MOZI HÍREK – A Dungeons and Dragons: Betyárbecsület rendezőpárosa, John Francis Daley és Jonathan Goldstein beszélt arról, hogyan befolyásolta döntésüket a film elkészítése, hogy lemondjanak Ezra Miller The Flash című filmjéről.
A Dungeons and Dragons évtizedek óta az asztali szerepjátékok arca, és számos közvetlen adaptációt és inspirált művet eredményezett szinte minden médiumban és műfajban, a komikus web sorozatoktól a sötét fantasy regényekig. A legutóbbi nagyszabású adaptációs bejelentés a Paramounttól érkezett, amely elárulta, hogy egy egész estés filmet készít a játékból. A Dungeons and Dragons projekt hivatalos címét 2022 áprilisában tette közzé a Paramount.
Daley és Goldstein, akik végül a Dungeons and Dragons film rendezői székébe kerültek, nemrégiben interjút adtak a Variety-nek, amelyben megvitatták a közelgő filmet, és szóba került a The Flash is. A páros problémákkal szembesült a The Flash-en dolgozva, egy olyan projekten, amelyhez íróként és filmeseként csatlakoztak, mígnem elhagyták azt, kreatív különbségekre hivatkozva. Goldstein ezt mondta: „Ha úgy érezzük, hogy a felettesek nem ugyanazt a filmet akarják csinálni, mint mi, akkor nem fogjuk megnyerni azt a csatát. És jobb időben feladni és kiszállni onnan.” Nem sokkal ezután a kettőnek lehetősége nyílt az új Dungeons and Dragons projekt levezénylésére, amely valószínűleg sokkal jobban illeszkedik az elképzeléseikhez még az irányváltás után is. A projekt magas profilja miatt a film valószínűleg meghatározza majd a jövőbeli adaptációk hangulatát is, beleértve az élőszereplős Dungeons and Dragons sorozatot is, amely a Paramount Plus-ra érkezik.
A rendeződuó beszélt arról is, hogy milyen elképzelésük van a Dungeons and Dragons filmről. „Van ez az előítélet, amit le kell küzdeni, hogy ez nem csak a kockáknak való,” mondta Daley. „Van valami nagyobb és filmesebb.” A páros elárulta, hogy eredetileg egy valóságközelibb filmet képzeltek el, amely valós világbeli játékosokra összpontosított volna, de egy másik meglepően jó projekt megjelenése más irányba terelte őket: a Jumanji. „Abban a pillanatban, amikor megjelent a Jumanji’, azt mondtuk: Nem, ezt nem tehetjük meg újra,” mesélte a páros az interjú során. „Ráadásul ez egy kicsit igazságtalanul bánik vele. A D&D-t csak egy játékra redukálja, és szerintem annyi mindent lehet felfedezni abban a világban. “És nehéz tétje van annak, hogy törődjünk egy karakterrel, akit úgy tudunk, mint a közönség, hogy valaki játszik vele, aki biztonságban van az otthonában.”
Forrás: Variety