Kissé PR-szagú kijelentésnek hangzik ez, de lehet, hogy a Square Enix valóban jónak találja a Sony 2020 novemberében megjelent konzolját (ami azóta ráadásul nem árcsökkentésen, hanem áremelésen esett át!).
A PlayStation Blogon olvashatjuk az interjút, amit az eredeti, japán nyelvű változat lefordításának tekinthetünk. Itt szólalt meg Takai Hiroshi, a Final Fantasy XVI rendezője, aki összefoglalta, hogy miképp aknázza ki a franchise legújabb része a PlayStation 5 képességét, és hogy miképp lett erre a konzolra optimalizálva: „A két legfontosabb dolog, ami feltűnt nekem, a memória mérete és az SSD sebessége volt. Az évek során sok különböző hardverrel dolgoztam, és sokan nem találták meg a megfelelő egyensúlyt a hardver képességei és a memória mérete között. A PlayStation 5 azonban más: elég memóriát tettek bele, hogy a hardver minden előnyét kihasználhassa. Ami az SSD-t illeti, amikor a játékot építettük, egyszerűen el voltam ájulva attól, hogy milyen gyors volt. […]
Természetesen azt akartuk, hogy a grafika a lehető legjobb legyen, ezért nagy hangsúlyt fektettünk a karakter- és környezeti modellek finom részleteire, valamint a világítás és az árnyékok minőségére, hogy igazán ragyogjanak. Már a modellek képernyőre renderelése is nagyon erőforrás-igényes, a világítás és az árnyékhatások pedig csak ezután adódnak hozzá. Erre csak a PlayStation 5 memóriájának méretének köszönhetően vagyunk képesek. Clive, a Final Fantasy XVI főszereplője rengeteg támadást tud elszabadítani, és az ezekhez tartozó animációk és effektek is mind elférnek a memóriában. Az pedig, ahogyan a játék zökkenőmentesen vált az erőforrás-igényes játékmenet és a hasonlóan intenzív jelenetek között, majd vissza, nem lenne lehetséges, ha nem lenne az SSD sebessége. […] Vannak bizonyos szakaszok, ahol a játékosnak nehéz ajtókat kell kinyitnia vagy portálokat kell felemelnie, és ott az adaptív ravaszokat használjuk [a DualSense kontrolleren], hogy átadjuk az erőfeszítés és az ellenállás érzését. A chocobók lovaglásakor is használjuk őket. A haptikus visszajelzés rendkívül finom rezgéseket képes előidézni, amelyeket arra használunk, hogy a jelenlét fokozott érzetét keltsük a jelenetekben. Az egyes jelenetekben használt hangeffekteket haptikus adatokká alakítottuk át, amivel olyan részleteket tudtunk ábrázolni, amire eddig nem voltunk képesek, például a levegő mozgását,” mondta Takai.
A Final Fantasy XVI nemrég aranyozódott be (elindult a lemezes verzió gyártása), és június 22-én jelenik meg PlayStation 5-re.
Forrás: PSL