Az északi mitológiát feltáró, népszerű God of War franchise sorsa alapvető változások előtt áll, miután az egyik meghatározó fejlesztő, Rafael Grassetti, elhagyta a Santa Monica Studiót.
A Santa Monica Studio hosszú évek óta fejleszti a God of War sorozatot, mely, bár a meghatározó karakter, Kratos már nem feltétlenül áll a középpontban, mégis felfedező utazása a norse mitológia világában tovább növelte népszerűségét. Az Assassin’s Creedhez hasonlóan, a God of War is kedvelt lehetne a rajongók körében, ha továbbra is különböző mitológiákat járna be. Ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy a God of War művészeti irányítása a Santa Monica Studio művészeti vezetője, Grassetti nélkül ugyanolyan magával ragadó és hatásos lenne.
Grassetti nem az egyetlen alkotó a Santa Monica Studio művészeti csapatában, és minden fejlesztőnek megvan a saját kulcsszerepe, azonban Grassetti munkájának különleges hatása van a God of War franchise egészére nézve. Grassetti, aki egyszerre volt a stúdió művészeti vezetője, valamint a vezető karakterművész és a fő művész, hatalmas nyomot hagyott a God of War északi mitológiai sorozatán. Bár a Santa Monica Studio kétségtelenül kiváló fejlesztőkkel pótolja majd Grassetti-t, talán ez a legjobb a stúdió számára, hogy így haladhasson tovább.
Milyen hatással lesz a művészeti vezető távozása a God of War franchise-ra?
A God of War északi mitológiai sorozata lenyűgöző újraértelmezése a sorozatnak, mely látványos játékmeneti változtatásokkal töltötte meg újra élettel. A művészeti vezető Grassetti-nak nagy szerepe volt ebben a megújulásban, hiszen a játék vizuális tervezése és esztétikája jelentős mértékben rá hárult. A God of War Ragnarok és a következő God of War játék közötti vizuális változások mértéke egyelőre ismeretlen, de érdekes lesz látni, mennyire maradhat meg Grassetti hatása a franchise következő szakaszának ikonográfiájában.
Grassetti távozása új kreatív szabadságot jelent a stúdiónak, főleg ha több játék fejlesztésén dolgozik egyszerre. A Santa Monica Studio esetleg kibővítheti a God of War univerzumot, új IP-k megjelenése mellett. Izgalmas lesz látni, hogy más fejlesztők hogyan alakítják a Santa Monica Studio játékait a jövőben, és vajon milyen hatással lesz ez a jövőbeni játékok megjelenésére.
Tény, ha a God of War franchise Atreus-t Egyiptomba vagy egy másik mitológiába viszi, az óriási lehetőség lehet egy új művészeti igazgató számára, hogy ugyanúgy rányomja a bélyegét, mint ahogy Grassetti tette az északi mitológiával. Atreus jelenléte a God of War-ban apja nélkül komoly alkalmazkodást igényelhet, és talán még a franchise címét sem tartja meg, ha ez bekövetkezik. Ugyanakkor ez sajnálatos, mivel a God of War Ragnarok végén sejteni lehet, hogy a norse mitológiában, Midgardban Kratos és Freya új úton folytatják, és még több történet vár ránk.
A Santa Monica Studiónak számos lehetősége van, és Grassetti távozása bizonyítja ezt. Grassetti nagyban hozzájárult volna egy másik God of War mitológiához is, de ha eljött a búcsú ideje, úgy tűnik, hogy az ideális pillanatot választották, amikor a stúdió a legnyitottabb. Mindenesetre, bárhova is kerül Grassetti a jövőben, az a stúdió művészete biztosan profitál majd a rendező hihetetlen grafikai pontosságából és hiperrealizmusából.
A God of War Ragnarok már elérhető PS4-en és PS5-ön.
Forrás: Gamerant