A Battlefield 2042 bukása járult hozzá a Battlefield Mobile törléséhez

A játék projektvezetője, Alex Seropian (aki amúgy a Bungie társalapítója is volt!) úgy véli, hogy „a nagytesó” sikertelensége miatt döntött úgy az Electronic Arts, hogy bezárja a stúdióját, az Industrial Toys-ot.

 

Seropian 1991-ben a Bungie alapítói között volt, és 2012-ben indította útnak az Industrial Toys nevű stúdióját. A Mobilegamer.biz-nek elmondta, hogy a Battlefield 2042 rossz fogadtatása miatt a kiadó újragondolta a franchise jövőjét, ami érintette a Battlefield Mobile-t, ami vagy tavaly év végén, vagy idén, az év elején jött volna ki, miután Délkelet-Ázsiában november óta már nyílt bétában volt… januárig, amikor az Apex Legends Mobile-lal együtt törölte az Electronic Arts, és a 120 főt foglalkoztató Industrial Toys is be lett zárva.

„Kezdetben minden szél az SS Battlefield Mobile vitorláiban volt: a [lövöldözős] műfaj növekedett, ez egy nagyszerű IP, és volt egy nagyszerű csapatunk. Mindez szuper jó volt. Az elmúlt év során történt néhány dolog. Megjelent a Battlefield 2042, és a közösség reakciója nem volt jó. Ez egy csomó önvizsgálatot eredményezett. Az Apple megváltoztatta az IDFA [hirdetők azonosítója] szabályait is, és a lényeg az, hogy ez sokkal drágábbá tette a felhasználók megszerzését. Tehát a 2042 megjelenésével az organikus terjesztés elenyészett, a fizetős terjesztés pedig nagyságrendekkel drágább lett az IDFA-szabályok miatt. Aztán kijött az Apex Legends Mobile, és nem tudom, hogy az EA beszélt-e arról, hogy miért törölték, hogy gazdasági okok miatt, vagy bármi más miatt, de anélkül, hogy én mondanám, gondolom, te ki tudod tölteni az üres részeket.

Puha rajttal elindítottuk a Battlefield Mobile-t, ami jól ment, de aztán úgy volt, hogy oké, a célba éréshez ennyi időre és ennyi pénzre lesz szükségünk, hogy globálisan is megjelenhessünk. Azt hiszem, mostanában a nagy mobiljátékok és a nagy IP-k esetében is az a trend, hogy a franchise-nak megfelelően a mobilra is úgy tekintenek, mint a franchise egy újabb platformjára, ahol egyetlen nagy játék jelenik meg, és minden konzisztens az összes platformon. A mi megközelítésünk ennek az ellenkezője volt: egy mobilra szabott élmény, mert az emberek másképp használják ezeket az eszközöket, másképp játszanak, és minden más. Szóval ezek a dolgok valahogy összeadódtak, és azt hiszem, ezért lett ez a végeredmény. Senki sem akarta ezt, de tudod, a világ változik, és az emberek reagálnak,” mondja Seropian.

Szóval az Electronic Arts nem nagyon akart pénzt adni a játék nemzetközi elindítására, és inkább utcára tette az embereket, illetve a szemetesbe hajította a játékot…

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu