A chocobók talán a legikonikusabb elemek a 35 éves Final Fantasy sorozatban. Ne aggódj, a cuki madárszerű lények benne lesznek a Final Fantasy XVI-ban is – és meg is tudod lovagolni őket. Azonban furcsa változtatás, hogy a japán változatban a játék szereplői “umának”, azaz lovaknak nevezik a chocobókat. Ez egy újdonság a sorozatban, és meglepett. Ezért megkérdeztem a Square Enix fejlesztőcsapatát erről.
„Kezdetben sem én, sem a rendező (Hiroshi) Takai nem gondoltunk arra, hogy chocobókat tegyünk be a játékba lovakként” – mondja Kazutoyo Maehiro, a FFXVI kreatív igazgatója és forgatókönyvírója, hozzátéve: „Amikor a történetre, a világra és a valóságérzetre gondoltunk, egy ló egyszerűen jobban néz ki sziluettként, amikor felülünk rá.””
„Ha egy európai középkori gótikus fantasy világot építesz, akkor nyilvánvalóan sokkal jobban dokumentáltak a lovak” – teszi hozzá Naoki Yoshida producer. “A valóságban a lovak olyan állatok, amelyek erős partnerséget tudnak kialakítani az emberekkel. Hosszú történelmünk van velük. A lóval kapcsolatos fegyverek is realisztikusabbnak tűnnek. Különösen a grafika javulásával, ami nagyon figyelemre méltó, van egy esély arra, hogy nehezebb legyen hazudni vagy becsapni a nézőket, jó értelemben, és ennek következtében csökkenhet az elmerülés érzése. A chocobók madarakon alapulnak, ami először is azt jelenti, hogy nem négy lábon állnak, és ezért nehezebb felülni rájuk. Ha összehasonlítjuk egy lóval, akkor talán nem érezzük olyan stabilnak egy chocobó lovaglását, és a szárnyaik sem elég nagyok és erősek ahhoz, hogy az égbe repítsenek.”
Yoshida magyarázata alapján könnyű belátni, hogy miért gondolták Maehiro és Takai úgy, hogy lovakat, és nem chocobókat válasszanak a Final Fantasy XVI-hez. Azonban Yoshida mégis utasította őket arra, hogy mindenképpen vegyenek be chocobókat a játékba. Hiszen mi lenne egy Final Fantasy játék nélkülük?
„Ha hűséges akarsz maradni a Final Fantasy elemekhez, akkor igen, chocobókat kell választani lovak helyett” – ért egyet Maehiro. A chocobók nem csak azért kerültek be a játékba, hanem Maehiro biztosította arról, hogy hosszú történelmük van Valisthea-ban (a játék világában), amelyben partnerséget alakítottak ki az emberekkel. Maehiro szerint a cél az volt, hogy valami kulturálisan ismerős dolgot teremtsenek.
„Azonban japánul néha úgy hívjuk az autót, hogy ‘láb’, vagy ha nincs autónk, akkor ‘nincs lábunk’; és ugyanígy Valisthea lakosai ‘lovasnak’ nevezik a chocobókat. Ez azt jelenti, hogy lehetnek valódi lovak is valahol FFXVI világában… De legalábbis Valisthea-ban a chocobók funkcionálnak lovak helyett.”
A FFXVI angol változata ragaszkodni fog a chocobó névhez, így annak többsége nem fogja észrevenni ezt az apró változtatást. Azt sugallták, hogy a japán közönség értelmes választásnak fogja tartani ezt a nevet, tekintve hogy a chocobók nagyjából úgy viselkednek mint lovak a játékban.
Maehiro kiemelte azt is, hogy milyen nagy változáson mentek át ezek az ikonikus madarak: Clive Rosfield (a játék főhőse) képes lesz lovagolni őket kalandjai során különböző színekben: fehérben, krém színben és klasszikus világos sárgában.
A Final Fantasy XVI 2023. június 22-én jelenik meg PS5-re.
Forrás: IGN