Csak nekünk tűnik fel, hogy egyre több, a Sony alá tartozó csapat esetében kell leépítésekről (rosszabb esetben bezárásról) beszélnünk?
Gondoljunk csak bele: a PixelOpus, a Concrete Genie fejlesztőcsapata be lett zárva, aztán arról hallottunk, hogy a Deviation Games, továbbá egy másik stúdió, a Final Strike Games (amivel a Deviation közösen dolgozott) is leépítésekhez folyamodott (és ennek kettő, vagy legalább EGY játék látta kárát). Ez már három borzalmas hír, de ehhez hozzá lehet sajnos csapni egy negyediket is.
John Borba korábban a PlayStation Visual Artsnál dolgozott fejlesztőként, és a LinkedInen arról írt, hogy „jelentős fordulat” történt az AAA többjátékos játékon, amin a csapat dolgozott. Volt egy kisebb átszervezés a stúdión belül, és Borba volt az egyik elküldött alkalmazott, mert a költségvetésük nem tette lehetővé, hogy őt továbbra is alkalmazni tudják. A projekt minden bizonnyal a The Last of Us: Factions volt. Mi így hívjuk a The Last of Us többjátékos koncepcióját. Októberben több állásajánlat is arra mutatott a PlayStation Visual Artsnál, hogy a Naughty Doggal közösen egy titokzatos projekten dolgoznak.
A múét héten pedig arról számoltunk be, hogy a Naughty Dog közölte: több idő kell nekik a már három éve várt The Last of Us multiplayer játékára. A The Last of Us Part II-ből kihagyták a többjátékos módot, mert nagyobb elképzelésük volt, de aztán arról hallottunk a múlt héten, hogy a Bungie véleménye szerint a koncepció nem lett volna fenntartható, és ezért visszább kellett fogni az agarakat. Milyen érdekes az időzítés, hogy ezután szinte azonnal elküldtek embereket a PlayStation Visual Artstól, nem?
Ez a négy leépítéses hír kimutatja, hogy a Sony nagyon nem jár jó úton az élő szolgáltatású, live service játékokkal. Ez lesz a cég egyik fő stratégiai eleme, és a Bungie-nak (akik a Destiny-vel már kellő tapasztalatot szereztek) nem kevés feladata lesz, mert nekik kell helyre tenni a dolgokat…
Forrás: PSL