A lassan két és fél éve bejelentett játék nem fog PlayStation 5-re megjelenni, így a kalapos kincsvadászt csak Xbox Series-en és PC-n keressük majd.
Az FTC vs. Microsoft ügy már elkezdődött (igaz, ez még nem az antitröszt perrel kapcsolatos meghallgatások hétvégéje, arra még augusztusig kell várni), hogy az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság távoltartási végzést nyerjen, és ezzel meg tudja akadályozni, hogy a Microsoft le tudja zárni az Activision Blizzard King felvásárlási tranzakcióját. A ZeniMax Mediáét már nem tudja, mert több éve a redmondi cégé, így az ő birtokukban van a Bethesda, így az összes alá tartozó stúdió és IP is.
A The Verge írt Pete Hines, a Bethesda marketinges és kommunikációs vezetőjének vallomása megerősítette, hogy az Indiana Jones játék olyan lesz, mintha alapból Xbox-exkluzív lenne: nincs PlayStation 5 verzió, Xbox Series/PC/Game Pass megjelenése lesz csak, így a Microsoft (miután lezárta a 7,5 milliárd dolláros tranzakciót a ZeniMaxért) módosította a Lucasfilm Gamesszel (azaz a Disney-vel) a megállapodást, mert eredetileg multiplatform játék volt.
Miért volt csábító a Bethesdának az Xbox Game Pass? „Véleményem szerint az elsődleges az, amit a kockázat csökkentéséről és a bizonyosság bizonyos fokának elérésére való törekvésről mondtam. Egy licencadóval van dolgod, aki rengeteg visszajelzést fog adni arról, hogy mit készítesz, és sok időt vesz igénybe az időbeosztásodból,” mondta Hines az eredeti történettel rendelkező játékról, amelynek producere a jelenleg a Starfield végső finomításain dolgozó Todd Howard lesz.
Fix, hogy az Indiana Jones-játékon dolgozik a MachineGames legnagyobb része, így a Wolfenstein III-ra nem nagyon számíthatunk mostanság, miután a 2019-ben kiadott két spinoff, a Wolfenstein: Youngblood és a Wolfenstein: Cyberpilot nem nagyon volt sikeresnek nevezhető. 2021-ben volt egy olyan pletyka, hogy a stúdiónak van egy másik projektje is, de azóta sem tudjuk, hogy ez mi lehet.
Legalább a The Outer Worlds 2 multiplatform lehet, írta az Axiosnál dolgozó Stephen Totilo, ugyansi Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője szerint még nem döntöttek az exkluzivitásról. Az első részt az Obsidian PlayStation 4-re, Xbox One-ra, PC-re, illetve Nintendo Switchre is kiadta. Igaz, ott a kiadó nem a Bethesda volt, hanem a Take-Two alá tartozó Private Division…
Forrás: WCCFTech