Final Fantasy XVI: alacsonyabb frame rate-ért jobb harc

A Square Enix feláldozza a kifejezetten magas frame rate-et a játékában (ami az utolsó számozott fő rész lehet, mert a múlt héten már hallani lehetett tőlük, hogy fontolgatják a számok elhagyását), de cserébe egy fontos játékeleme jobb minőségű lesz.

 

A Final Fantasy XVI-nak, mint minden magára adó kurrens-gen játéknak lesz teljesítményre kihegyezett grafikus módja. A harcok során a Square Enix játéka 60 FPS-re fog törekedni, de azon túl, például a felfedezések során nem lesz ennyire stabil, és ezt a játék rendezője, Takai Hiroshi erősítette meg egy tajvani publikációnak, a GNN-nek. Ezt a Redditen lefordították kínairól angolra, így mi is be tudunk számolni az új részletekről.

Takai elmondta, hogy bizonyos feltételekhez kötődik, hogy a Final Fantasy XVI milyen frame rate-en fut. A 60 FPS a cél, de ez módosulhat. Cserébe a japán csapat mindent beleadott a harcok finomhangolásába, így jobban optimalizálni tudták a vizualitást, miközben az ellenfelekkel küzdünk, így a frame rate képes lesz stabil maradni, és például a megvilágításra és az árnyékokra is koncentrálni tudtak. Az intenzív harcok során az volt a céljuk, hogy a játékos a lehető legnagyobb mértékben tudjuk a csatákra koncentrálni. Ez a szituáció persze változhat, ugyanis Takai szerint a megjelenés után patchek formájában módosulhat a játék teljesítménye.

Takai szerint a Final Fantasy XVI mellékküldetései változó hosszal rendelkeznek, és néha több lépésük is lehet, így egy folytatólagos történetet kaphatunk ezeken keresztül. Mindegyik jutalmakat ad, de a fő indok a végigjátszásuk mögött az lesz, hogy a játékos többet meg tudjon ismerni Valisthea világából. Egy példát isemlített: egy mellékküldetés megnyitja a Chocobókon való lovagolást, miközben információt is ad arról, hogy Valistheában ez miért lehetséges.

A Final Fantasy XVI június 22-én fog megjelenni PlayStation 5-re, és lesz belőle PC port is (addigra talán megszűnhet a frame rate-es korlátozás), de erre jobb, ha csak 2024 során számítunk.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu