A Square Enix feláldozza a kifejezetten magas frame rate-et a játékában (ami az utolsó számozott fő rész lehet, mert a múlt héten már hallani lehetett tőlük, hogy fontolgatják a számok elhagyását), de cserébe egy fontos játékeleme jobb minőségű lesz.
A Final Fantasy XVI-nak, mint minden magára adó kurrens-gen játéknak lesz teljesítményre kihegyezett grafikus módja. A harcok során a Square Enix játéka 60 FPS-re fog törekedni, de azon túl, például a felfedezések során nem lesz ennyire stabil, és ezt a játék rendezője, Takai Hiroshi erősítette meg egy tajvani publikációnak, a GNN-nek. Ezt a Redditen lefordították kínairól angolra, így mi is be tudunk számolni az új részletekről.
Takai elmondta, hogy bizonyos feltételekhez kötődik, hogy a Final Fantasy XVI milyen frame rate-en fut. A 60 FPS a cél, de ez módosulhat. Cserébe a japán csapat mindent beleadott a harcok finomhangolásába, így jobban optimalizálni tudták a vizualitást, miközben az ellenfelekkel küzdünk, így a frame rate képes lesz stabil maradni, és például a megvilágításra és az árnyékokra is koncentrálni tudtak. Az intenzív harcok során az volt a céljuk, hogy a játékos a lehető legnagyobb mértékben tudjuk a csatákra koncentrálni. Ez a szituáció persze változhat, ugyanis Takai szerint a megjelenés után patchek formájában módosulhat a játék teljesítménye.
Takai szerint a Final Fantasy XVI mellékküldetései változó hosszal rendelkeznek, és néha több lépésük is lehet, így egy folytatólagos történetet kaphatunk ezeken keresztül. Mindegyik jutalmakat ad, de a fő indok a végigjátszásuk mögött az lesz, hogy a játékos többet meg tudjon ismerni Valisthea világából. Egy példát isemlített: egy mellékküldetés megnyitja a Chocobókon való lovagolást, miközben információt is ad arról, hogy Valistheában ez miért lehetséges.
A Final Fantasy XVI június 22-én fog megjelenni PlayStation 5-re, és lesz belőle PC port is (addigra talán megszűnhet a frame rate-es korlátozás), de erre jobb, ha csak 2024 során számítunk.
Forrás: WCCFTech