Jason Schreier most tett közzé egy új cikket a Redfall fejlesztéséről a Bloombergen. A május elején megjelent nyílt világú, kooperatív első személyű lövöldözős játék – enyhén szólva is – vegyes fogadtatásban részesült a kritikusok és a rajongók körében, akik csalódtak az addig kiváló hírnévvel rendelkező Arkane Austin stúdió legújabb munkájában.
Még a Microsoft Gaming vezérigazgatója, Phil Spencer is nyilatkozott az elmarasztaló megjelenésről, teljes felelősséget vállalva érte, és ígéretet tett arra, hogy a fejlesztő dolgozni fog a Redfall javításán.
Miért bukott meg ezúttal az Arkane? A Bloomberg jelentése éppen erre a kérdésre próbál választ adni. A cikkben idézett névtelen források szerint az Arkane Austin vezetősége( akik 2017-ben kiadták a kritikusok által elismert, de anyagilag sikertelen Prey-t) úgy döntött, hogy követik a ZeniMax nem kötelező erejű biztatását, hogy a monetizáció javítása érdekében játék mint szolgáltatás címeket fejlesszenek.
A jelentés szerint azonban az Arkane-nél sok fejlesztő zavarosnak találta a Redfall irányát. Nem voltak felkészülve arra, hogy többjátékos játékot készítsenek, és nem is nagyon akartak, és az Arkane Austin vezetői által tett váltakozó utalások miatt nehéz volt rájönni, hogy pontosan mi is lesz a játék.
A jelentésben kiemelt másik nagy probléma az Arkane Austin folyamatos létszámhiánya a Redfall teljes fejlesztése során. A texasi irodában kevesebb mint száz alkalmazott dolgozott, és a források szerint a játék gyártásának végére a Prey-n dolgozók több mint 70%-a már nem volt az AA-nál.
Másrészt a többjátékos játékokban jártas utódok megtalálása nehézkes volt mind a stúdió elhelyezkedése, mind pedig az a tény miatt, hogy a Redfallt még nem jelentették be, így az újonnan felvettek többségét még mindig a stúdió korábbi munkái vonzották az immersív szimulációs műfajban.
A jelentés végén a reményt idézi, amelyet a munkatársak egy részében az váltott ki, hogy a Microsoft 7,5 milliárd dollárért felvásárolta a ZeniMaxot. Az Arkane Austin emberei abban reménykedtek, hogy a Microsoft vagy törli, vagy újraindítja a Redfallt, mint egyjátékos játékot (hasonlóan a BioWare új Dragon Age-hez). A Microsoft mégis távol tartotta magát, és a játék folytatta pályafutását.
Egy megjelenés előtti kérdés-feleletben az Arkane Austin Harvey Smith elmondta, hogy a Redfall után valószínűleg visszatérnek majd a magával ragadó szimulációk készítéséhez. Nagyon remélem, hogy így lesz. Nagyon szeretnék egy folytatást a Prey-nek, bár mivel a fejlesztők többsége elköltözött a stúdióból, kíváncsi vagyok, hogy mi sülne ki belőle.
Forrás: Bloomberg