A Microsoft szerint, ha megvalósul a már közel másfél éve bejelentett 68,7 milliárd dolláros tranzakció, amivel övék lehet az Activision Blizzard King, nem fognak rögtön árat emelni.
Persze ebben joggal kétkedhetünk, hiszen amikor kevesebb cég van a piacon, nagyobb eséllyel lehet szó áremelésről, pláne, ha állami tulajdonba vándorol (magyar példa? One, akarjuk mondani Vodafone és DIGI). A játékipari szituáció azért ennél árnyaltabb, de még mindig szűk szemekkel érdemes vizsgálni a Microsoft kijelentését, mert ha ennyire azt mondják valamiről, hogy nem történik meg, be fog következni, így a 2017 júniusában Xbox One-on, két évvel később pedig PC-n elindult havidíjas szolgáltatás esetében talán mégis lesz áremelés, ha több játék lesz elérhető rajta az Activision Blizzard King bekebelezésével. Ne felejtsük, a Microsoft leállította az 1 dolláros/eurós bevezető havidíjat is.
A Microsoft mondta már, hogy nem akarja, hogy a Game Pass leváltsa a hagyományos játékvásárlásokat, hanem alternatívát akar kínálni, de eközben a stratégia ennek ellenkezőjét akarja elérni, mert mindenhol ezt a szolgáltatást erőlteti. Az Xbox Cloud Gaming, korábbi nevén XCloud, sem véletlenül lett a drágább előfizetési szintre, az Xbox Game Pass Ultimate-re rakva, és a 2018-as E3 óta pont a szolgáltatás erősítése miatt vett meg a redmondi cég tizenöt stúdiót (Playground Games, Undead Labs, Compulsion Games, Ninja Theory, Obsidian Entertainment, inXile Entertainment, Double Fine Productions, Bethesda Game Studios, Arkane Studios, id Software, MachineGames, Roundhouse Studios, Tango Gameworks, ZeniMax Online Studios, Alpha Dog Games), miközbe a The Initiative és a World’s Edge is létre lett hozva.
Az FTC ideiglenes távoltartási végzést akar elérni a bíróságnál, hogy a Microsoft ne tudja megvenni az Acivision Blizzard Kinget, de a techcég ellenvetésében felbukkan a Game Passhoz kapcsolódó releváns idézet is a 25. oldalon: „Végül az FTC figyelmen kívül hagyja a gazdasági elemzés kritikus változókat, amikor nem veszi figyelembe az Activision-tartalmak játszásának új lehetőségeit. Itt a felvásárlás a fogyasztók számára előnyös lenne, mivel a Call of Duty a Microsoft Game Pass szolgáltatásán a megjelenésének napján (anélkül, hogy a felvásárlás miatt a szolgáltatás ára emelkedne), valamint a Nintendo és más, felhőalapú streaminget lehetővé tevő szolgáltatásokon elérhetővé válna.”
Jobb kétkedni.
Forrás: WCCFTech