Számára saját bevallása szerint ez egy „mély vágás” volt, amit a PlayStation Studios elkövetett a Concrete Genie fejlesztőivel.
Miközben gyakran halljuk a Sony Interactive Entertainmenttől, hogy újabb felvásárlást zárt le a cég, ennek ellenkezőjéről már nem esik olyan gyakran szó. Nagyon ritka az, amikor egy stúdió függetlenné tud válni (a Bungie például anno szakított az Activision Blizzard Kinggel, de meg tudta őrizni a Destiny jogait, és most már a PlayStation Studios transzmédia céljait kívánják erősíteni a Sony szárnyai alatt), és sajnos az is be szokott következni, hogy egy stúdiót végül bezár a tulajdonos.
Már több napja hivatalos, hogy június elején a PixelOpus megszűnik, és Shawn Laydennek, a PlayStation korábbi amerikai vezetőjének ez fájdalmas hír volt. A PixelOpus 2014-ben jött létre, és egy belsős stúdió volt. Carnegie Mellon, illetve a San Jose State University hallgatói dolgoztak itt, és nem sokkal azután indult útnak a csapat, miután Layden átvette Jack Tretton helyét a Sony Computer Entertainment America élén.
„Nem fogok hazudni. Ez egy mély vágás. Annyira szerettem együtt dolgozni ezzel a csapattal, és figyelni, ahogyan a műfajromboló Concrete Genie-t készítik, miközben fenntartják a támogatás, a befogadás és a kihívás kultúráját. Most egy új kaland vár ránk. Csak a legjobbakat kívánom a csapat minden tagjának!”, írta Layden a Twitteren.
A Sony persze nem magyarázta meg, hogy miért zárják be a stúdiót. Az IGN-nek eljuttatott közleményük ugyanis semmit sem mond: „A PlayStation Studios rendszeresen értékeli portfólióját és a stúdióprojektek állapotát, hogy azok megfeleljenek a szervezet rövid és hosszú távú stratégiai céljainak. A közelmúltban lezajlott felülvizsgálati folyamat részeként úgy döntöttek, hogy a PixelOpus június 2-án bezár.”
A stúdiót magát is meglepetésként érhette a bezárás, ugyanis az új alkalmazottak közül egyikük, Mark Vernon felszóltalt: ő januárban állt munkába a PixelOpusnál, és valószínűleg nem tervztek ilyen rövid ideig állást kínálni bárkinek is…
Forrás: PSL