SOROZATKRITIKA – A világvégét túlélők között egy végzetes szállítmányozó tündököl a Netflix friss sorozatában, „A kézbesítő”-ben. Az adagolt káosz és a félkomoly karakterek között helyet kapó dráma bár nem minden ponton állja meg a helyét, mégis az izgalmas felfordulások és a váratlan fordulatok érdekesen fűszerezik a történetet. A sorozat egyszerre emlékeztet a Death Stranding videojátékra és egy poszt-apokaliptikus westernre – éppen ez a fura keverék, ami vonzóvá teszi, bár elég sok gyermeteg megoldással és megmosolyogtató dialógusokkal és jelenetekkel is találkozhatunk benne.
A kézbesítő című dél-koreai sorozat apokaliptikus világban játszódik, ahol a levegő mérgező, és az egész leginkább akkor működik jól, amikor az akciónak teret enged. A sorozat szellemes és rajzfilmbe illő jellege különleges kontrasztot képez a sötét, posztapokaliptikus alaptörténettel. Annak ellenére, hogy nem mindig annyira lebilincselő, mint szeretné, mégis van benne valami megkapóan szórakoztató. Bár az is igaz, hogy olyan szinten lop a Death Strandingből, hogy én Kodzsima Hideo helyében már perelnék. A koreai sorozat hat epizódja közel sem éri el Kojima filmszerű videójátéknak az ambícióihoz, jól kialakított univerzumához, de a kaotikus jelenetekben mégis van valamilyen szórakoztató varázs. Bár a cselekmény lassan indul és eleinte kissé nevetséges, de az út végén megéri az utazás.
Ki Koreán kel, posztapokalipszist lel
A 2071-ben játszódó történet az aszteroida-ütközés nyomán bekövetkezett apokalipszis utáni Dél-Koreában játszódik, ahol a legtöbb ember meghalt, és a Koreai-félsziget túlnyomó részét a szennyezett levegő teszi lakhatatlanná a túlélők számára.
Ebben a posztapokaliptikus Koreában egy üstökös csapása után teljesen megváltozott az éghajlatváltozás. A légkör mérgező lett, az ország pedig sivataggá vált. Az embereknek oxigénmaszkokat kell viselniük, és folyamatosan küzdeniük kell az életben maradásért. A társadalom három rétegre oszlott: a menekültekre, akik a sivatagban élnek; az általános lakosságra, akik betonházakban élnek; és az elitre, akik egy kupolavárosban élnek tiszta levegővel és növényzettel. A sorozat jól ábrázolja ezt a háromszintű világot, amelyben nagyok az egyenlőtlenségek és az igazságtalanságok.
Az élet állandó veszélyt jelent, legyen szó a levegőről vagy a hatalomért harcoló gonosz erőkről. Ebben a törékeny újjáépült társadalomban csak a híres kézbesítők, az úgynevezett lovagok tartják fenn a rendet, akik az alapvető erőforrásokat juttatják el a túlélőkhöz.
A legendás „5-8-as”
Az egyik ilyen híres kézbesítő az 5-8-as, akit Kim Woo-bin játszik megfelelően laza és higgadt stílusban, a friss Alienoid filmből ismerős. Róla elég annyit tudni, hogy vezetés közben hatalmas járművével átrobog a kietlen tájon, miközben rágyújt. Ez a kép képtelenül nevetséges, figyelembe véve a levegő minőségét, de valahogy mégis működik.
Amikor találkozik a harcias Sa-wollal, aki Kang You-seok fiatal naivitással jelenik meg, rájön, hogy a már eleve rettegett világ még sötétebbé válik. Az 5-8-as elkezdi tréningezni a fiatal srácot, hogy kézbesítő legyen, és megmutassa neki, hogy milyen fontos szerepe lehet abban a harcban, amely a korrupt erőkkel szemben zajlik, akik mindent ellenőriznek és irányítanak.
A kézbesítő sokban emlékeztet a Death Stranding című videójáték világára és történetére. A szennyezett levegő és az elszigeteltség, a túlélők közötti szoros kapcsolatok és a veszélyekkel teli küldetések mind olyan elemek, amelyeket a játékban is megtalálhatunk. A történet, a világ és a karakterek mind-mind erős párhuzamot mutatnak a játékkal. A sorozatban ugyanúgy felfedezhetjük a reményt a kétségbeesés közepette, és a karakterek küzdelmét a túlélésért és a világ megváltoztatásáért.
Remek rendezés, jól felépített feszültség, színvonalas színészi játék
A rendezés tekintetében a sorozat általában véve kiegyensúlyozott és lendületes. A jelenetek ügyesen építik fel a feszültséget, és az akciók jól koreografáltak. A színészek remekül hozzák karaktereiket, különösen Kim Woo-bin és Kang You-seok, akik között remek kémia alakul ki. Az epizódokban található speciális effektek néha kissé amatőrök, vagy nagyon „teszkósak” lehetnek, de ez nem von le a sorozat élvezeti értékéből.
A történet kicsit lassan indul, de amint elindul, izgalmas és fordulatos lesz. A politikai intrikák és a hatalomért folytatott harcok érdekes és intenzív pillanatokat nyújtanak. A sorozat humoros elemeket is belecsempész, amelyek megkönnyítik a nézőnek a feszültség oldását és felfrissítik a cselekményt.
A látványvilág és az akciójelenetek lenyűgözőek. A pusztított tájak és a veszélyekkel teli környezetek hitelesen jelennek meg a képernyőn. Az akciójelenetek dinamikusak és izgalmasak, és remekül visszaadják a sorozat feszültségét és lendületét. A zene és a hangok is jól illeszkednek a jelenetekhez, és tovább erősítik a sorozat hangulatát.
Szórakoztató és izgalmas – apróbb hibákkal
Összességében A kézbesítő egy szórakoztató és izgalmas sorozat, amely érdemes a figyelmet. Bár van néhány hibája és technikai hiányossága, illetve a koreai humor és az „ifjúságot” bemutató részek helyenként idétlenek, de ezek nem befolyásolják jelentősen az élményt.
A sorozat jól megfogalmazott, szellemes és szarkasztikus hangvételű, és izgalmas fordulatokkal teli. A karakterek érdekesek és jól kidolgozottak, és a színészek kiválóan hozzák őket. A rendezés és a látványvilág általában véve rendeben van – még ha nem is „lenyűgöző” – és az akciójelenetek is izgalmasak és lendületesek. A sorozat képes elvarázsolni a nézőt és belemélyedni a posztapokaliptikus világba.
-BedSector-
A kézbesítő
Rendezés - 8.4
Színészek - 7.8
Történet - 8.1
Látvány/zene/hangok/akció - 8.5
Hangulat - 8.3
8.2
KIVÁLÓ
A kézbesítő egy szórakoztató és izgalmas sorozat, amely egy posztapokaliptikus világban játszódik. A karakterek érdekesek, a történet fordulatos, a látvány és az akció lenyűgöző. Bár vannak néhány technikai hiányosság, és kissé gyermeteg a fiatalokat bemutató rész is, a sorozat mégis képes lebilincselni és elvarázsolni a nézőt.