Valaki leállíthatná már őket, mert a legutóbbi esetben egy indie stúdiót talált be a cég (erről írtunk is), de most egy sokkal nagyobb cégre rontott rá a Coca-Cola, pontosabban az általa birtokolt energiaitalokat gyártó szörny (szó szerint is értendő…).
A Monster Energy ügyvédjeitől meg szeretnénk kérdezni, hogy nem tudnának-e valami értelmesebb elfoglaltságot találni magukkal, mert korábban volt már arra példa, hogy egy nagyobb játékipari cégnek kellett megváltoztatnia a játékának a nevét, mert a Monster szót, vagy annak variánsát merészelni használták a címben! Ezért kényszerült arra a Ubisoft (nem éppen egy kicsi cég), hogy az Immortals: Gods & Monsters új nevet kapjon (Immortals: Fenyx Rising), csakhogy az ügyvédeknek nem mintha eszébe jutott volna, hogy a játékosok tekinthetőek a Monster egyik célközönségének, és maga a játék semmilyen módon sem utal a cég termékeire…
A japán Automaton írt arról, hogy a Monster Energy védjegybejegyzési kifogással éllt a Capcom Monster Huntere, illetve a Nintendo és a Game Freak Pokémonja ellen is kifogása van, ugyanis a cég szerint a brandjével összetéveszthetőek ezek az IP-k. (Magyarázat a Pokémonra: Japánban Pocket Monsters néven fut.) Csakhogy erre a japán védjegyhivatal annyit válaszolt, hogy „nem áll fenn az összetévesztés veszélye a termék eredetét illetően”. Talán épp a Monster Energy okozza azt (és ha valami eszeveszett cég hírverést akar magának, és a címében ott van az Energy szó, hasonlóan léphet fel a Monster Energy ellen…).
Ha esetleg a Nintendót fenyegetné meg a Coca-Cola, akkor nem kizárt, hogy a nagy N a bíróságon nyerni tudna, mert a japán cég is gyakran szokott jogi eljárással fenyegetőzni az IP-iből készült rajongói játékok és elképzelések miatt, nem beszélve az emulációról (talán a Microsoft miattuk tiltja az Xbox Seriesen az emulációt, erről a minap írtunk).
A Monster Energy gondolkodásmódját nem lehet követni. Amennyire idióta megközelítésük van, jobb is, ha nem értjük.
Forrás: PSL