot, és egyben visszajelzést adjon a főjátékhoz.”

Egy későbbi tweetben hozzátette, hogy eredeti elképzelése szerint a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes az első epizód lett volna, hasonlóan egy epizodikus drámasorozathoz. Emiatt ez inkább egy kísérletnek volt felfogható, nem pedig egy ízelítőnek a The Phantom Painből. Ám a fogadtatás végül befolyással volt a fejlesztésre, mert sokan a teljes játéknak hitték a Ground Zeroest, holott az semmilyen értelemben véve nem volt az.

Érdekes a koncepció, de azért AAA játékok körül epizodikus megközelítést az utóbbi években lényegében csak egy alkalommal láttunk, és ott is nagy eséllyel a kiadó miatt: az IO Interactive-tól a Hitman reboot-trilógia első részét epizódokban adta ki a Square Enix, mielőtt a japán kiadó túllépett volna a 47-es ügynökön és a dán stúdión. Sokat elmond, hogy a Hitman végül teljes egészében volt kapható…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu