A Final Fantasy XVI rendezőjét lenyűgözte a PlayStation 5 teljesítménye

Kissé PR-szagú kijelentésnek hangzik ez, de lehet, hogy a Square Enix valóban jónak találja a Sony 2020 novemberében megjelent konzolját (ami azóta ráadásul nem árcsökkentésen, hanem áremelésen esett át!).

 

A PlayStation Blogon olvashatjuk az interjút, amit az eredeti, japán nyelvű változat lefordításának tekinthetünk. Itt szólalt meg Takai Hiroshi, a Final Fantasy XVI rendezője, aki összefoglalta, hogy miképp aknázza ki a franchise legújabb része a PlayStation 5 képességét, és hogy miképp lett erre a konzolra optimalizálva: „A két legfontosabb dolog, ami feltűnt nekem, a memória mérete és az SSD sebessége volt. Az évek során sok különböző hardverrel dolgoztam, és sokan nem találták meg a megfelelő egyensúlyt a hardver képességei és a memória mérete között. A PlayStation 5 azonban más: elég memóriát tettek bele, hogy a hardver minden előnyét kihasználhassa. Ami az SSD-t illeti, amikor a játékot építettük, egyszerűen el voltam ájulva attól, hogy milyen gyors volt. […]

Természetesen azt akartuk, hogy a grafika a lehető legjobb legyen, ezért nagy hangsúlyt fektettünk a karakter- és környezeti modellek finom részleteire, valamint a világítás és az árnyékok minőségére, hogy igazán ragyogjanak. Már a modellek képernyőre renderelése is nagyon erőforrás-igényes, a világítás és az árnyékhatások pedig csak ezután adódnak hozzá. Erre csak a PlayStation 5 memóriájának méretének köszönhetően vagyunk képesek. Clive, a Final Fantasy XVI főszereplője rengeteg támadást tud elszabadítani, és az ezekhez tartozó animációk és effektek is mind elférnek a memóriában. Az pedig, ahogyan a játék zökkenőmentesen vált az erőforrás-igényes játékmenet és a hasonlóan intenzív jelenetek között, majd vissza, nem lenne lehetséges, ha nem lenne az SSD sebessége. […] Vannak bizonyos szakaszok, ahol a játékosnak nehéz ajtókat kell kinyitnia vagy portálokat kell felemelnie, és ott az adaptív ravaszokat használjuk [a DualSense kontrolleren], hogy átadjuk az erőfeszítés és az ellenállás érzését. A chocobók lovaglásakor is használjuk őket. A haptikus visszajelzés rendkívül finom rezgéseket képes előidézni, amelyeket arra használunk, hogy a jelenlét fokozott érzetét keltsük a jelenetekben. Az egyes jelenetekben használt hangeffekteket haptikus adatokká alakítottuk át, amivel olyan részleteket tudtunk ábrázolni, amire eddig nem voltunk képesek, például a levegő mozgását,” mondta Takai.

A Final Fantasy XVI nemrég aranyozódott be (elindult a lemezes verzió gyártása), és június 22-én jelenik meg PlayStation 5-re.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu