A Microsoft már öt éve dolgozik a franchise rebootján, és még mindig évekre van attól, hogy ki is adja azt…
Az IGN egy lesújtó cikket közölt a Perfect Dark rebootról, amin a korábban elit Xbox-stúdiónak beállított The Initiative nyilvánvalóan nem tudott egyedül értelmes munkát összehozni (ennyit számítanak a korábban nagyobb játékokon dolgozó fejlesztők…?), mert az Embracer Group alá tartozó Crystal Dynamics is besegít a projekt fejlesztésében. Az IGN cikkében tizenhárom fejlesztő szólal meg, akik három különböző stúdióban dolgoztak a játékon!
Az Xbox-exkluzívnak szánt Perfect Dark továbbra is a fejlesztés legkorábbi szakaszaiban tart annak ellenére, hogy öt éve már, hogy a Microsoft elkezdett dolgozni rajta, és még mindig 2-3 évre van a megjelenéstől! Sőt, ezt még meg is tudjuk tetézni azzal, hogy a tervek szerint epizodikus megjelenésben gondolkodik a redmondi techóriás, ám ez még változhat attól függően, hogy mennyi van még hátra a játék fejlesztéséből. A stúdiót ugye Darrell Gallagher vezeti, aki korábban az Activisionnél és a Square Enixnél volt fejlesztési vezető, mielőtt 2018-ban a The Initiative alapítói között találta volna magát.
A Perfect Dark legutóbbi része 2005-ben jelent meg, mégpedig az Xbox 360 nyitócímei egyikeként. Ez volt a Perfect Dark Zero. Az új játék pedig egy titkos ügynök-thriller lenne egy, a közeljövőben játszódó világban, és hivatalosan 2020-ban jelentette be a Microsoft a projektet. 2019 és 2021 között a Certain Affinity is dolgozott rajta, de ez nem vezetett semmire, és a The Initiative-nál is sokan megfordultak (és távoztak!) az utóbbi fél évtized alatt. Eközben a stúdió még engine-t is váltott, így már Unreal Engine 5-öt használnak (ahogy a The Coalition is, akik egy új Gearshez használhatják az Epic Games technológiáját).
Az IGN szerint egy sztoriközpontú FPS-ről van szó, ami a harcokat a kütyüs kémkedéssel kombinálja, de valamilyen kísérleti mozgással kapcsolatos technológia is felmerült. Elvileg jó irányba tart a fejlesztés. Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője májusban teljesen áttekintette a játékot, és azt mondta, hogy vége azoknak az időknek, amikor egy stúdió dolgozott nagyobb játékokon. Aha. Persze.
Forrás: VGC