Miközben már Dél-Afrika is rábólintott a Microsoft 68,7 milliárd dolláros tranzakciójára, amivel a cégé lehet az Activision Blizzard King, talán nem kellene elfelejteni, hogy egyik játék sem marad stabilan fenn évekig a rendszeren, leszámítva a Microsoft stúdióinak alkotásait…
Sarah Bond, az Xbox vállalati alelnöke a Rolling Stone-nak beszélt arról, hogy miben is értékes a redmondi cég havidíjas szolgáltatása: „Nagyon világosan fogalmaztunk arról, hogy elköteleztük magunkat amellett, hogy a first-party, belsős játékok a megjelenésük napától a[z Xbox] Game Passtra tesszük. Megértjük, hogy az emberek ezt nagyra értékelik, de a tartalom sokszínűségéről is szó van. Ez nem igazán egyetlen akvizícióról szól. A portfólió mélységéről és szélességéről van szó; a nagy AAA játékoktól az indie címeken át a rejtett gyöngyszemekig. Tulajdonképpen ez teszi igazán értékessé a Game Pass-t.”
Igen ám, csak eközben a Microsoft megszüntette az egy dolláros/eurós akcióját, amivel az új felhasználók egy hónapig igazán olcsón kipróbálhatják az előfizetéses szolgáltatás játékkínálatát. Cserébe viszont ott a családi és baráti csomag, de ami igazán meg tudná tolni a Game Pass szekerét, az a külsős, third-party kiadók támogatása lenne…
Bond arról is beszélt, hogy a Game Pass miképp van befolyással a játékfejlesztésre: „A Game Pass egy lehetőség a fejlesztők számára. Egy dolog, amiről sokat beszélünk házon belül, de igyekeztem többet megosztani a külvilággal, az az, hogy a játékhoz kapcsolódó üzleti modellnek szoros kapcsolata van a játékmenet jellegével. Sok időt fordítunk arra, hogy hogyan vezethetünk be többféle üzleti modellt; hogyan teremthetünk több lehetőséget. Sokat beszélünk a Game Passról, mert az előfizetés a legutóbbi lehetőség, amit skáláztunk: van a pay-to-play, aztán volt a free-to-play, majd bevezettük a Game Pass-t. Beszéltünk arról, hogy más modellekkel is kísérletezünk, például arról, hogy mit jelent a játékokban való reklámozás, ami a mobiloknál sokkal elterjedtebb – vannak-e olyan modellek, amelyek jól működnek a PC-n és a konzolokon? Vannak más modellek is, ahol a játékok időzített szeletei és hasonló dolgok vannak? Ha az alkotóknak lehetőséget és választási lehetőséget biztosítunk, akkor kísérletezhetnek és azt csinálhatják, amit szeretnek, és valójában sokkal magával ragadóbb és kreatívabb élményeket hozhatnak létre anélkül, hogy bele kellene illeszkedniük egy formába.”
Erre amúgy az Obsidiantól a Pentiment a példa: a Game Pass és a Microsoft segítsége nélkül sosem valósult meg. Az interjúban Bond még kitért arra, hogy a Hi-Fi Rush meglepetésszerű kiadása egyedi döntés volt, és egyhamar ez nem fog megismétlődni. Szerinte a mesterséges intelligencia alaposan demokratizálhatja a játékfejlesztést is.
Forrás: WCCFTech