Eszméletlenül drága volt a God of War: Ragnarök fejlesztése?

Ha igaz a felröppent adat, akkor a Sony közel ötször többet költött a tavaly ősszel PlayStation 5-re és PlayStation 4-re megjelent játékra, mint amit a 2010-ben PS3-ra, majd 2015-ben PlayStation 4-re kiadott God of War III-ra…

 

A The Guardian meginterjúvolta Yoshida Shuheit, aki a játékipari élményeiről beszélt (például a 2012-es Journey-vel kapcsolatos élményeire is visszaemlékezett), és felbukkant a God of War: Ragnarök is, ami a Sony egyik újabb blockbusterének tekinthető. Ennek fejlesztése 200 millió dollár volt (de szerintünk ez lehetett volna kevesebb is, ha nem csináltak volna belőle PlayStation 4 portot is), és egy tweet rámutat arra, hogy mennyire megugrott a fejlesztési költség két konzolgeneráció alatt!

A God of War III, ami Yoshida bevallása szerint is kifejezetten drága volt akkoriban, 44 millió dollárt igényelt. Tizenkét év alatt nem romlott annyit a pénz, hogy valami ötször többet kóstáljon (magyar példában a száraztészta 12 év alatt 210-ről 600-ra ugrott, de a kenyér körül már kijöhet az ötszörös szorzó…). És eközben a játékok ára nem ment fel akkora mértékben, ugyanis 60 helyett 70 dollárt kérnek el értük (euróban pedig 80-at, holott most épp a dollár a gyengébb pénznem a kettő közül).

„A játékok finanszírozása nehéz feladat, de még akkor is, ha egy csodálatos játékot készítesz; annyi nagyszerű játék van a piacon, amelyeket senki sem ismer. A jó dolog az, hogy manapság vannak igazán jó minőségű indie kiadók. Amikor tavaly São Paolóban voltam, ott volt a Devolver, a Curve Digital és a Team17 felderítői, akik mind megpróbálták megtalálni a tehetségeket ezeken a helyeken, azokat a játékokat, amelyeket csak ők tudnak elkészíteni. [Egy játék] kulturális háttere, mitológiája, művészete, zenéje, mind lehet valami különleges, ami kiemelkedik a piacon… Minden a gazdaságosságról szól. Néhány nagy játék több tízmillió darabot ad el, és ez indokolja, hogy ennyi erőforrást fektessenek a drága régiókba, de szerintem az iparágnak diverzifikálódnia kell, és szerintem ez természetes és organikus módon fog történni,” tette hozzá Yoshida.

Drága mulatság játékot fejleszteni.

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu