Redfall – Ezek a vámpírok nem harapnak

TESZT – A Redfall egy nyílt világú vámpírjáték, amely a Dishonored és a Prey alkotóitól érkezett, de sajnos nem tudja megcsillogtatni az Arkane Studios erősségeit.

 

 

A Redfall a Bethesda legnagyobb költségvetésű Xbox Series X/S exkluzív játéka, amelyet az Arkane Studios készített. A stúdió korábbi alkotásai, mint a Dishonored és a Prey, lenyűgöző világépítéssel, izgalmas játékmenettel és szabad játékstílussal tűntek ki. A Redfall is hasonló ígéretekkel csábított minket: egy nyílt világú vámpírjáték, amelyben négy különböző képességű karakterrel harcolhatunk együtt vagy egyedül a vérszívók és az őket segítő emberi ellenfelek ellen. A játék stílusa is vonzónak tűnt: egy kisvárosi gótikus hangulat, amelyet a Stranger Things sorozat inspirált, és amelyben az Arkane sajátos karakter- és tájrajzolása is megmutatkozik. De vajon a Redfall valóban olyan jó játék-e, mint amilyennek látszik? Sajnos nem.

 

A Bethesda jó hírekkel szolgál a rajongóknak a crossplay vonatkozásában a közelgő vámpír co-op shooter, az Arkane Studios által fejlesztett Redfall kapcsán.

 

Egy elhagyatott sziget titkai

 

A Redfall cselekménye a címével megegyező, fiktív Massachusetts-i szigeten játszódik, ahol egy nap váratlanul elhomályosult az ég, és vámpírok lepték el a lakosságot. A játékosok négy hős közül választhatnak, akik mind rendelkeznek valamilyen természetfeletti képességgel és háttértörténettel. Jacob például egy hollóval kommunikáló mesterlövész, Layla egy telekinetikus tudós, Devinder egy feltaláló és youtuber, Remi pedig egy harcművész és mentőorvos. A karakterek között váltogathatunk a játék során, vagy akár más játékosokkal is összefoghatunk online.

A játék elején egy tűzoltóságon kell kiépítenünk egy bázist, ahol találkozunk néhány túlélővel, akik különböző szolgáltatásokat nyújtanak nekünk: fegyvereket adnak el, feladatokat bíznak ránk vagy információkkal látnak el. A túlélők között van egy szigorú pap, egy kedves orvos és egy olajos fegyverkereskedő. Egyikük sem túl emlékezetes vagy érdekes karakter, és nehéz érdeklődni a sorsuk iránt. A sziget maga sokkal jobban megfog: a belvárosban évszázados koloniális épületek sorakoznak, a külvárosban pedig turisztikai látványosságok tanúskodnak a bálnavadászat múltjáról. Mivel kevés dolog alkalmasabb horror történetekhez, mint az őszi időszak, a várost pompás narancs-, sárga- és vörösleveles fák borítják; sok üzlet kirakata töklámpásokkal van díszítve. Ezek a helyszínek, valamint mások – például egy kiszáradt, halakkal teli tómeder vagy egy árnyékos, elhagyatott kórház – egy stílusos fenyegetettség érzetét keltik, amelyet a ’80-as évekbeli papírkötésű regényekből ismert merész piros betűtípus fokoz a menükön és a területneveken. Ahogy az Arkane-tól megszokhattuk, egy stúdiótól, amely híres arról, hogy lenyűgöző helyszíneket teremt játékaihoz aprólékos díszítéssel, ezeknek a tereknek a belseje tele van hétköznapi tárgyakkal és eldobált írásokkal. Ezek a részletek elárulják azoknak a karaktereknek a természetét, akik egykor ott éltek, és utalnak a vámpírok átvételének sötét titkaira.

A hangulat azonban elillan, amikor az ellenségek nem a rettenetes más világbeli lényeknek, kegyetlen magánhadseregeknek vagy gonosz emberi kultistáknak bizonyulnak, aminek a játék beállítja őket, hanem inkább érzéketlen lövöldözős céltábláknak.

 

Az Xbox rajongóknak lehetőségük van megnyerni egy egyedi Redfall Xbox Series X konzolt és kontrollert, ha teljesítik a Bethesda interaktív kalandját.

 

Egy unalmas lövöldözős játék

 

A Redfall játékmenete a nyílt világú akciójátékok sablonját követi: a térképen különböző pontokat kell felkeresnünk, ahol küldetéseket teljesíthetünk, ellenségeket győzhetünk le, tárgyakat gyűjthetünk vagy felfedezhetünk. A játékban nincs lineáris történetvezetés, hanem a játékosok szabadon választhatják meg, hogy milyen sorrendben akarják megismerni a sziget titkait és szereplőit. A játékban nincs is sok történet: a küldetések nagy része csak arra szolgál, hogy bemutassa a különböző helyszíneket és ellenségtípusokat, de nem adnak sok információt vagy motivációt a játékosnak. A karakterek közötti párbeszédek is elég laposak és klisészerűek, nem sikerül megragadniuk a játékos érdeklődését vagy érzelmeit.

A harcrendszer sem sokkal jobb: a játékban négy fő vámpírfajtával találkozhatunk, amelyek mindegyike rendelkezik valamilyen speciális képességgel vagy gyengeséggel. A vámpírok mellett még emberi ellenfelekkel is meg kell küzdenünk, akik egy titokzatos cégnek dolgoznak, amely valamilyen módon felelős a vámpírok megjelenéséért. A harcok során használhatjuk a karaktereink különleges képességeit, amelyek segíthetnek nekünk a mozgásban, a felderítésben vagy az ellenségek legyengítésében. A képességek használata azonban nem túl izgalmas vagy változatos: általában csak egy gombnyomással aktiválhatók, és nem igényelnek sok stratégiát vagy kreativitást. A fegyverek sem túl érdekesek: a játékban néhány alapvető fegyvertípust találhatunk, mint például pisztolyokat, puskákat vagy gépfegyvereket, amelyeket különböző módosítókkal tehetünk erősebbé vagy változatosabbá. A fegyverek viszont nem túl hatásosak vagy kielégítőek: sokszor úgy éreztük, hogy csak lövöldözünk az ellenségekre anélkül, hogy bármi hatást érnénk el.

A játékmenet legnagyobb problémája azonban az ellenségek viselkedése: a Redfall ellenfelei nagyon butának és monotonnak tűnnek. Általában csak egy helyben állnak vagy lassan közelednek felénk, miközben lövöldöznek vagy támadnak minket. Nem mutatnak semmilyen intelligenciát vagy változatosságot: nem fedezik el magukat, nem használják ki a környezetet, nem alkalmazkodnak a helyzethez. A harcok így nagyon unalmasak és ismétlődőek lesznek: csak lövünk az ellenségekre, amíg le nem esnek. Nincs semmi izgalom vagy kihívás: nincs szükség taktikára vagy ügyességre.

A játékmenet egyetlen érdekes eleme a karakterek fejlődése: a játékban szinteket léphetünk, és különböző képességpontokat oszthatunk el a karaktereink között. A képességek között vannak olyanok, amelyek javítják a fegyverhasználatot, a mozgást vagy az életerőt, de vannak olyanok is, amelyek új funkciókat adnak a speciális képességekhez. Például Jacob hollója nem csak felderítheti az ellenségeket, hanem támadhatja is őket, vagy Layla telekinetikus ereje nem csak tárgyakat mozgathat, hanem ellenségeket is. A képességek között választhatunk olyanokat is, amelyek befolyásolják a játékstílusunkat: például Jacob lehet egy mesterlövész vagy egy közelharcos karakter. A fejlődési rendszer lehetőséget ad arra, hogy testre szabhassuk a karaktereinket, és kipróbálhassuk a különböző kombinációkat.

 

Egy Xbox Game Pass cím globális megjelenése egy nappal korábban érkezik bizonyos területekre, mint azt sokan várták.

 

Egy csalódást keltő kooperatív játék

 

A Redfall legnagyobb vonzereje az volt, hogy egy kooperatív játék, amelyben akár négyen is játszhatunk együtt online. A játékban minden küldetés elvégezhető egyedül vagy több játékossal is, és a játék automatikusan igazítja az ellenségek számát és erősségét a játékosok számához. A játékban nincs semmilyen osztályrendszer vagy szerepmegosztás: bármelyik karakterrel játszhatunk, és bármilyen fegyvert használhatunk. A karakterek képességei azonban segíthetnek abban, hogy kiegészítsük egymást: például Jacob felderítheti az ellenségeket, Layla megvédheti a csapatot egy pajzzsal, Devinder csapdákat állíthat fel, Remi pedig gyógyíthatja a sebesülteket.

A kooperatív játék azonban nem olyan élvezetes, mint amilyennek lennie kellene. A játékban nincs semmilyen kommunikációs eszköz: nincs hangos vagy írásos csevegés, nincs pingelési lehetőség. Ez nagyon megnehezíti az együttműködést és a stratégiázást a többi játékossal. A játékban nincs semmilyen ösztönző arra, hogy együtt dolgozzunk: nincs közös célkitűzés, nincs csapatpontozás, nincs osztozkodás a zsákmányon. A játékban nincs semmilyen kihívás vagy változatosság: ugyanazokat a küldetéseket és ellenségeket kell legyőznünk újra és újra. A kooperatív játék így nagyon unalmas és monoton lesz: csak lövöldözünk az ellenségekre anélkül, hogy bármi értelme vagy szórakoztató értéke lenne.

 

 

Egy elpazarolt lehetőség

 

A Redfall egy olyan játék, amely sokkal többet ígért, mint amit teljesített. A játék egy érdekes és stílusos világot teremtett, amelyben vámpírok és emberek harcolnak egy elhagyatott szigeten, de nem tudta kihasználni ezt a potenciált. A játékmenet unalmas és ismétlődő, a harcrendszer sablonos és érzéketlen, a kooperatív játék csalódást keltő és monoton. A játék nem tudja megmutatni az Arkane Studios erősségeit: a világépítést, a játékstílus szabadságát, a karakterek kidolgozottságát. A Redfall egy elpazarolt lehetőség, amely nem éri meg az időt és a pénzt.

-BadSector-

Pro:

+ A játék világa stílusos és hangulatos
+ A karakterek képességei változatosak és testreszabhatóak
+ A játék elérhető az Xbox Game Pass-on

Kontra:

– A játékmenet unalmas és ismétlődő
– A harcrendszer sablonos és fantáziátlan/strong>
– A kooperatív játék csalódást keltő és monoton


Kiadó: Bethesda Softworks

Fejlesztő: Arkane Studios

Stílus: nyílt világú akciójáték

Megjelenés: 2023. május 1.

Redfall

Játékmenet - 5.2
Grafika - 6.8
Történet - 5.6
Zene/hangok - 6.4
Hangulat - 7.2

6.2

KORREKT

A Redfall, a Dishonored és Prey alkotóitól érkező nyílt világú vámpírjáték, nem sikerült kihasználni az Arkane Studios erősségeit, és unalmas harcrendszerrel és csalódást keltő kooperatív játékkal találkozhatnak a játékosok. Azonban a játék Xbox Game Pass-on ingyenesen elérhető, ami némi vigaszt jelenthet azok számára, akik ki szeretnék próbálni. A játék a Bethesda legnagyobb költségvetésű Xbox Series X/S exkluzív játéka, de sajnos nem tudja beváltani a magas elvárásokat.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu