Cyberpunk 2077: itt az 1.62-es frissítés, komoly teljesítmény-optimalizációval!

A Cyberpunk 2077 1.62-es frissítése kijött, mi pedig örülhetünk mert a CD Projekt Red játékának új verziója jobban fut, mint valaha!

 

 

A Cyberpunk 2077 1.62-es frissítése április 11-én jött ki. Az új javítást részletező, részletes changelog is megérkezett. Ez a játék 1.61-es javításának 2022 novemberi megjelenése óta az első frissítés a sikeres nyílt világú RPG-hez.

A kizárólag PC-re szánt frissítés nagyrészt a Cyberpunk 2077 Overdrive mód részeként érkező továbbfejlesztett ray-tracing támogatás körül forog, amelyet a CD Projekt Red már március végén, a GDC 2023-on részletezett.

Ahogy a neve is sugallja, ez egy meglehetősen ambiciózus kiegészítője a játéknak, amely a grafikai hűséget a végletekig feszegeti. Mindezt úgy teszi, hogy a path-traced renderelésre támaszkodik, amely minden egyes pixelhez több sugarat generál, és véletlenszerű irányba pattogtatja őket minden alkalommal, amikor egy tárgyat eltalálnak. Az erőforrás-igényes folyamat addig folytatódik, amíg egy adott sugár egy másik fényforrással nem találkozik, vagy el nem éri a tetszőleges visszapattanási határt.

A Cyberpunk 2077 ezen csillogóbb változata nem meglepő módon csak a legerősebb gépeknek van fenntartva, amelyek az Nvidia GeForce RTX 3090 (csak 1080p) vagy RTX 40 sorozatú grafikus kártyákkal vannak felszerelve. Ami a teljesítményt illeti, kipróbáltuk az Overdrive-ot a „priority” GeForce NOW-n. Az eredmény siralmas volt: a játék 7-10 fps között vánszorgott. Valószínűleg a legfrissebb kártyákkal felszerelt „ultimate” előfizetési szinten nem lehet gond vele, de anélkül próbálkozni sem érdemes.

 

AI-rásegítés és egyéb nyalánkságok

 

A most megosztott javítási jegyzetekből kiderül, hogy az 1.62-es frissítés néhány más grafikai beállítást is hozzáad a játékhoz. Közöttük az Nvidia DLAA támogatását, amely egy AI-alapú antialiasing megoldás a görbék pixelenkénti simítására.

Nem ez az egyetlen AI-technológia, amelyet az 1.62-es frissítés bevezet. A javítási jegyzetek az Intel Xe Super Sampling 1.1 támogatását is megemlítik. Az Intel XeSS lényegében a játék DLSS 3.0 képkocka generálásának alternatívája a dinamikus jelenet-felskálázáshoz. Amellett, hogy hasonlóan csiszolt képkockák kiadására képes, a XeSS előnye, hogy valamivel kevésbé erőforrás-igényes. Ez némileg könnyebben elérhetővé teszi az Intel GPU-kínálatában ahhoz képest, hogy a DLSS-támogatás mennyire elterjedt az Nvidia ökoszisztémájában. Végül a Cyberpunk 2077 1.62-es frissítése javítja a játékon belüli benchmarking eszközt is.

Az eredmények képernyője mostantól részletesebb információkat tartalmaz egy adott rendszerről, beleértve a hardveres specifikációkat és az illesztőprogram adatait, a legújabb javítási megjegyzések szerint.

Bár ez biztosan nem az utolsó frissítés a sikerjátékhoz, annak életciklusa rohamosan közeledik a végéhez. A CDPR már 2022 végén befejezte a Cyberpunk 2077 támogatását az utolsó generációs konzolokon. Most azt tervezi, hogy nem sokkal a Phantom Liberty, a játék első és egyetlen kiegészítőjének megjelenése után befejezi a fejlesztési munkálatokat. A DLC a tervek szerint valamikor 2023 második felében debütál. Keanu Reeves újra Johnny Silverhand szerepét játssza majd a kémkedés témájú bővítményben. Utóbbi Solomon Reedet is bemutatja, egy új karaktert, akit Idris Elba alakít.

Forrás: Cyberpunk.net

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu