Úgy tűnik, jelentős ütemben lassul a PS Plus-hoz hasonló előfizetésekre fordított fogyasztói kiadások növekedése.
Az idei generációs diskurzus egy része az előfizetések körül forgott. Továbbá arról, hogy a Sony vonakodik, hogy a first-party kiadványait már az első napon kínálja a PS Plus-szal. Sokan úgy érezték, hogy a PS5 kezd lemaradni riválisai mögött. Ugyanis a konkurens szolgáltatásokhoz, például az Xbox Game Passhoz képest úgy érezték, hogy nem nyújt megfelelő értéket. Most viszont nagyon úgy néz ki, hogy a valóságban az egész szegmens kezd ellaposodni – legalábbis az USA-ban.
A Circana elemzője, Mat Piscatella szerint „az előfizetési kiadások növekedése lassul”. Ez nyilvánvalóan nem jelenti azt, hogy a növekedés teljesen megállt. Ám arra utal, hogy hacsak nem történik valami drámai változás, akkor kezd elhalványulni. A Sony a kezdetektől fogva ragaszkodott ahhoz, hogy a PS Plus csupán kiegészítő bevételi forrás a hagyományos üzleti modellje mellett. Amely, nem meglepő módon, még mindig a játékok teljes árú értékesítését jelenti mind a kiskereskedelemben, mind a digitális áruházon keresztül.
A PS Plus az elmúlt évek során mintegy 50 millió előfizetőnél tetőzött. Habár a platformtulajdonos sikeresen növelte a szolgáltatás egy tagra jutó bevételét azáltal, hogy új, magasabb értékű szinteket vezetett be az Extra és a Premium révén. Úgy tűnik azonban, hogy hacsak a trendek nem változnak drámaian az elkövetkező hónapokban, akkor az előfizetések talán mégsem az iparág jövőjét jelentik. Ez számunkra logikus. Ugyanis a videójátékok nem olyan passzívak, mint a televízió és a zene, ahol könnyebb rövidebb idő alatt nagy mennyiségű tartalmat fogyasztani. Más részről viszont itt lehet az idő, hogy a szakma komolyan átértékelje a hasonló szolgáltatásokban rejlő potenciált. Valamint azt, hogy miképpen lehet őket gazdaságossági szempontból a leghatékonyabban alkalmazni a jelenlegi helyzetben.
Forrás: Twitter
A few US VG market takes:
– PS5 driving console market
– Big new games selling very well, just not enough of them
– Subscription spend growth is slowing
– Market is stabilizing, expect mostly YoY single-digit % changes going forward
– Engagement returning to pre-pandemic levels— Mat Piscatella (@MatPiscatella) April 19, 2023