Valamit módosítani akart a japán kiadó a három kérdéses játékában, de ezzel egy olyan funkció vált elérhetetlenné, ami mindeddig ott volt bennük…
A Capcom a Resident Evil 7: Biohazard, a Resident Evil 2 Remake, illetve a Resident Evil 3 Remake számára adott ki egy frissítést. Ezzel megszüntette a 2017-es, 2019-es és 2020-as játékában a DX11 támogatását. Ez önmagában is megkérdőjelezhető lépés a Capcomtól, mert tény, hogy a DirectX 12 újabb technológia, de egyrészt nem mindenki tud vagy akar erre képes hardverrel (videókártyával) és operációs rendszerrel (Windows 10, 11) rendelkezni.
Szóval a Capcom lényegében kivett egy kényelmi opciót, amit meg lehetett volna úgy is oldani, hogy a játék indításakor egy felugró ablakban megkérdőjelezi, hogy a DX11-es, vagy a teljesítményben nem mindig erősebb DX12-es, frissített változatot futtassuk. Mindegy, ez már az ő hülyeségük. De valamit nagyon is benézett a japán kiadó, ugyanis a DSOGaming szerint a három korábbi Resident Evilből kivették a sugárkövetés (ray tracing) támogatását!
Viszont azt se felejtsük el, hogy a Capcom közleménye szerint a DX11-es támogatás megszűnésének elvileg július 12-én kellett volna megszűnnie. Valaki ránézhetne a naptárra, mert még nem tartunk ott. Ezzel nem is adtak időt felkészülni erre a változtatásra. (Persze ha megvettük a játékot a Steamen, akkor le lehet tölteni egy kalózverziót, mert az korábbi változat, és ebben az esetben kimeríti a biztonsági másolat fogalmát!)
Foglaljuk össze: a Capcom bejelenti, hogy három játékának is megnöveli a rendszerigényét (ugyanis a DX12-es verzióhoz izmosabb PC szükséges), de eközben elrontottak valamit, és így búcsút inthetünk ideiglenesen a sugárkövetésnek. Ezt a Capcom minden bizonnyal mihamarabb ki fogja javítani, de azért kissé ügyetlen történetről van szó. A japánoknak meg kellene fontolni a patchek tesztelését, mert ezzel csak rontanak az ázsiójukon.
A Resident Evil 4 Remake-be meg pay-to-win mikrotranzakciókat raktak a fegyverek tuningolásához. A megjelenés és a tesztek kiadása után. Pofátlanság.
Forrás: DSOG