MOZI HÍREK – Ha az első Oppenheimer-reakciók helytállóak, akkor Christopher Nolan következő filmje hatalmasat robban majd a mozikban…
Christopher Nolan közelgő filmje, az Oppenheimer a franciaországi premieréről megérkeztek az első vélemények. E reakciók szerint a mű megfelel annak az elvárásnak, ami a szerző következő nagy filmjétől elvárható.
A Universalral közös Oppenheimer 100 millió dolláros költségvetéssel, 3 órás futási idővel, állítólag minimális CGI-jal, sőt néhány jelenet fekete-fehérben készül, ami úgy tűnik, hogy a több százmillió dollárba kerülő, CGI-s blockbuster filmek ellenpólusát képviseli.
A film rendezője pedig arról ismert, hogy a gyakorlati effektek felhasználásával és a dobozon kívüli gondolkodással a feje tetejére állítja az iparágat. Nolan Oppenheimert Kai Bird, az American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer című Pulitzer-díjas könyv társszerzője dicsérte. Bird „döbbenten” nyilatkozott, és a korai premier alapján úgy tűnik, az újságírók is egyetértenek.
A Cillian Murphy főszereplésével készült történelmi drámát az amerikai bemutató előtt Franciaországban is megturnéztatták. A franciaországi premieren Nolan is részt vett. A közösségi médiában már érkeztek reakciók a filmre, Lindsey Bahr, az AP filmes szakírója „látványos teljesítménynek” és „komoly, filozofikus, felnőtt drámának” nevezte az Oppenheimert. Josh Horowitz, a Happy Sad Confused műsorvezetője az Oppenheimert „Nolan egyik, ha nem a legjobb munkájának” nevezte, ami nagy dicséret A sötét lovag és az Interstellar rendezőjétől. Mások „hibátlannak” és „díjra érdemesnek” nevezték Murphy alakítását.
A Telegraph filmkritikusa, Robbie Collins úgy fogalmazott, hogy „totális kiütés”, és „úgy hasította fel az agyamat, mint egy rángatózó plutóniummag”. A Vulture kritikusa, Bilge Ebiri „hihetetlennek”, „félelmetesnek” és „őrülten részletesnek” nevezi az Oppenheimert. A The Sunday Times kritikusa, Jonathan Dean pedig azt írja, hogy az Oppenheimer „merész, ötletes, összetett film, amely felzaklatja a közönségét”.
Az Oppenheimer filmes atombombának ígérkezik tehát, ami hatalmas siker Nolan számára a Warner Bros-szal közös előző filmje, a Tenet után. Míg az Oppenheimer jelenti Nolan átköltözését a Warner Bros-tól az Universalhoz, addig a Warner Bros. Discovery-nél Michael De Luca és Pam Abdy állítólag vissza akarja kapni Nolant. Ugyanakkor más WBD-vezetőket is kritizáltak, mert vitathatóan mérgező kapcsolatot ápolnak az igazgatóikkal.
A Discovery fúziója óta a WBD vezérigazgatója, David Zaslav alatt a WGA írósztrájkja közepette a moziról a tartalomra való átállás minden eddiginél nyilvánvalóbb.
Az Oppenheimer ugyanazon a napon kerül a mozikba, mint a Barbie. A WBD nem volt hajlandó áthelyezni a dátumot, miután tárgyalt a Universalral. Ez állítólag feldühítette Nolant. Mindez nem jó kezdet a régi sebek begyógyításához a stúdióval. Murphy azonban támogatja, hogy a közönség mindkét filmet megnézze. Ahogy fogalmazott: „Az egész napot a moziban lehet tölteni. Mi lehet ennél jobb?” Murphy szerint az Oppenheimer valami más lesz, így a közönségnek érdemes lehet először a Nolan-életrajzi filmet megnéznie. Utána pedig a Barbie-t, ami minden bizonnyal egy felejthetetlen hétvége lesz.
Forrás: The Hollywood Reporter, Variety
A quick summary of the reviews of French critics who saw OPPENHEIMER yesterday:
– Everyone agrees that the film is very dense, perhaps the most dense of Nolan's filmography, but that it remains easy to understand, unlike Tenet.
– Ludwig Göransson's score is so extraordinary… pic.twitter.com/PUlhj7wvoL
— Christopher Nolan Art & Updates (@NolanAnalyst) July 12, 2023
My favorite Nolan scene ever is the interrogation scene from THE DARK KNIGHT.
To that point: OPPENHEIMER is a reminder that even if you strip away spectacle — spinning hallways, backward fights — he’s a masterful story teller who can make even small moments feel thrilling. pic.twitter.com/SjSoAZIGfy
— Jake Hamilton (@JakesTakes) July 11, 2023