Ex-PlayStation-vezető: a mesterséges intelligenciánál fontosabb a kreativitás!

Nem tudunk vitatkozni Yoshida Shuhei kijelentésével: tényleg fontos az, hogy kreatívan álljunk hozzá a dolgokhoz.

 

A Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios korábbi vezetője (jelenleg az utód, a PlayStation Studios vezetését az ex-Guerrilla Games vezető, Hermen Hulst végzi) viszonylag optimistán áll hozzá a mesterséges intelligenciához. A BAFTA Fellowship Awardot is elnyerő Yoshida a The Guardiannek adott interjújában kimondta, hogy szerinte az emberi tehetség, nem pedig a technológia vagy az üzleti modell lesz az, ami a jövőt meg fogja határozni.

Nemrég tizenöt játékkoncepciót tekintett meg egy indie játékfejlesztési eseményen, és az egyik koncepció lenyűgözte őt, mert lenyűgöző, fantasztikus grafikája volt, holott mégis csak egy kis hallgatói csapat hozta létre a projektet. Ők a Midjourney-t használták az artwork létrehozásához: „Ez erőteljes, hogy egy kis számú fiatal képes egy csodálatos megjelenésű játékot létrehozni. A jövőben a mesterséges intelligencia érdekes animációkat, viselkedéseket fejleszthet ki, sőt még hibakeresést is végezhet a programodon,” mondta Yoshida.

Szerinte a mesterséges intelligencia egy eszköz, és valakinek használnia kell. Tény, hogy valóban fura dolgokat is teremthet, de ehhez annyi kell, hogy az illető (művész, zenész, programozó) megfelelően alkalmazza. Yoshida úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia csökkenti a költségeket, és eközben a játékfejlesztést is könnyebben elérhetővé teszi, hiszen a technológiailag nem annyira jártas emberek is ezzel foglalkozhatnak így: „A végén a fejlesztés hatékonyabb lesz, és az emberek több szép dolgot fognak készíteni. Az embereknek talán már nem is kell többé programozást tanulniuk, ha megtanulták, hogyan kell használni a jövő ezen eszközeit. A kreativitás sokkal fontosabb, az irány, ahogyan elképzeled, amit szeretnél,” tette hozzá Yoshida.

Végezetül egy gondolat, amin el kellene mindenkinek gondolkodni: szerinte nagyon unalmas lenne a játékipar jövője, ha minden játék élő szolgáltatásos, live service modellt alkalmazna, és ezért örülne, ha a játékipar a kreatív ötletek iránt kutatna. Csakhogy a Sony is rácuppant a live service fagyira…

Forrás: PCGamer, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu