A Daedalic Entertainment is elkövette azt a trendet, amit mi úgy hívunk, hogy bocsánatkérés.jpg.
A játékiparra amúgy kifejezetten szánalmas fényt vet, hogy megjelenik egy játék (vagy annak portja) csapnivaló formában, és ezután egy-két nappal a stúdió a Twitteren egy bocsánatért esedező közleményt publikál egy kép formájában. Fallout 76, Battlefield 2042, Cyberpunk 2077, Halo Infinite, Forspoken, Star Wars Jedi: Survivor, Redfall… és most a The Lord of the Rings: Gollum is. Aki nem hiszi, nézzen csak rá erre a listára. Ezt már trendnek lehet nevezni. Abból is egy nevetségesnek. Na itt van a bocsánatkérés.jpg új felvonása magyarra fordítva:
„Kedves játékosok. Szeretnénk őszintén bocsánatot kérni a The Lord of Rings: Gollummal kapcsolatos, sokak számára nem túl kielégítő tapasztalatokért. Elismerjük és mélységesen sajnáljuk, hogy a játék nem felelt meg a magunk és elkötelezett közösségünk által támasztott elvárásoknak. Kérjük, fogadjátok el őszinte bocsánatkérésünket minden csalódásért, amit ez okozott. Stúdióként és A Gyűrűk Ura szenvedélyes rajongóiként mindig is az volt a célunk, hogy egy lebilincselő és magával ragadó, történetközpontú kalandot meséljünk el. A legnagyobb megtiszteltetés (és egyben a legnagyobb kihívás, amivel eddig szembe kellett néznünk) egy olyan történet megalkotása volt, amelynek játszótere Középfölde volt.
A Daedalicnél megértjük, hogy egy játék sikere a játékosok élvezetén és elégedettségén múlik. Őszintén értékeljük a visszajelzéseiteket, és aktívan meghallgattuk a hangotokat, elolvastuk a hozzászólásaitokat, és elemeztük az építő jellegű kritikákat és javaslatokat. Fejlesztőcsapatunk szorgalmasan dolgozik azon, hogy megoldja a sokak általatok tapasztalt hibákat és technikai problémákat. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy olyan javításokkal lássunk el benneteket, amelyek lehetővé teszik számotokra, hogy a lehető legteljesebb mértékben élvezzétek a játékot. Még egyszer mélységesen elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért, és köszönjük megértéseteket ez idő alatt. Továbbra is folyamatosan tájékoztatni fogunk titeket az előrehaladásról, és átlátható kommunikációt biztosítunk a következő javításokról és fejlesztésekről. Játékosként a ti szenvedélyetek és elkötelezettségetek volt a hajtóereje annak az eltökélt szándékunknak, hogy helyrehozzuk a dolgokat. Köszönjük a támogatásotokat,” írta a Daedalic, aki maradhatott volna a kaptafánál (point-and-click játékokban egész ügyes a német stúdió).
Az OpenCriticen a játék átlaga 40 a 100-ból, és ezzel az eredménnyel a Daedalic az év egyik legrosszabb játékát hozta össze a TÖBBSZÖRI halasztás ellenére is. De ez még nem minden: a német kormány kicsivel több mint 2 millió euróval támogatja a stúdió következő Gyűrűk ura-projektjét, ami jelenleg It’s magic (Ez varázslat) néven fut. Egy rövid jellemzése is van: „A Daedalic egy új projekten dolgozik, amely egy mitikus lényekkel és mágiával teli, buja világba repíti a játékost. Egy olyan történetet mesél el egy karakter szemszögéből, amelyet még soha nem meséltek el. A játékos új régiókat fedez fel, és szerepének és képességeinek keretein belül befolyásolja a világ eseményeit. A maga módján próbálja befolyásolni a dolgok menetét és megváltoztatni a világ sorsát. A projekt a fantasy történet és a 3D-s akció-kaland műfajok lelkes rajongóinak szól világszerte.”
Kissé Gandalfosnak hangzik a meghatározás, bár ki tudja. A meghatározás nem említi Tolkien művét, de a kép maga egy nagy Gyűrűk ura-banner alatt a német kormányzati oldalon. A projekt 2024. augusztus 31-éig tart, így talán jövőre már meg is jelenhet… ha nem törli a Daedalic a The Lord of the Rings: Gollum hatalmasnak ígérkező zakója miatt.
Nem lepődnénk meg, ha az Embracer Group, a Gyűrűk ura-jogokat birtokló Middle-Earth Enterprises anyavállalata nemes egyszerűséggel elvenné a jogokat a Daedalictől…
Forrás: WCCFTech