Kényszerített túlórázás és rossz vezetőség a Ubisoft párizsi stúdiójában?

A Solidaires Informatique, egy francia dolgozói szakszervezet szerint az utóbbi egy évben volt már arra is példa, hogy 14 órás műszakot kellett lehúzni…

 

Az NME számolt be arról, hogy a Solidaires Informatique megvádolta a párizsi Ubisoft-stúdiót a legújabb, és valahogy még mindig évente megjelenő Just Dance fejlesztésének rossz kezelésével. A szakszervezet szerint a kérdéses játékot (Just Dance 2023) fejlesztők 10%-a érezte az utóbbi egy évben a kiégés tüneteit, ugyanis a játék turbulens fejlesztése alatt engine-t is váltaniuk kellett a megjelenés előtt 11 hónappal, ezért több embert kellett felvenni, hogy az alkalmazottakon kevesebb teher legyen…

Egy alkalmazott azt nyilatkozta, hogy a játék fejlesztése során 13 órás munkanapjai voltak, míg néhány minőségellenőr (tesztelő) pedig 14, vagy még ennél több órát is lenyomott egy nap alatt. A napi összejöveteleken több alkalmazottat nyíltan arra bátorítottak, hogy túlórázzanak. Ne felejtsük, hogy a Ubisoft párizsi csapata a Just Dance 2023 mellett a Mario + Rabbids: Sparks of Hope-on is dolgozott. Mindkét játék leszerepelt az eladásokkal (ezt a Ubisoft januárban ismerte el), és emiatt a francia kiadó három, még be nem jelentett játékot törölt, illetve két évig költségcsökkentő stratégiát alkalmaznak. (Ezért használják a mesterséges intelligenciát írói feladatokra…?)

A bejelentés után a Solidaires Informatique egy félnapos sztrájkot szervezett, és ebben több mint negyvenen vettek részt (ez az ott dolgozók kb. 1/6-ánakfelel meg), és a szakszervezet hozzátette, hogy „a játékok fejlesztésének fontosabb pontjain további tüntetések lesznek”. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az állítólag még mindig a Beyond Good & Evil 2-t készítő Ubisoft Montpelliert pedig a munkaügyi szervezetek vizsgálják az eddig páratlan mértékű kiégés és a hosszabb betegszabadság igénylése miatt, akkor bizony eléggé komoly a Ubisoft helyzete…

„Tekintettel a Beyond Good & Evil 2 fejlesztési ciklusának hosszára, a montpellier-i fejlesztőcsapat egy harmadik fél által végzett jóléti felmérésen esik át a megelőző intézkedések és annak értékelése érdekében, hogy hol lehet szükség további támogatásra,” mondta akkor a francia kiadó szóvivője. Ki hiszi ezt el?

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu