MotoGP 23 – Megkomolyodott a szimulátor franchise

TESZT – A Milestone évente jelentkező játékadaptációja a gyorsasági motoros világbajnokságból idén másfél hónappal később jelent csak meg, de ez jót tett az idei résznek, ugyanis a korábbi részek során gyakori hiányosságok eltűntek, és fizikailag is mondhatni megkomolyodott a franchise, miközben a kezdők számára is képes volt megmaradni egy szórakoztató élménynek, bár a RIDE 4 óta érzékelhető belépő szint itt is magasabb lett.

 

 

Húzd meg a gázt, előzd meg az ellenfeleidet és haladj át a célvonalon: éld meg az álmot, hogy te legyél a következő bajnok az új MotoGP 23-ban, amely lenyűgözőbb és nagyobb kihívást jelent, mint valaha!

 

 

Előre

 

A fizika például a fékek esetében érzékelhető lett. A fékek valóban ott vannak, és fékeznek, és bizony, ha óvatlanok vagyunk, le fogunk repülni a motorról, ha túlzásba visszük. A kanyarokban nem lehet folyamatosan gázt adni: onnan kijövet óvatosan kell adagolni, hogy a hátsó gumi ne csúszkáljon (és ne kopjon el, mert bizony erre is figyelni kell; a versenyek során emiatt bukhatjuk a vége felé a súlyos másodperceket). A felvezetőben említett belépő szint arra utal, hogy a RIDE 4 óta a Milestone mintha ebbe az irányba kezdene elmenni. Ott is az volt megfigyelhető, hogy az alapok sem voltak olyan nagyon könnyen elsajátíthatóak, és csak utána kezdünk belelendülni. Itt is hasonló a szituáció, ám a tutorial szerepét betöltő akadémia segítségével meg lehet szokni egyet s mást, viszont a szezonok, versenyek során még kell egy kis idő, mire megszokjuk például az alattunk levő vasat. Esőben pedig pláne óvatosra kell venni, mert ha riszálni kezd a motor, onnan nem lesz egyszerű stabillá tenni. Ha már eső, abban a játék kifejezetten tetszetősen néz ki.

Akármilyen szinten is megy a versenyzés, a nehéznek érződő motor (ez valamelyest természetes, mert ahogy az F1 autók is nevetségesen súlyossá váltak, úgy itt is hasonló a tendencia) kezelésében segíthet a játék három szinten (kikapcsolt, közepes, erős) a fékezésben, a gyorsításban és a kanyarvételben. A mesterséges intelligencia itt jó, de a többi pilóta esetében még mindig sajnos ott a hajlam arra, hogy a gép nem veszi figyelembe, hogy az útjában állunk, így nem egyszer végezhetjük az aszfalton miattuk. A Milestone évek óta nem javította ki ezt az MI viselkedésében (ezt leszámítva viszont hajlamos próbálkozni, ami jó). Nem mindenki motorozik úgy mint Marc Marquez vagy anno Jorge Lorenzo (utóbbi anno eltiltást is kapott a 250cc-s kategóriában emiatt). Időmérőkön is hajlamos a gép egyszerűen figyelmen kívül hagyni a játékost, aki joggal káromkodhat, amikor hirtelen azt látja, hogy a helyes íven melegíti valaki a gumijait a következő mért körére. Ezért bizony fel kell készülni arra, hogy hirtelen más irányba kell kanyarodni, hogy ne mi lökjük ki őket (holott nekik kéne figyelniük arra, hogy mögöttük jövünk).

 

 

Hátra

 

A karrier módban riválisaink lehetnek, és ez kihatással lehet a pályán is a viselkedésükre (úgyhogy a Milestone a Codemasters/Electronic Arts F1-sorozatától átvett egy koncepciót). Ezúttal is van közösségi felület, ahol láthatjuk a reakcióikat. A többi pilótával a viszonyunk fontos lehet, mert ezen múlhat, hogy az ő csapatokba igazolunk, miképp fejleszthetjük a motort (mennyi új alkatrészt tesztelhetünk). A környezet mellett az időjárás változása is variánsokat dob be a futamokba, így sosem mindig olyan egyszerű, hogy pole-ból indulunk, faképnél hagyjuk a többieket, majd 20 másodperc előnnyel leintenek minket már a szombati sprintfutamokon, majd megismételjük ugyanezt a fő versenyeken is. A megvilágítás és a tükröződések sem rosszak (illetve a hangzás is erősödött), de azért műfajában nem sok ilyen játék van (az is főleg a Milestone-tól, így erősebb összehasonlítási alapunk nem nagyon van).

Az animációk viszont nem teljesen hozzák a szintet. A motorosok a motoron megfelelően mozognak, de az esések esetében már nem olyan jó a látvány (csak aztán ne miattunk legyen piros zászló, mert már ilyen is van). A PlayStation 5-ös verzió esetében ki kell emelni, hogy a DualSense kontrolleren keresztül a haptikus visszajelzés kimagasló. Minden esetben érezni fogjuk, ha a pálya felületén van egy bukkanó, esetleg ha fűre tesszük a motort. A sebességváltó és a gázadás is érzékelhető. A teljesítmény viszont nem tűnik stabilnak. Sem PC-n, sem konzolon. PC-n ultraszéles felbontáson modernebb konfigokon is hajlamos beszaggatni. Sajnos a Milestone ezúttal is csinált DLC-ket, amik kapásból az első naptól kezdve kaphatóak. Az egyik egy euróért több versenyruhát kínál, ez mindegy, nem olyan drága, de az, hogy öt euróért már megint fizetős csalást kínál azzal, hogy több kreditet kapunk a karriermódban, ha azt megvesszük. (Azon pedig már nem nagyon lehet meglepődni, hogy a tesztkód már megint csak az alapjátékot biztosította, a DLC-ket nem…)

 

 

Javult

 

A MotoGP 23 azért kap egy jóindulatú hétfelest, mert itt legalább meg lehet figyelni, hogy a Milestone próbálkozott. Tényleg erősödött a játék, tényleg vannak újdonságok, de az olasz fejlesztőket ismerve meg kell kérdezni, hogy miket fognak kivenni jövőre. A stúdiónak az az egyik ismérve, hogy a játékot néhány hónap támogatás után magára hagyják. Pedig most még vannak technikai hibák, és ha esetleg a mesterséges intelligencia egy kicsit erősebb, vagy figyelmesebb lenne, akkor talán egy nyolcast is kapott volna az értékelésben, de így, továbbá a fizetős DLC miatt nem. Az osztott képernyős játék, az alapból elérhető cross-play, illetve a dinamikus időjárás alaposan meglendítette a játék értékelését. A karrier módban a Turning Points (miképp állunk a többiekhez), illetve a gyártónként eltérő motorfejlesztés is érdekes. Csak még mindig ott motoszkál a kérdés, hogy jövőre mire számíthatunk…?
Köszönet a Magnew-nak a tesztkód biztosításáért.

-V-

Pro:

+ A karrier és a multiplayer erősödött
+ Audiovizuálisan nem rossz
+ Komolyodott, szinte minden téren

Kontra:

– A mesterséges intelligencia még mindig nem nagyon van figyelemmel a játékosra
– Technikailag hibás állapotban jelent meg
– Még mindig fizetős csalás, még mindig félelem a következő résztől…


Kiadó: Milestone (Embracer Group)

Fejlesztő: Milestone

Stílus: gyorsasági motoros világbajnokság játékadaptációja

Megjelenés: 2023. június 8.

MotoGP 23

Játékmenet - 7.2
Grafika - 7.8
Fizika - 8.2
Zene/hangok - 6.8
Hangulat - 7.5

7.5

Sokat javult a franchise, de még mindig van hová javulni.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu