Sajnos nem az a megoldás, hogy a Diablo IV teljes egészében offline játszható lehessen, holott ezzel is ki lehet vágni a szerverekről való lecsatlakozás miatt történő hibaüzeneteket a képletből… de az túl egyszerű lenne az Activision Blizzardnak.
Megtartotta a Diablo IV vezetősége a júniusi „tábortüzes” beszélgetését. Ennek egyik fontos eleme az volt, hogy a Hardcore módban a halálozás nem mindig a játékos hibájából történik. Ha kiakad a játék (vagy rosszabb esetben a PC, esetleg a konzol!), esetleg az internetünk bemondja az unalmast (ezek mind bekövetkezhetnek!), akkor a játék egyszerűen nem veszi figyelembe, hogy mi történik. A karakterünk odavész, hiába öltünk akár 82 órát a játékba. Mivel több külföldi streamer is ennek, vagy akár bugoknak (!) áldozata lett, a játék rendezője, Joe Shely elmondta, hogy vizsgálják az ügyeket, és amint megtalálják a hiba fő okozóját, javításokat hajtanak végre.
Igen ám, de a bugokon túl a szerverekkel való kapcsolat bontása következtében történő halálok már más tészta. Ezekre vezetik be a „menekülőpapírt”, a Scrolls of Escape-et, amik automatikusan aktiválódnak, ha a játékos hirtelen bontja a kapcsolatot. Csak Hardcore-ban lesz ez a tárgy, és ha esetleg megszorulnánk egy nehéz bossfight közben, ezzel visszateleportálhatunk a városba, ha egy gombra rátesszük gyorsparancsként. Shely szerint így izgalmasabb pillanatokhoz vezethet a cucc, mert kockázatvállalóbbak lehetnek a játékosok.
Shely szerint a kapcsolatbontások meghatározásának folyamata nagyon összetett, így lesz, aki védett lehet, más pedig nem, és mivel nem lesz korlátlan számú a tárgy, nem lehet csak úgy kihúzni az Ethernet-kábelt a gépünkből, ha nem menne jól a szekerünk. Ráadásul csak a második szezonban jön a Scrolls of Escape, és mivel az első évad is július közepén-végén indul, és kb. három hónapig tart, októberig még gyakori lesz a hiba (a bugjavítások korábban jönnek). Addig az Activision Blizzard utánanézhetne, hogy az unfair módon meghalt Hardcore karaktereket miként hozhatná vissza, ha már nem lehet teljesen offline játszani…
A Diablo IV „vége”, az endgame is változni fog: „Először is, a játékosaink jelentős többsége még nem fejezte be a játékot, de sokan azok közül, akik nézik ezt a streamet, és az elkötelezett játékosaink közül, sokkal gyorsabban játszanak végig tartalmakat, és ezt a helyzetet tapasztalták a dungeonokkal kapcsolatban,” mondta Shely. Az alap mellékküldetéses dungeonök sokkal jobban használhatóak grindolásra mint az eredetileg erre létrehozott Nightmare dungeonök, és az utóbbiakat a fejlesztők szeretnék ismételhetővé tenni, és így több XP-t adnának.
Még mindig úgy véljük, hogy a játéknak offline lenne a helye.