Ha igaz a felröppent adat, akkor a Sony közel ötször többet költött a tavaly ősszel PlayStation 5-re és PlayStation 4-re megjelent játékra, mint amit a 2010-ben PS3-ra, majd 2015-ben PlayStation 4-re kiadott God of War III-ra…
A The Guardian meginterjúvolta Yoshida Shuheit, aki a játékipari élményeiről beszélt (például a 2012-es Journey-vel kapcsolatos élményeire is visszaemlékezett), és felbukkant a God of War: Ragnarök is, ami a Sony egyik újabb blockbusterének tekinthető. Ennek fejlesztése 200 millió dollár volt (de szerintünk ez lehetett volna kevesebb is, ha nem csináltak volna belőle PlayStation 4 portot is), és egy tweet rámutat arra, hogy mennyire megugrott a fejlesztési költség két konzolgeneráció alatt!
A God of War III, ami Yoshida bevallása szerint is kifejezetten drága volt akkoriban, 44 millió dollárt igényelt. Tizenkét év alatt nem romlott annyit a pénz, hogy valami ötször többet kóstáljon (magyar példában a száraztészta 12 év alatt 210-ről 600-ra ugrott, de a kenyér körül már kijöhet az ötszörös szorzó…). És eközben a játékok ára nem ment fel akkora mértékben, ugyanis 60 helyett 70 dollárt kérnek el értük (euróban pedig 80-at, holott most épp a dollár a gyengébb pénznem a kettő közül).
„A játékok finanszírozása nehéz feladat, de még akkor is, ha egy csodálatos játékot készítesz; annyi nagyszerű játék van a piacon, amelyeket senki sem ismer. A jó dolog az, hogy manapság vannak igazán jó minőségű indie kiadók. Amikor tavaly São Paolóban voltam, ott volt a Devolver, a Curve Digital és a Team17 felderítői, akik mind megpróbálták megtalálni a tehetségeket ezeken a helyeken, azokat a játékokat, amelyeket csak ők tudnak elkészíteni. [Egy játék] kulturális háttere, mitológiája, művészete, zenéje, mind lehet valami különleges, ami kiemelkedik a piacon… Minden a gazdaságosságról szól. Néhány nagy játék több tízmillió darabot ad el, és ez indokolja, hogy ennyi erőforrást fektessenek a drága régiókba, de szerintem az iparágnak diverzifikálódnia kell, és szerintem ez természetes és organikus módon fog történni,” tette hozzá Yoshida.
Drága mulatság játékot fejleszteni.
Forrás: WCCFTech