A játékipar folytatólagos fejlődése miatt egyáltalán nem lep meg bennünket, hogy a Blizzard Entertainment leggyorsabban fogyó játéka lett a Diablo IV, de ilyenkor illene eladási számot is közölni. Na, az lemaradt…
Az Activision Blizzard ezen felül még azt is közölte, hogy a megjelenés előtti legnagyobb eladási adatokat hozta össze PC-n és konzolon egyaránt a Diablo új része, ami hivatalosan tegnap jelent meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve PC-re a Battle.net-en. A június elsejével elkezdődött korai hozzáférési időszakban a játékosok összesen több mint 93 millió órát játszottak. Ez több mint 10 ezer évnek felel meg.
Rod Fergusson, a Diablo franchise igazgatója a sajtóközleményben ezt írta: „Ez egy olyan pillanat, amelyre évek óta készül a Diablo IV csapata. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a játékosoknak a Diablo játékokban valaha elmesélt leggazdagabb történetet kínálhatjuk. A játékosoknak számos választási lehetőségük van, beleértve a karakter személyes testreszabását, a szörnyű démonokkal való harchoz szükséges személyre szabott képességek felszerelését, vagy a Legendary loot gyűjtését, hogy támogassák a játékstílusukat, miközben újakat fedeznek fel. A játék 2019-es bejelentése óta a világszerte több millió játékos támogatása hajtott minket a Sanctuary sötét víziójának megjelenése felé. Üdvözlégy Lilith, áldott anya.”
Mike Ybarra, a Blizzard Entertainment elnöke hozzátette: „A Blizzardnál az a víziónk, hogy legendás élményeket hozzunk létre, amelyekben mindenki részesülhet, és a Diablo IV ennek a víziónak a hihetetlen megvalósítása. A rendkívül testreszabható játékmenet, a lebilincselő történetmesélés és a világgal való kapcsolatteremtés lehetőségeinek sokasága révén a Diablo univerzumnak ez a mesterien kidolgozott kifejezése kiváló példája annak, hogy tehetséges fejlesztőcsapataink mire képesek. Akár a sorozat veteránja vagy, akár először merülsz el a Sanctuaryban, üdvözöljük a játékosokat a Diablo IV globális megjelenésekor.”
A Diablo III először csak PC-re jött ki, most pedig a folytatás kapásból öt platformra. Ebből adódóan nem csoda, hogy rekorderről van szó (de mennyit adtak el? azt már nem akarják kibökni). Csak sajnos live service játékról van szó, így egyáltalán nem lehet offline játszani, ami a megőrzést lehetetlenné teszi…
Forrás: Gematsu