MOZI HÍREK – Christopher Nolan rendező és producer arra utal, hogy Oppenheimer befejezése hasonlít az Eredet (Inception) „bonyolult” befejezéséhez.
Christopher Nolan szerint az Oppenheimer befejezése némi hasonlóságot mutat az Eredet (Inception) lezárásával. Míg az Oppenheimer premierje július 21-én lesz, addig az Inception 2010-ben került a mozikba. A Leonardo DiCaprio által alakított Dom Cobb „álomjáró” kalandjait követi nyomon, amint megpróbálja tisztázni bűnlajstromát, hogy visszatérhessen a családjához. Az Oppenheimer ezzel szemben annak az embernek a történetét meséli el, aki segített megalkotni azokat a nukleáris fegyvereket, amelyek a mai napig veszélyeztetik az emberiséget.
Lehet, hogy a szereplők alapvető motivációi igencsak eltérnek egymástól, de ez nem jelenti azt, hogy a filmek túlságosan különbözőek lennének.
A WIRED-nek adott interjújában Nolan elmagyarázza, hogy szerinte az Oppenheimer és az Eredet befejezése valójában figyelemre méltóan hasonló. Lehet, hogy van némi nihilizmus, de van egy bizonyos szintű intellektuális kétértelműség is.
„Úgy értem, az Eredet vége pontosan ez. Van egy nihilista nézete annak a befejezésnek, igaz? De emellett továbblépett és a gyerekeivel van. A kétértelműség nem érzelmi kétértelműség. Hanem intellektuális a közönség számára. Vicces, szerintem érdekes kapcsolat van az Eredet és Oppenheimer befejezései között, amit fel kell tárni. Az Oppenheimernek bonyolult a vége. Bonyolult érzések.”
Az Eredet és az Oppenheimer alapvetően az emberi képességek mértékének feltárásáról szól. Nolan kivételes erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a projektek bizonyos fokú tudományos pontosságát biztosítsa. Mindkét film tele van kifejtéssel, magyarázattal. Az Eredet az álmok irányítását és a tudatalatti létezését vizsgálja. Az Oppenheimer eközben a valós nukleáris tudományon alapul, mivel J. Robert Oppenheimer élettörténetét járja végig. Annyira pontos, hogy az Oppenheimerben még a statiszták is valódi tudósok.
Az Oppenheimer és az Eredet közötti hasonlóság persze nem a tudományban ér véget. Ott van mindkét film érzelmi magja is. Az álmodás és az emberi fegyverek határainak feltárása nagyon különböző céloknak tűnhet, de mindkettő az emberi képességek külső határait és a mindezek mögött álló emberi érdekeket tárja fel. A valódi Oppenheimer még a bombák ledobása után is azzal töltötte élete hátralévő részét, hogy az atombombák ellen szónokolt.
Az Eredetben Cobb is megkérdőjelezi, hogy helyesen cselekedett-e, és hogy valóban visszatért-e egyáltalán valaha a világba.
Ha az Oppenheimer olyan epikus akar lenni, mint az Eredet befejezése, akkor a címszereplő döntései mögött álló érzelmekre kell támaszkodnia. Ő olyan valaki, aki úgy akarta megmenteni a világot, hogy egy olyan bombát épített, amely képes elpusztítani azt. Bonyolult figura. Christopher Nolan már bizonyította, hogy több mint alkalmas arra, hogy a hasonló karaktereket tisztességgel és őszintén ábrázolja.
Forrás: WIRED