SOROZATKRITIKA – David Cronenberg 1988-as filmje, a Két test, egy lélek egy olyan ikerorvos-párról szólt, akiknek kapcsolata egy nő miatt romlik meg. A film alapján készült sorozatban az ikrek nemét megváltoztatták, és Rachel Weisz alakítja a két nőgyógyászt, akik egy forradalmi kísérletbe kezdenek. A sorozat nem csak a testi és lelki torzulásokat mutatja be, hanem a női szempontból is feszegeti a gyermekvállalás és az anyaság kérdéseit. A Két test, egy lélek egy izgalmas és sokkoló pszichothriller, amelyben Weisz minden díjat megérdemelne. A Prime Video új pszichothrillerében a színésznő egy egypetéjű ikerpár szerepében mutatja meg, hogy milyen veszélyes istent játszani.
A testhorror műfajának egyik legnagyobb mestere David Cronenberg, aki olyan filmekkel sokkolta a közönséget, mint A légy, a Videodrome vagy a Scanners. Az egyik legjobb alkotása a Két test, egy lélek volt, amely Jeremy Irons egypetéjű ikerpárját követte nyomon.
A film alapján készült sorozatban az ikrek nemét megváltoztatták, és Rachel Weisz alakítja a két nőgyógyászt, akik egy forradalmi kísérletbe kezdenek. A sorozat nem csak a testi és lelki torzulásokat mutatja be, hanem a női szempontból is feszegeti a gyermekvállalás és az anyaság kérdéseit. A Két test, egy lélek egy izgalmas és sokkoló pszichothriller, amelyben Weisz minden díjat megérdemelne.
Ilyen Istent játszani: az ikrek kísérlete
A sorozat főszereplői Beverly és Elliot Mantle (Rachel Weisz), akik sikeres nőgyógyászok New Yorkban. Együtt dolgoznak és élik az életüket, gyakran cserélve helyet egymással. Mindketten elkötelezettek a pácienseik iránt, és úgy érzik, hogy többet tehetnének értük. Ezért úgy döntenek, hogy egy gazdag befektető segítségével magánklinikát nyitnak, ahol forradalmasítani akarják a gyermekvállalást. Egy speciális eljárással lehetővé teszik, hogy olyan nők is teherbe essenek, akiknek erre természetes úton nincs esélyük. Az ikrek azonban nem veszik figyelembe az orvosetikai szabályokat és a lehetséges következményeket. A kísérletükkel nem csak saját magukat teszik kockára, hanem mások életét is.
Véres kötelék – Az ikrek kapcsolata
A sorozat egyik legérdekesebb aspektusa az ikrek közötti viszony, amely egyszerre szeretetteljes és mérgező. Beverly és Elliot nem tudnak egymás nélkül létezni, de nem is tudják elfogadni a másik önállóságát. Gyakran cserélnek helyet egymással, akár a munkában, akár a magánéletben. Ez azonban nem mindig megy zökkenőmentesen, főleg, amikor egyikük beleszeret egy színésznőbe (Jennifer Ehle), aki nem tudja, hogy két nővel van dolga.
A szerelem és a féltékenység olyan feszültséget okoz az ikrek között, ami veszélyezteti a kísérletüket és az életüket. A sorozat jól bemutatja az ikrek pszichológiai problémáit, amelyeket az alkohol, a drogok és a gyógyszerek csak fokoznak. A testvéri kapcsolat egyre inkább betegessé és erőszakossá válik, ami végzetes következményekkel jár.
Két test, egy lélek – egy színésznő, két szerep: Rachel Weisz alakítása
A sorozat legnagyobb erőssége kétségkívül Rachel Weisz, aki két teljesen különböző karaktert hoz létre egy testben. Weisz remekül játszik a két nőgyógyászt, akik külsőleg szinte tökéletesen hasonlítanak egymásra, de belsőleg nagyon eltérnek. Beverly a visszafogottabb és érzékenyebb iker, aki nehezen birkózik meg az élet nyomásaival.
Elliot a magabiztosabb és dominánsabb iker, aki élvezi az élet minden örömét. Weisz apró gesztusokkal és mimikával teszi megkülönböztethetővé a két nőt, akinek a kapcsolata egyre romlik. Weisz hitelesen mutatja be az ikrek lelki hullámvasútját, amelyben hol szeretik, hol gyűlölik egymást. Weisz alakítása lenyűgöző és megrendítő, amelyért minden díjat megérdemelne.
Vörös riasztás – A sorozat hangulata és látványa
A sorozat megőrizte az 1988-as film jelmezeinek és díszleteinek vörös színvilágát, ami egészen különleges hangulatot kölcsönöz a szériának. A vörös szín szimbolizálja a vért, a szenvedélyt és a veszélyt, amelyek mind jelen vannak az ikrek életében. A sorozat látványvilága is hűen tükrözi a testhorror műfaját, amelyben az emberi testet és elmét boncolgatják, sokszor szó szerint.
A pszichothriller nem fukarkodik a véres és undorító jelenetekkel, amelyek a Cronenberg-féle sokkoló látásmódot idézik. A zene is hozzájárul a feszült és nyomasztó atmoszférához, amelyben az ikrek vergődnek. A Két test, egy lélek egy vizuálisan és akusztikusan is lenyűgöző sorozat, amely nem hagyja hidegen a nézőt.
Filmben ez a verzió is jobban működött volna, de azért így is nagyszerű
A Két test, egy lélek egy izgalmas és sokkoló pszichothriller, amely méltó David Cronenberg 1988-as filmjéhez és sok tekintetben még az adaptáció felül is múlja az eredeti alkotást. Rachel Weisz szédületes a két egypetéjű iker nőgyógyász szerepében, akik nem képesek megérteni, hogy a forradalmi kísérleteik és egyéb veszélyes játszmáik mennyire veszélyeztetik az életüket és a kapcsolataikat.
Az egyedüli probléma talán abból fakad, hogy az események időként kicsit leülnek és a cselekmény talán néha túl sokat időzik kevésbé jelentős (bár szintén érdekes) történetszálakon. Ilyen például a Mantle testvérek szüleinek története, vagy Beverly és a színésznő kapcsolata, amely persze érdekes, csak nem olyan hosszan, rengeteg jelenetben ecsetelve, mint ahogy itt történik. Ez a sztori alapvetően egy filmhez passzol, nem is egy sorozathoz.
A sorozat igazi érdekessége ugyanakkor, hogy nem csak a testhorror műfaját követi, hanem a női szempontból is feszegeti a gyermekvállalás és az anyaság kérdéseit. A Két test, egy lélek látványos, hangulatos és lenyűgöző, Rachel Weisz pedig ezért az alakításért (illetve: mindjárt kettőért) minden díjat megérdemelne.
-BadSector-
Két test, egy lélek
Rendezés - 8.2
Színészek - 9.2
Történet - 8.2
Látvány/zene/hangok - 8.4
Hangulat - 9.2
8.6
KIVÁLÓ
A Két test, egy lélek egy lenyűgöző pszichothriller, amely Rachel Weisz kettős alakítását mutatja be. A színésznő egy egypetéjű ikerpár szerepében játszik, akik nőgyógyászként egy forradalmi kísérletbe kezdenek. A sorozat a testhorror műfaját ötvözi a női szempontból megközelített gyermekvállalás és anyaság témáival.