Miképp oldották meg az írók a Dragon Age bajtársainak hiányát?

Marc Laidlaw, aki korábban a Dragon Age franchise kreatív igazgatója volt, kifejtette, hogy az ebből fakadó korlátokat az írói csapattal meg tudták oldani a BioWare játékaiban.

 

A minap már beszámoltunk a PC Gamer által szervezett GDC-s kerekasztal-beszélgetésen Josh Sawyer (Pillars of Eternity) kapcsán elhangzottakról, de ma egy másik fejlesztő mondanivalóján van a hangsúly, ugyanis ezúttal Marc Laidlawról van szó, aki a Dragon Age-en végzett munkája mellett az első Mass Effect tervezője, illetve a Jade Empire vezető írója volt. Sawyer feltett neki egy kérdést: „A BioWare-nél hagyományos metódus volt a bajtársak stábjának fejlesztésére?”

„Határozottan az „ez a karakter a tiéd, te vagy a hangja ennek a karakternek” táborában voltunk. Gondolom, ez elég gyakori… aztán a játék végén valakivel megcsináltatsz egy passzust, hogy átnézd a karaktert, és megbizonyosodj róla, hogy illik-e rá. De mi általában az írói szobákban ültünk, és az írók kiabáltak, ott volt Mary [Kirby], aki Varricot birtokolta, és Lukas Kristjanson azt mondta: „Hé, mit mondana Varric erre a dologra, amit Sera mond?”. Erre ő: „Valószínűleg bosszús lenne. És bedobott egy sort vagy valami ilyesmit,” válaszolta Laidlaw.

Ha már szóba jött Varric (ő a Dragon Age 2-ben és a Dragon Age: Inquisitionben szerepelt), ő a törpéket képviselte, és azért nem volt lehetőség románcot kialakítani vele, mert Kirby egyszerűen nem akart ezzel foglalkozni, és Laidlaw ebbe beleegyezett, mert szerinte nem mindenkinek kell ilyen opciót biztosítani. Ő a Baldur’s Gate II óta szeretett bele a BioWare-be: „Látva, hogy Jaheira, Aerie és Viconia nem a teljes, de határozottan nagyon eltérő elf élményt képviselik, úgy gondoltam, jó lenne többet csinálni belőlük. Beszélgettünk arról, hogy „Milyen kérdéseket teszünk fel a játékosnak a játékban?”. Akár a mágusok kontra templomosok, akár a szabadság és a biztonság, akár a hatalom túlhatalma, vagy bármilyen dolog, amivel foglalkoztunk, majdnem azt mondtuk, hogy „Oké, szükségünk van olyan karakterekre, akik különböző nézőpontokat képviselnek ezekkel kapcsolatban”,” tette hozzá Laidlaw.

Mindig öröm ilyen háttérinformációkat megtudni.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu