TESZT – Akár nemF.E.A.R-nek is lehetne mondani a furcsa nevű játékot, ugyanis műfajilag a manapság sajnos elhanyagolt és jobbat érdemlő IP-vel megegyezik a Trepang2 (FPS), és ugyanúgy másvilági erők, hatalmak képviseltetik magát errefelé. Legalább itt nincsen Körte Alma helyett, mert akkor joggal lehetne a dinoszaurusz PC-t kihajítani az ablakon, mert akkor nem lenne egyedi ez a játék.
Legyél a legjobb menő csávó a Trepang2-ben, ami egy véres, akciódús, közeljövőben játszódó FPS. Engedd szabadjára a poklot az ellenségeidre, oldalazd ki a golyókat és hagyd ott a pusztítás nyomát ebben a hardcore és frenetikus lövöldözős játékban.
A pokolba
Az elvárásokat nem szabad túlzottan magasra tenni. Ez nem egy AAA játék, hanem valami, amiért a fejlesztők mindössze harminc eurót kérnek, és egy demót is le lehet a Steamről tölteni, így alapból javasolt belenézni a játékba a műfaj kedvelőinek (hiszen más, szánalmas AAA kiadókhoz képest itt nem hánytak bele Denuvót egy demóba). A játékban a 106-os számú fegyencet irányítjuk, és a tutorial pályán történik a kimenekülés az erősen védett épületből a tetőre, ahonnan kimenekítenek bennünket. A sztori már ott klisés és unalmas, hogy amnéziánk van, így gőzünk sincs, hogy kik vagyunk, nincs tudomásunk arról, hogy miért törnek az életünkre, de sajnos a kliséhalmaz miatt gyorsan tippelni lehet, hogy jaj, egy csúnya, rossz, gonosz gigavállalat áll az egész mögött. Fegyverek, páncélzat, időlassítás (a bullet time mintha teljes egészében a F.E.A.R.-t próbálja imitálni), ezek mind felbukkannak a tutorial során. Később persze ennél kicsit összetettebb lesz a dolog, igaz, maguk a pályák továbbra is a metrót leállító fakocka szintjén maradnak a több emeletes épületek ellenére is.
Pozitívum viszont a rombolhatóság, így a linearitás valamelyest feledésbe tud merülni. Így sokkal rugalmasabban győzhetjük le a rosszfiúkat, és emiatt a játékmenet, illetve a hangulat az átlagosnál magasabb szinten képviselteti magát. Mivel a fejlesztők szinte minden erejükkel azon voltak, hogy a harc kimagasló legyen, egyrészt több dolgot is kissé elhanyagoltak, másrészt pedig a lövöldözés valóban szórakoztató élmény lett. Gyors, véres, és öröm nem csak átélni, hanem nézni is, a fegyverek pedig kissé variáltak napjaink kínálatán, ugyanis a közeljövőben játszódik. Naná, hogy a szokásos kínálat jelen van a pisztolytól a gépfegyvereken át a shotgunig, de aknát, esetleg gránátot is alkalmazhatunk. Az arzenál kellően változatos, és érdemes hozzátenni, hogy fejleszthető is a munkapadokon. Lézeres célzóka? Nagyobb tár, esetleg jobb hatékonyság? Lesz megoldás minden ilyen igényre, így emiatt nem szenved a Trepang2 hiányt. Több nehézségi szint is a játékos rendelkezésére áll, így aki nem jártas a műfajban, nem fog rögtön küszködni attól, hogy nincsen sikere, mert egy kis gyakorlással neki is menni fog az ellenfelek kiirtása. Erre pedig a tutorial jó bevezetőt kínál.
A pokolból
A főhadiszállásunkon választhatjuk ki a küldetésünket (ennek általában több teljesítendő pontja van), de gyakorolhatunk is, ugyanis egy harci szimulátor is van. Esetleg a karakterünk kinézetét is módosíthatjuk, ha alapból százhatos nem tetszene. A Trepang2 nem a realizmusra épít, nem is akar olyan lenni, hanem inkább egy árkádosabb élményt biztosít, középpontban a harcokkal. A HP-töltő „dokkok” mellett szintén klasszikus hangulatot kínál az itt-ott elszórt lőszeres és páncélzatos pickupok, és ezek mellé egy raklapnyi csalást lehet megnyitni. Így akár még jobban rá lehet erősíteni a fejlövésekre, mert igen, névtelen, arctalan ellenfeleink hajlamosak szétszakadni darabokra… de ennek ellenére sem lehet a mesterséges intelligenciát gyengének mondani. Meglepően ügyes az MI, így egy óvatlan pillanatban ők is képesek darabokra szedni minket.
A lövöldözés jó, de gyakran ismétlődővé tud válni. A sztori is nagyon felejtős, még akkor is, ha ez nem szokott sokat nyomni a latba ebben a műfajban. Néhány pálya felejtősnek hatott, és bizony a játék hosszát is ki kell emelni. 3-4 óra alatt végig lehet játszani a Trepang2-t, ami miatt erre a játékra is a rövid jelzőt kell applikálni. Rövid, akciódús az élmény, de az gyorsan véget is ér. Ám a csalások miatt nem fogjuk egy végigjátszás után a GOG-on hagyni (mert bizony ott is elérhetjük a játékot!). Több eleme is a F.E.A.R.-re emlékeztet, de egész jó kivitelezésről van szó, így nem teljesen lehet fárasztó élménynek mondani.
De mi a fenét jelent az, hogy trepang?
A Trepang Studios játéka (milyen hülyén festett volna, ha a Terep 2-t anno a Terep Stúdió hozta volna össze…?) egy kicsit hosszabb játékmenettel nyolcast kapott volna, de így egy hétfelessel kell, hogy megelégedjen. Sajnos a klisés történet mellett néha leül a játékmenet, ami ennek ellenére is szórakoztatónak, továbbá brutálisnak mondható. Egy próbát a demója mindenféleképpen megér, és ha az ott látottak tetszenek, akkor érdemes rögvest beruházni a teljes játékra, mert ami ott frenetikus, azt megkapjuk egy nagyobb dózisban is. A jó mesterséges intelligencia és a sok csalás miatt hosszabb távon is az SSD-n marad.
-V-
Pro:
+ A fegyverek és a velük való harc jól lettek kivitelezve
+ Korrekt mesterséges intelligencia
+ Sok csalás, és ebből adódóan újrajátszhatóság
Kontra:
– A sztori egy kliséhalmaz
– Néhol kissé leül
– Rövid
Kiadó: Team17
Fejlesztő: Trepang Studios
Stílus: FPS
Megjelenés: 2023. június 21.
Trepang2
Játékmenet - 9.2
Grafika - 7.3
Történet - 4.9
Zene/hangok - 7.1
Hangulat - 9.2
7.5
JÓ
Egy próbát a demója mindenféleképpen megér, és ha az ott látottak tetszenek, akkor érdemes rögvest beruházni a teljes játékra, mert ami ott frenetikus, azt megkapjuk egy nagyobb dózisban is. A jó mesterséges intelligencia és a sok csalás miatt hosszabb távon is az SSD-n marad.