Ha minden követ fel akarunk forgatni a Square Enix ikonikus franchise-ának következő részében, akkor azt lehetetlen lesz egy hétvége alatt elintézni…
Yoshida Naoki, azaz Yoshi-P nem csak a Final Fantasy XIV producere, ugyanis az MMORPG mellett a hagyományos sorozat új részén is hasonló pozíciót tölt be. A japán Famitsu magazinnak adott interjúját a Twitteren @aitaikmochi fordította le angolra, így neki köszönhetően tudtuk meg, hogy a tizenhatos végső fantázia 100%-os végigjátszása (és ebben még valószínűleg a platina trófa sincs benne…) 70-80 órát fog igénybe venni!
„Amikor a játék fejlesztése épp csak elkezdődött, az volt az elképzelésem, hogy a játékosok manapság nagyon elfoglaltak más dolgokkal, ezért azt akartam, hogy legalább a történet befejezésére törekedjenek. Úgy gondoltam, hogy a játékot úgy húsz óra alatt végig lehet csinálni, de egyre csak bővült. Ennél a játéknál nagyon szerettük volna, ha a játékos az elejétől a végéig átélheti a történetet. Ha a sztori túl hosszú lenne, akkor fárasztó lenne játszani. Ezért szeretnénk, ha a Final Fantasy XVI olyan lenne, mint egy hullámvasút, ahol amikor már azt hiszed, hogy látod magad előtt az utat, akkor egy másik irányba húznak el.
Ennek eredményeképpen a játék valóban tele van történettel, csatákkal, stb. hogy ha nem hagytál ki egyetlen jelenetet sem, akkor körülbelül 35 óra kell ahhoz, hogy megértsd a történet „húsát” és befejezd a játékot. Nos, ha minden képességet a legmagasabb szinten el akarsz sajátítani, minden felszerelést össze szeretnél gyűjteni, mindegyik mellékküldetést teljesítenéd, és az összes szörnyvadászatot sem hagyod ki, akkor valószínűleg 70~80 óra játékidővel kell számolnod. Ráadásul egy őrületesen nehéz New Game+ módot is beépítettünk, amely lehetővé teszi, hogy átvigyük az összes statunkat az úgynevezett „Final Fantasy módba”. Ez valószínűleg még több játékidőt fog adni,” mondta Yoshida.
Lesznek online ranglétrák is, ahol versenyezhetünk a többiekkel, feltehetőleg a pontszámok és bizonyos küldetések, bossfightok teljesítése során a nem nyílt világúnak tervezett játékba: Yoshida szerint ez a játék azzal a dizájnnal másfél évtizedet (!) igényelt volna. A Final Fantasy XVI, ami hasonlítani fog a két új God of Warhoz (nagy felfedezhető területek, hasonló akció és RPG arány) június 22-én fog PlayStation 5-re, és talán karácsony előtt PC-re is megjelenni.
Forrás: WCCFTech