Diablo IV: az Activision Blizzard reménykedik, hogy júniusban nem lesznek sorok

Mivel a játék első, zárt bétája során olyan sokan csatlakoztak a Diablo IV szervereihez, nem csoda, hogy az Activision Blizzardnak sort kellett felállítania…

 

A Blizzard játékaiban nagyon is gyakori probléma szokott lenni az, hogy a kapcsolódást egy digitális sorban állás előz meg, amit azért kell általában implementálni, mert enélkül a szerverek túl nagy terhelésnek lennének alávetve, és így a játék teljesen játszhatatlanná válna mindenkinek. Szóval ez egyfajta óvintézkedés, de be kell ismerni, hogy valóban idegesítő tud lenni a várakozás pláne egy olyan játék esetében, amit akár offline is játszani lehetne, csak a kiadó a Diablo III PC-s verziója után a folytatásban mindegyik platformon szerverkapcsolatot igényel, hogy még csak véletlenül se lehessen kalózverziót készíteni (aminek pozitívuma a játék megőrzése lenne).

Az Eurogamer interjút készített a Diablo általános igazgatójával, Rod Fergussonnal, aki elmondta, hogy több mint 1 millió játékossal rendelkezett az első béta alatt, és reméli, hogy a második, mindenki számára elérhető tesztelés során még többen fogják kipróbálni a játékot. Az első teszt során hat nagy hotfixet adtak ki, ami tucatnyi hibát oldott meg, és most már optimista a csapat, hogy a júniusi megjelenéskor a Diablo IV sokkal stabilabb állapotban áll a közönség elé. (Előre pénzt tennénk arra, hogy nem fog. Mindig van probléma.)

„Természetesen az ideális az lenne, ha nem lennének sorban állások. Ez az, amit el szeretnénk érni. […] Néha a sorok része az, hogy hány szerver áll rendelkezésre, meg ilyenek, de a másik oldal őszintén szólva a szolgáltatások védelme körül forog. Néha csak azért állítunk be egy sorba, hogy ha van egy bizonyos szolgáltatás (például az adatbázisba való írás), amit nem akarunk túlterhelni. […] És tulajdonképpen ez történt [a korai hozzáférésű bétával]: valójában egy kicsit feljebb tekertük a sorokat, hogy megvédjük ezt, amíg dolgoztunk, és aztán, amint elvégeztük a munkát, elkezdtük beállítani [a szerverkapacitást], és behangoltuk, mire a sor ismét csökkent,” mondta Fergusson.

PC-n nem lesz osztott képernyős co-op (Fergusson arra utalt, hogy ez azért lesz így, mert nehézségek adódnak egy PC-n több mint egy Battle.net fiók egyidejű bejelentkezése körül), a karaktertípusokat még balanszolni fogják, ám egyes típusok szintküszöbje eltérő lesz. A Diablo IV nyílt bétája március 24-én kezdődik, a bolti verzió pedig június 6-án érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu