A redmondi cég bejelentette, hogy az Xbox Game Studios már a 9. konzolgenerációra váltott, így Xbox One-ra már egyik csapatuk sem fejleszt.
Ennek ideje volt, ha belegondolunk: az Xbox One idén novemberben tíz éves lesz (ahogy a PlayStation 4 is), de külsős, third-party multiplatform fejlesztések továbbra is jelennek meg rá. Ám a Microsoft maga már nem fejleszt „az ikszegyesre”, és erre az Xbox Games Showcase is utalt, hiszen minden játék esetében az Xbox Series-t és a PC-t említette a cég. Eközben a Sony is gyakran a PlayStation 5-öt nevezi meg, de azért voltak játékok, amik PlayStation 4-re is megjelentek (pl. God of War: Ragnarök).
Matt Booty, az Xbox Games Studios vezetője az Axiosnak adott interjújában megerősítette, hogy a Microsoft a 9. generációra, azaz a két Xbox Seriesre váltott, és csak a már megjelent élő szolgáltatású (live service) játékok fenntartása (pl. The Elder Scrolls Online) az, ami az Xbox One-t érinti. Persze az Xbox Game Pass Ultimate segítségével a felhőből játszhatnak ezen a konzolon is, úgyhogy ott vannak az új exkluzívok, csak azok nem helyileg futnak. Ez a lépés is előrejelzi, hogy lassan vége a cross-gen érának, ami közel három éve tart.
Phil Spencer, az Xbox-vezér pedig a Polygonnal beszélgetett arról, hogy szerinte a Microsoft 2024-es éve eléggé erős lesz: „Igazából nem nagyon félek 2024-től. 2022 nehéz volt számunkra. De azt hiszem, bizonyos játékokra várni kell… Vegyük a South of Midnightot. Mint láttátok, a játékot az Xbox Games Showcase-en jelentettük be, holott erre már tavaly készen állt, de azt mondtuk, hogy dolgozzunk tovább a játékon. Nem baj, ha a bejelentést visszatartjuk. Vagy vegyük a Clockwork Revolutiont. Amikor tavaly itt voltam az E3-on, az inXile-nál játszottam vele. Nem a bejelentő videót néztem, hanem ténylegesen játszottam a játékkal. Idén pedig visszatértem az inXile-hoz, és újra játszottam a csapattal, átnéztem a legújabb buildeket. Szóval ez bizalmat ad nekem, mert a játék bejelentését közelebb hozzuk a megjelenéshez. Már kézbe vehetjük a játékot.
Azt hiszem, most abban a helyzetben vagyunk, hogy kezd kifizetődő lenni [a felvásárlások tömkelege], és nem csak a következő 12 hónapban. Ha előre tekintek… annyi minden van. Még nem beszéltünk arról, hogy mi jön az id Software-től, a The Coalitiontől. Mikor látjuk újra a Perfect Darkot vagy az Everwildot? Annyi minden van, amin még dolgozunk, és amit még nem mutattunk meg. Nem szeretek magabiztos lenni, de szeretek szerényen magabiztos lenni. Jól érzem magam azzal kapcsolatban, hogy hol tart az Xboxportfólió. Szerintem nagyon, nagyon jól állunk,” mondta Spencer.
Húsz stúdió dolgozik így a Microsoftnak, de az első nagy teszt a Bethesda Game Studiostól a Starfield lesz. Todd Howard játéka meghatározhatja az Xbox közeljövőjét.