Oppenheimer: vajon tényleg akkorát szól majd Nolan új filmje? Íme az első reakciók!

MOZI HÍREK – Ha az első Oppenheimer-reakciók helytállóak, akkor Christopher Nolan következő filmje hatalmasat robban majd a mozikban…

 

 

Christopher Nolan közelgő filmje, az Oppenheimer a franciaországi premieréről megérkeztek az első vélemények. E reakciók szerint a mű megfelel annak az elvárásnak, ami a szerző következő nagy filmjétől elvárható.

A Universalral közös Oppenheimer 100 millió dolláros költségvetéssel, 3 órás futási idővel, állítólag minimális CGI-jal, sőt néhány jelenet fekete-fehérben készül, ami úgy tűnik, hogy a több százmillió dollárba kerülő, CGI-s blockbuster filmek ellenpólusát képviseli.

A film rendezője pedig arról ismert, hogy a gyakorlati effektek felhasználásával és a dobozon kívüli gondolkodással a feje tetejére állítja az iparágat. Nolan Oppenheimert Kai Bird, az American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer című Pulitzer-díjas könyv társszerzője dicsérte. Bird „döbbenten” nyilatkozott, és a korai premier alapján úgy tűnik, az újságírók is egyetértenek.

A Cillian Murphy főszereplésével készült történelmi drámát az amerikai bemutató előtt Franciaországban is megturnéztatták. A franciaországi premieren Nolan is részt vett. A közösségi médiában már érkeztek reakciók a filmre, Lindsey Bahr, az AP filmes szakírója „látványos teljesítménynek” és „komoly, filozofikus, felnőtt drámának” nevezte az Oppenheimert. Josh Horowitz, a Happy Sad Confused műsorvezetője az Oppenheimert „Nolan egyik, ha nem a legjobb munkájának” nevezte, ami nagy dicséret A sötét lovag és az Interstellar rendezőjétől. Mások „hibátlannak” és „díjra érdemesnek” nevezték Murphy alakítását.

A Telegraph filmkritikusa, Robbie Collins úgy fogalmazott, hogy „totális kiütés”, és „úgy hasította fel az agyamat, mint egy rángatózó plutóniummag”. A Vulture kritikusa, Bilge Ebiri „hihetetlennek”, „félelmetesnek” és „őrülten részletesnek” nevezi az Oppenheimert. A The Sunday Times kritikusa, Jonathan Dean pedig azt írja, hogy az Oppenheimer „merész, ötletes, összetett film, amely felzaklatja a közönségét”.

Az Oppenheimer filmes atombombának ígérkezik tehát, ami hatalmas siker Nolan számára a Warner Bros-szal közös előző filmje, a Tenet után. Míg az Oppenheimer jelenti Nolan átköltözését a Warner Bros-tól az Universalhoz, addig a Warner Bros. Discovery-nél Michael De Luca és Pam Abdy állítólag vissza akarja kapni Nolant. Ugyanakkor más WBD-vezetőket is kritizáltak, mert vitathatóan mérgező kapcsolatot ápolnak az igazgatóikkal.

A Discovery fúziója óta a WBD vezérigazgatója, David Zaslav alatt a WGA írósztrájkja közepette a moziról a tartalomra való átállás minden eddiginél nyilvánvalóbb.

Az Oppenheimer ugyanazon a napon kerül a mozikba, mint a Barbie. A WBD nem volt hajlandó áthelyezni a dátumot, miután tárgyalt a Universalral. Ez állítólag feldühítette Nolant. Mindez nem jó kezdet a régi sebek begyógyításához a stúdióval. Murphy azonban támogatja, hogy a közönség mindkét filmet megnézze. Ahogy fogalmazott: „Az egész napot a moziban lehet tölteni. Mi lehet ennél jobb?” Murphy szerint az Oppenheimer valami más lesz, így a közönségnek érdemes lehet először a Nolan-életrajzi filmet megnéznie. Utána pedig a Barbie-t, ami minden bizonnyal egy felejthetetlen hétvége lesz.

Forrás: The Hollywood Reporter, Variety

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu