Ravenlok – Egy mesés kaland, ami hamar véget ér

TESZT – Ravenlok egy szép és egyszerű akció-kalandjáték, ami a Csodaország ihlette világban kalauzol el minket, de vajon elég mélyre merül-e a történet és a játékmenet?

 

 

A Ravenlok egy indie cím, ami az Xbox Game Pass szolgáltatás keretében érhető el. A játékot a Cococucumber stúdió készítette, akik korábban olyan játékokat adtak ki, mint a Riverbond vagy a Planet of the Eyes. A Ravenlok egy Alice Csodaországban ihlette akció-kalandjáték, ami egy fiatal lányról szól, aki egy varázstükör segítségével egy sötét és elvarázsolt világba kerül. Itt meg kell küzdenie a gonosz Hernyókirálynővel és a hűséges kártyaseregeivel, miközben megismeri a furcsa és barátságos lényeket, akik segítenek neki hazajutni. A grafika gyönyörű és részletgazdag, a hangulat pedig mesés és varázslatos. De vajon ez elég ahhoz, hogy lekössön minket a képernyő elé?

 

 

A tükör mögötti világ

 

A Ravenlok legnagyobb erőssége kétségkívül a vizuális megjelenítése. A játék voxel alapú grafikája nagyon szépen illeszkedik a Csodaország hangulatához, és rengeteg apró részlettel van tele. A fények és az árnyékok is nagyon jól ki vannak dolgozva, és a színek is élénkek és változatosak. A játékban többféle helyszínt is felfedezhetünk, mint például egy farmot, egy erdőt, egy kastélyt vagy egy óriási órát. Minden helyszínnek megvan a maga sajátossága és hangulata, és sok rejtett titkot is találhatunk bennük. A karakterek és az ellenfelek is nagyon aranyosak és kreatívak, és sokféle mozgás- és támadásmintát mutatnak be. A játék zenéje is nagyon illik a játék stílusához, és sokféle dallamot hallhatunk benne. A hanghatások is jók, bár néha kissé repetitívek tudnak lenni.

 

 

Az erdő mélyén rejtőző varázslat

 

A Ravenlok játékmenete nagyrészt két dologból áll: harcokból és rejtvényekből. A harcok egyszerűek és könnyen elsajátíthatók: csak egy gombot kell nyomogatnunk az ellenfelek legyőzéséhez. A játékban többféle fegyvert is használhatunk, mint például egy botot, egy kalapácsot vagy egy kardot. Minden fegyvernek megvan a maga előnye és hátránya: például a bot gyorsabb, de kevesebb sebzést okoz, míg a kalapács lassabb, de erősebb. A fegyvereket fejleszteni is tudjuk bizonyos tárgyak felhasználásával, amiket a pályákon találhatunk vagy az ellenfelektől kapunk. A harcok során ügyelnünk kell az életerőnkre és a különleges képességünk töltöttségére is. Az életerőnket növelhetjük bizonyos tárgyak fogyasztásával, mint például a méz vagy a tejszínhab. A különleges képességünk egy időben lassító hatás, ami segít nekünk kikerülni az ellenfelek támadásait vagy elérni bizonyos helyeket. A harcok nem túl nehéznek mondhatók, de néha kihívást jelenthetnek a nagyobb ellenfelek vagy a főellenségek. A játékban nincs halál: ha elfogy az életerőnk, akkor csak visszakerülünk az utolsó mentési pontra.

A rejtvények sem túl bonyolultak, de néha elgondolkodtatóak. A legtöbb rejtvény valamilyen mechanikus szerkezetet vagy kapcsolót igényel, amit meg kell találnunk vagy aktiválnunk. Néha szükségünk van bizonyos tárgyakra is, amiket a pályákon találhatunk vagy kapunk. A rejtvények általában jól illeszkednek a játék világához és történetéhez, és sokszor humorosak is. A játékban nincs büntetés a rossz megoldásokért: ha elakadunk, akkor mindig van lehetőségünk újrapróbálni vagy segítséget kérni.

 

 

A történet és a karakterek

 

A Ravenlok története nem túl eredeti vagy izgalmas, de mégis szórakoztató és kedves. A játékban egy fiatal lányt irányítunk, akit Ravenloknak hívnak. Ő egy nap egy varázstükörbe néz bele, ami átviszi őt egy másik világba, Dunia-ba. Itt meg kell küzdenie a Hernyókirálynővel és a kártyaseregeivel, akik el akarják pusztítani a világot. Ravenlok segítségére sietnek a helyi lakosok, akik között vannak nyulak, tweedlek, macskák és más furcsa lények. Ravenlok célja az, hogy megtalálja az utat haza, de közben meg is mentse Dunia-t.

A történet egyszerű és lineáris, de tele van humorral és meglepetésekkel. A játékban sok utalást találhatunk az Alice Csodaországban című műre és más mesékre is. A karakterek aranyosak és szimpatikusak, bár nem túl mélyek vagy fejlődők. A játékban nincs sok párbeszéd vagy választási lehetőség: csak néhány alkalommal dönthetünk arról, hogy mit mondunk vagy csinálunk. A történet végén sincs sok változás: csak egy rövid lezárást kapunk.

 

 

A varázslat vége

 

A Ravenlok egy szép és egyszerű akció-kalandjáték, ami a Csodaország ihlette világban kalauzol el minket. A játék grafikája gyönyörű és részletgazdag, a hangulata pedig mesés és varázslatos. A játékmenet egyszerű és könnyen elsajátítható: csak harcolunk és rejtvényeket oldunk meg. A történet nem túl eredeti vagy izgalmas

A történet nem túl eredeti vagy izgalmas, de mégis szórakoztató és kedves. A játék nem túl hosszú vagy nehéz: kb. 4-5 óra alatt végigjátszható. A játék nem igényel nagy teljesítményt vagy támogatást: simán fut a PC-n és az Xbox konzolokon is. A játék tökéletesen illik az Xbox Game Pass szolgáltatásba: egy könnyed és szép kaland, amiért nem kell fizetnünk. A Ravenlok nem egy mestermű vagy egy forradalmi játék, de egy kellemes és szívmelengető élmény, ami főleg a gyerekeknek és a mesék szerelmeseinek ajánlott.

-BadSector-

Pro:

+ Gyönyörű és részletgazdag grafika
+ Mesés és varázslatos hangulat
+ Egyszerű és könnyen elsajátítható játékmenet

Kontra:

– Monoton játékmenet
– Hiányzó tartalom
– Rövid és gyenge történet


Kiadó: Cococucumber

Fejlesztő: Cococucumber

Stílus: Akció-kaland

Megjelenés: 2023. május 4.

Ravenlok

Játékmenet - 6.8
Grafika - 8.8
Történet - 6.2
Zene/hangok - 8.2
Hangulat - 8.5

7.7

A Ravenlok egy szép és egyszerű akció-kalandjáték, ami a Csodaország ihlette világban kalauzol el minket. A grafika gyönyörű és részletgazdag, a játékmenet egyszerű és könnyen elsajátítható. A Ravenlok nem túl hosszú vagy nehéz, de szórakoztató és kedves és tökéletesen illik az Xbox Game Pass szolgáltatásba: egy könnyed és szép kaland, amiért nem kell fizetnünk.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu