Baldur’s Gate 3: jó hírt kaptak a játékosok – kivéve, ha egy bizonyos konzolon játszanának…

A Baldur’s Gate 3 rengeteg karakteropcióval lepi meg a rajongókat, amelyek a megjelenéskor érkeznek, köztük két fajjal, egy új osztállyal és megnövelt szinthatárral. Azonban kihagyja az egyik legnépszerűbb konzolcsaládot…

 

 

A Baldur’s Gate 3 most felfedett több új karakteropciót, amit a játék megjelenésekor tartalmazni fog. A várva várt RPG két extra fajjal, egy új osztállyal és rengeteg új alosztállyal bővül. A Larian Studios egy közösségi frissítésben rengeteg új információt árult el a játékról.

A poszt egyik fénypontja az volt, hogy a Baldur’s Gate 3 PC-s megjelenési dátumát közel egy hónappal előrébb hozták, bár a PS5-ös megjelenés kapott egy kis csúszást.

A poszt nagy része azonban a BG 3 néhány új karakteralkotási lehetőségéről szólt. Ezeket a játék megjelenésekor teszik elérhetővé. A fél-orkok és a túlvilági „sárkányszülöttek” teszik teljessé a játszható fajok listáját. Ez azt jelenti, hogy a játékosok az eredeti Dungeons and Dragons 5th Edition Player’s Handbook minden lehetőségéből választhatnak majd. A törpe karakterek a Duergar-t – az Underdark pszionikus lakóit – is játszhatják majd, mint alfaji opciót.

Emellett a Baldur’s Gate 3-ban végre megjelenik a szerzetes osztály is. Ez a zen harcos ügyesen bánik a könnyű fegyverekkel, a fegyvertelen ütésekkel és a ki-vel, hogy irányítsa a csatateret és elintézze az ellenséget. A Dungeons and Dragons rajongók felismerik a szerzetes képességeket, mint például a Deflect Missiles és a Martial Arts, és választhatnak a Open Hand, az Shadow és a Four Elements Monastic hagyományok közül. Ezek mindegyikét kissé módosították a D&D megfelelőikhez képest. Így jobban illeszkednek a videójátékos környezethez.

Ha ez nem lenne elég izgalmas, a BG 3 másik 12 játszható osztályának mindegyike kap legalább egy új alosztály opciót. A Gloom Stalker Ranger-től a Wild Magic Sorcerer-ig minden osztály legalább három opcióval rendelkezik. Sőt, a Cleric és a Wizard több mint kétszer ennyivel.

A megjelenéskor rendelkezésre álló 46 alosztállyal a játékosok könnyedén képesek lesznek számos erőteljes Dungeons and Dragons-buildet létrehozni a játékban.

A Baldur’s Gate 3 megjelenésekor rengeteg más újdonságot is kapunk. A játékban 37 feat lesz, amelyeknek legalább a fele új a megjelenéskor. Továbbá több mint 600 varázslat és alvarázslat. Közöttük több tucat olyan lehetőség, amelyet az Early Accessben nem láthattunk. Végül pedig a játék a maximális szinthatárt 10-ről 12-re emeli. Az osztályok hozzáférést kapnak erős felsőbb szintű képességekhez. Például a Dungeons and Dragonsból származó 6. szintű varázslatokhoz. Olyanokhoz, mint a Chain Lightning és Otto ellenállhatatlan tánca a varázslóknak, egy harmadik támadás a harcosoknak, vagy a Reliable Talent a zsiványoknak. A játékosok várhatóan július 7-én, a játék utolsó Panel From Hell című rendezvényén láthatnak részleteket ezekről és még sok más funkcióról.

 

 

ELŐZETES – Újabb ütős trailer, részletes gameplay volt látható és rengeteg információról rántotta le a leplet a tegnap esti Baldur's Gate 3-as másfél órás bemutatón Swen Vincke a Larian Studios vezetője.

 

 

A Baldur’s Gate 3 kihagyja az Xbox Series-konzolokat?!

 

A Baldur’s Gate 3 egyelőre kihagyja az Xbox Series X/S konzolokat. Ugyanis a Microsoft a két konzolon azonos játékmenetet követel meg. A cím kooperatív jellege nyilvánvalóan keresztbe tesz a terveknek. Ez a hír azután érkezett, hogy a BG 3 megjelenési dátumát megváltoztatták: a PC-s verzió korábban, augusztus 3-án, a PS5-ös változat pedig valamivel később, szeptember 6-án jelenik meg.

Népszerűsége és öröksége miatt érthető módon sokan szeretnék a Baldur’s Gate 3-at Xbox konzolokon, de ez nehezebbnek bizonyul, mint amilyennek tűnik, árulta el a Larian Studios munkatársa, Swen Vincke az IGN-nek adott interjújában.

Az indoklás a játékmenetbeli jellemzők, a konzolpolitikák és a fejlesztési kihívások tökéletes viharában rejlik. A fő probléma az, hogy a BG 3 kooperatív funkciói „szabadabbak, mint azt az emberek várnák”. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy szabadon felfedezzék együtt a hihetetlenül sűrű városokat. Ezt a funkciót nehéz optimalizálni. Így korlátozza a potenciális megjelenést. Ugyanis az Xboxnak van egy olyan irányelve, hogy a framerate-hez hasonló dolgoktól eltekintve a játékmenet-funkcióknak paritásosnak kell lenniük az Xbox Series X/S-en. Konkrétan ez azt jelenti, hogy a Baldur’s Gate 3 nem jelenhet meg csak úgy Xbox Series X-en kooperatív játékkal, de Xbox Series S-en nem.

Egy másik probléma a korai hozzáférésű fejlesztés természete. Mivel a Baldur’s Gate 3 tartalma folyamatosan bővült, az optimalizálás nehezebbé vált mindazzal, amit hozzáadtak. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a Larian Studios nincs egyedül ezzel.

Vincke megerősítette, hogy a Microsoft támogatja a Larian Studios munkálatait, így valóban úgy tűnik, hogy a Baldur’s Gate 3 előbb-utóbb megjelenik az Xbox Series X/S-en.

Vincke azt is elmondta, hogy a stúdiónak esetleg kompromisszumokat kell kötnie ahhoz, hogy az Xbox-os verzió megjelenhessen. Azonban azt nem mondta ki nyíltan, hogy mik lehetnek ezek a kompromisszumok. Azért is, mert ez is bizonytalan. Vincke nem akarta „megelőzni a fejlesztőcsapatot” ebben a kérdésben. Hiszen hangsúlyozta, hogy milyen hihetetlen munkát végeznek a játékon.

Forrás: Twitter, IGN

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu