MOZI HÍREK – Az Oppenheimer közelgő eposza egy jelentős Christopher Nolan-hagyományt fog megtörni, a legendás rendezőtől szokatlan elemet vezet be.
Az Oppenheimer arra készül, hogy megtörjön egy jelentős Christopher Nolan-hagyományt. Az életrajzi film J. Robert Oppenheimer, az atombomba atyjának és a nukleáris fegyverek elterjedése és a háborúk elleni küzdelem egyik fő szószólójának életére fókuszál. Tekintettel arra, hogy a film hiteles, Nolannek be kell vetnie néhány trükköt ahhoz, hogy hűen elmesélje Oppenheimer bonyolult történetét. Beleértve a Jean Tatlockkal (Florence Pugh) folytatott viszonyt is.
Bár az Oppenheimer sztárja, Cillian Murphy „szigorú utasítás alatt áll”, hogy ne osszon meg túl sokat az életrajzi filmről, a The Guardiannek azért elárult ezt-azt a film romantikus oldaláról.
Az Oppenheimerben Murphy és Pugh hosszan látható meztelenül. Továbbá egy szerelmi jelenetet is tartalmaz majd a film. Ezzel valószínűleg Nolan 25 éves karrierjének legexplicitebb filmje lehet. Kapunk egy „súlyos” pillanatot is Oppenheimer feleségével (Emily Blunt), de Murphy a részletekről hallgat.
„Szigorú utasításom van arra, hogy ne áruljak el semmit… Két színészt betesznek egy szobába, hogy lássák, van-e szikra, és az összes producer és rendező egy asztalnál ülve nézi. Nem tudom, milyen mérőszámot használnak, és ez olyan felháborítóan butaságnak tűnik, de néha megvan a kémia, és senki sem tudja, miért… Azonnal sebezhető és nyitott lehetsz, és kipróbálhatsz dolgokat. Voltak pillanatok, amikor emlékszem, hogy azt mondtam: >>Ezt nem tudtam volna megcsinálni, ha nem [Emily Blunttal] csinálom<<.”
Az Oppenheimer különleges kihívás, még egy olyan tapasztalt rendezőnek is, mint Nolan. Nemcsak egy románcot dob egy olyan rendező elé, akinek kevés tapasztalata van a képernyőn megjelenő kapcsolatok terén. Valódi művészi bravúr is. Nolan filmjeiben eddig gyéren mutatkozott meg a romantika. A sötét lovag felemelkedésének egy burkolt szexjelenetét leszámítva ritkán ment el grafikai mértékig. Még a meztelenkedés is enyhe volt. Az Álmatlanságban egy női áldozat holttestét láthatjuk a boncasztalon.
Végül is Nolan úgy vágott bele a projektbe, hogy ragaszkodott ahhoz, hogy Oppenheimer nem sok CGI-t fog használni, mivel megpróbálja bemutatni a nukleáris robbanásokat, Oppenheimer elméjének belső működését és minden mást, ami a Manhattan-projekt újrateremtéséhez szükséges.
Christopher Nolan az Oppenheimerhez új forgatókönyvírói technikákat is választott. Első személyű nézőpontból írt forgatókönyvet használt, hogy mélyen belemerüljön Oppenheimer elméjébe, és szétszedje a világról alkotott képét. Még a többi szereplőnek is Oppenheimer szemével kell látnia a jeleneteket. Ez egyedülálló módja egy életrajzi film megközelítésének. Önmagában is félelmetes projekt lehet az Oppenheimer, de emellett kiemeli a második világháborús filmek, köztük Nolan Dunkirk című filmjének zsúfolt mezőnyéből.
Forrás: The Guardian