A játék projektvezetője, Alex Seropian (aki amúgy a Bungie társalapítója is volt!) úgy véli, hogy „a nagytesó” sikertelensége miatt döntött úgy az Electronic Arts, hogy bezárja a stúdióját, az Industrial Toys-ot.
Seropian 1991-ben a Bungie alapítói között volt, és 2012-ben indította útnak az Industrial Toys nevű stúdióját. A Mobilegamer.biz-nek elmondta, hogy a Battlefield 2042 rossz fogadtatása miatt a kiadó újragondolta a franchise jövőjét, ami érintette a Battlefield Mobile-t, ami vagy tavaly év végén, vagy idén, az év elején jött volna ki, miután Délkelet-Ázsiában november óta már nyílt bétában volt… januárig, amikor az Apex Legends Mobile-lal együtt törölte az Electronic Arts, és a 120 főt foglalkoztató Industrial Toys is be lett zárva.
„Kezdetben minden szél az SS Battlefield Mobile vitorláiban volt: a [lövöldözős] műfaj növekedett, ez egy nagyszerű IP, és volt egy nagyszerű csapatunk. Mindez szuper jó volt. Az elmúlt év során történt néhány dolog. Megjelent a Battlefield 2042, és a közösség reakciója nem volt jó. Ez egy csomó önvizsgálatot eredményezett. Az Apple megváltoztatta az IDFA [hirdetők azonosítója] szabályait is, és a lényeg az, hogy ez sokkal drágábbá tette a felhasználók megszerzését. Tehát a 2042 megjelenésével az organikus terjesztés elenyészett, a fizetős terjesztés pedig nagyságrendekkel drágább lett az IDFA-szabályok miatt. Aztán kijött az Apex Legends Mobile, és nem tudom, hogy az EA beszélt-e arról, hogy miért törölték, hogy gazdasági okok miatt, vagy bármi más miatt, de anélkül, hogy én mondanám, gondolom, te ki tudod tölteni az üres részeket.
Puha rajttal elindítottuk a Battlefield Mobile-t, ami jól ment, de aztán úgy volt, hogy oké, a célba éréshez ennyi időre és ennyi pénzre lesz szükségünk, hogy globálisan is megjelenhessünk. Azt hiszem, mostanában a nagy mobiljátékok és a nagy IP-k esetében is az a trend, hogy a franchise-nak megfelelően a mobilra is úgy tekintenek, mint a franchise egy újabb platformjára, ahol egyetlen nagy játék jelenik meg, és minden konzisztens az összes platformon. A mi megközelítésünk ennek az ellenkezője volt: egy mobilra szabott élmény, mert az emberek másképp használják ezeket az eszközöket, másképp játszanak, és minden más. Szóval ezek a dolgok valahogy összeadódtak, és azt hiszem, ezért lett ez a végeredmény. Senki sem akarta ezt, de tudod, a világ változik, és az emberek reagálnak,” mondja Seropian.
Szóval az Electronic Arts nem nagyon akart pénzt adni a játék nemzetközi elindítására, és inkább utcára tette az embereket, illetve a szemetesbe hajította a játékot…
Forrás: VGC