A Larian Studios maga tette fel a kérdést, hogy a Baldur’s Gate II után 23 évvel megjelenő új epizód mekkora keresletre tehet szert.
A cRPG műfajban nem csak az Obsidian Entertainment (Pillars of Eternity) és az inXile Entertainment (Wasteland) jártas, ugyanis a belga Larian is bizonyította a két Divinity: Original Sin (D:OS) játékával, hogy nem szabad őket leírni. Az új játékukra ők is szintet léptek: új stúdiók Gentben, Quebecben, Barcelonában, Dublinban, Kuala Lumpban és Guildfordban, és az első D:OS-hez képest tízszer annyian dolgoznak itt.
Ez a terjeszkedés a Baldur’s Gate III-ra is hatással van: 170 órányi jelenet, 2 millió szóból álló forgatókönyv, és az Xbox könnyebb hozzáférésért felelős senior technikai programmenedzsere jól összefoglalta: a koncepció Rockstar-szintű, ám a stúdió nem nagyon optimista. A cég vezetője, Swen Vicke ezt a hozzáállást kihangsúlyozta az Eurogamernek adott interjújában is.
„Az egész attól függ, hogy a Baldur’s Gate III hogyan fog teljesíteni! Ezt nem tudom. Ezt a játékot nem szabadna megcsinálni, ugye? Ez az, amit az emberek „klasszikus RPG-nek” neveznek, bár ezzel nem értenék egyet, ráadásulAAA produkciós értékekkel. Ilyet igazából még senki sem csinált, szóval nem tudjuk, mekkora a piacunk, és nem tudjuk, hogy mit fog csinálni, szóval majd meglátjuk. És ez fogja meghatározni, hogy utána mit tudunk csinálni. Tudom, hogy mit akarunk csinálni… hat évünk volt arra, hogy más ötleteken üljünk, de meg kell néznünk, hogy van-e elég nagy piac ahhoz, hogy egy ilyen típusú játékot elviseljen. És ha igen, akkor folytathatjuk az innovációt, ha pedig nem, akkor valahol máshová kell váltanunk. Ezt nem lehet előre tudni. […] A Baldur’s Gate 3 nagy tét, sokat tettünk bele. Szóval ha nem jön össze, nos, akkor vissza kell mennünk a tervezőasztalhoz, és ki kell találnunk valamit.
Ám sokkal sikeresebb, mint a D:OS2. Nem lehet összehasonlítani. Szerintem ötször annyit adtak el belőle a korai hozzáférés során, ha nem többet. Nem tudom fejből a számokat… őrültségnek hangzik, de igaz. De sokkal, sokkal, sokkal sikeresebb, mint a D:OS2 volt a korai hozzáférésben. De ez normális, mert most már sokan bíznak a cégben, bíznak abban a fajta játékmenetben, amit mi hozunk, így korán átálltak. A Baldur’s Gate III sokkal sikeresebb korai hozzáférésű címként. Majd kitaláljuk, ha utána sokkal sikeresebb lesz, akkor boldogok leszünk. De nem tudom,” mondta Vincke.
A Baldur’s Gate III augusztus 3-án jelenik meg PC-n, szeptember 6-án pedig PlayStation 5-ön. Az Xbox Series verzió még azért nincs sehol, mert az Xbox Series S-en az osztott képernyős kooperatív játékmenettel még bajok vannak.
Forrás: WCCFTech