Késik az Ark II, helyette jön egy remaster

A Studio Wildcard összefoglalta, hogy a népszerű Ark: Survival Evolved újragondolt változatot kap, amivel kárpótolni akarja a játékosait, mivel a folytatás nem fog idén eljutni hozzánk.

 

Kezdjük az Ark: Survival Ascendeddel, ami augusztus végén fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re. Ez a játék Unreal Engine 5-ön fut majd. PC-n támogatja az Nvidia RTX Direct Illumination sugárkövetéses (ray tracing technológiáját, de az UE5 más funkciói (Lumen, Nanite) is felbukkannak majd a remasterben. Dinamikus víz, interaktív növényzet, több rendereléssel kapcsolatos javítás, felújított művészeti assetek, cross-platform (és cross-progression, azaz bárhol folytatható, ahol abbahagyuk) multiplayer is lesz. A multiplayert az Overwolf segítségével hozza össze a stúdió. Új külső nézetes kamera, új struktúrák, áttervezett minitérkép, új pingrendszer, új sorbanálló rendszer is lesz ebben a verzióban.

Megtalálhatjuk a battle royale ihlette Survival of the Fittest játékmódot is, amit egy külön csapat felügyel a fejlesztésében. A The Island és a nem sztorihoz kötött DLC pályák is idővel csatlakoznak a remasterhez. A Survival Ascended a tervek szerint az év utolsó negyedévében (október-december) sztori DLC-t is kap, és ebben négy új lény is megtalálható lesz. A PlayStation 5-ön különálló játékként 40 dollárt/eurót (~16 ezer forintot) kell fizetni érte, PC-n és Xbox Seriesen az Ark Respawned bundle lesz csak először elérhető. 50 dollárt/eurót (~20 ezer forintot) kell érte fizetni, de így a remaster mellett megkapjuk az Ark II-t is, aminek korai bétájához is hozzáférést nyerünk jövőre. Ez a bundle 2023 és 2024 augusztusa között, tehát csak egy évig lesz elérhető, utána a két játék önállóan lesz megvásárolható.

Amikor az Ark: Survival Ascended megjelenik, az Ark: Survival Evolved szerverei le lesznek állítva, ám a játék elmentését le lehet tölteni, hogy egyjátékos, nem dedikált, nem hivatalos szervereken folytatni lehessen a játékot. Úgyhogy nem lesz az, amit az Activision Blizzard tett az Overwatch első részével: amikor a második rész megjelent, kapásból átvette a 2016-os felvonás helyét, így az kényszerből megszűnt.

De lássuk, hogy a Studio Wildcard mivel magyarázza az Ark II halasztását: „Alapos mérlegelés után úgy döntöttünk, hogy a folytatás megjelenését 2024 végére halasztjuk, amikor is kizárólag Xboxon, Game Passon [ahol három évig biztosan fenn fog maradni] és Windows disztribúciós platformokon fog megjelenni. Sokat gondolkodtunk az Ark II késleltetésén a végtermék és a csapat jóléte érdekében. Ez a hír sokak számára csalódás lesz (mi is érezzük), de biztosak vagyunk benne, hogy ez a súlyos döntés helyes. Szóval miért a késés? A célunk az, hogy az ARK II-t a lehető legjobb játékká tegyük, és egy igazán kivételes és kifizetődő élményt nyújtsunk a játékosoknak. Az Unreal Engine 5 hihetetlenül új technológia számunkra (és minden fejlesztő számára), és célunk, hogy ezt a csúcstechnológiát a lehető legjobban kihasználjuk, miközben egy eddig soha nem látott terjedelmű játékot hozunk létre. Ahogy egyre többet tudunk meg a motorról és fejlesztjük a folytatást, úgy igazítottuk ki a munkafolyamatainkat és a folyamatainkat, hogy alkalmazkodjunk ehhez az újgenerációs paradigmához, és mindazok miatt, amivel ez jár, több időre van szükségünk a fejlesztésre.

Őszintén elnézést kérünk ezért a késedelemért, és őszintén értékeljük a megértéseteket. Támogatásotok és szenvedélyetek létfontosságú számunkra, és továbbra is intenzíven fogunk dolgozni, hogy a tökéletes újgenerációs dinoszauruszos túlélési élményt nyújtsuk. Ezt szem előtt tartva nem tervezzük, hogy idén játékmenetet, screenshotokat vagy videókat mutatunk be az Ark II-ből; azonban szándékunkban áll tájékoztatni és bevonni titeket a fejlesztési folyamatba azzal, hogy az elkövetkező hónapokban rendszeresen újabb elemeket mutatunk meg belőle, ami a jövő évi játékmenetes bemutatóhoz vezet.

Az a vágyunk, hogy egy újgenerációs platformon feszegessük az Ark II határait, arra a döntésre vezetett bennünket, hogy létrehozzunk egy köztes Unreal Engine 5-ös Ark játékot, amely felhasználja az általunk épített új technológia egy részét, lehetővé téve számunkra, hogy továbbfejlesszük az új motor elsajátítását, és végül teszteljük néhány kockázatosabb technikai fejlesztésünket. Mélyreható ismereteket szerzünk arról, hogy a renderelési és világítási technikák mennyire működnek konzolon, milyen lesz a teljesítmény, optimalizálhatjuk-e és képesek leszünk-e széleskörűen interaktív vizet és lombozatot biztosítani, és még sok minden mást. Átadjuk a platformok közötti moddingot, a platformok közötti multiplayert és az új fiókrendszert, tájékoztatva minket az Ark II további változtatásairól, amelyeket figyelembe kell vennünk. Az ilyen next-gen élményhez szükséges összes technikai és életminőségi változtatás terjedelme miatt nem lehetséges az Ark új verziójának visszafelé kompatibilissé tétele, ezért arra a következtetésre jutottunk, hogy ennek egy különálló terméknek kell lennie.

Azt is felismertük, hogy az Ark II néhány igen jelentős dizájnváltozást tartalmaz az eredeti játékhoz képest, ami nem biztos, hogy mindenki számára annyira vonzóvá teszi azt (Soulsklón harc, csak primitív fegyverek, szigorú harmadik személyű mechanika, és az általános „nagyon komoly” hangvétel), ezért úgy érezzük, hogy elengedhetetlen, hogy a játékosok számára az eredeti élmény teljesen next-gen változatát biztosítsuk, hogy a rajongók még évekig élvezhessék az általuk ismert ARK-ot,” írta a Studio Wildcard.

Szóval Ark: Survival Ascended augusztus végén PlayStation 5-ön, Xbox Seriesen és PC-n, majd Ark II 2024 végén Xbox Seriesen és PC-n (továbbá Game Passon).

Forrás: WCCFTech, Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu