Hatalmas kudarc volt Battle.net-exkluzívvá tenni PC-n a Call of Duty-t!

A Microsoft ügyvédjei szerint a Battle.net növekedésének hiányáról az Activision Blizzardon belül nem az Activision évente jelentkező IP-je tehetett, hanem a Blizzard.

 

2018-ban döntött úgy a Bobby Kotick vezette kiadó, hogy nem adja ki Steamen a Call of Duty arra az évre tervezett részét (Call of Duty: Black Ops IIII), és inkább Battle.net-exkluzívként dobja piacra a portot. Ez a bezárkózott mentalitás tavaly ért véget, ugyanis a Call of Duty: Modern Warfare II már a Valve digitális platformján keresztül is megvásárolható volt. A PCGamer számolt be az egyik dokumentumról, amit a Microsoft nyújtott be az Activision Blizzard King felvásárlásával kapcsolatban, és szerintük a Battle.net-exkluzivitás nem sok sikerrel járt…

„Az Activision kísérlete, hogy a Call of Duty digitális PC-s értékesítését kizárólag a Battle.net platformra vigye, hatalmas kudarcot vallott. 2018 előtt az Activision a Valve sikeres Steam platformján értékesítette a PC-s Call of Duty-címek digitális változatait. 2018-ban az Activision úgy döntött, hogy leveszi a játékot a Steamről, és kizárólag a Battle.net-en teszi elérhetővé nagyrészt azért, hogy felhasználókat vonzzon az Activision saját platformjára, és erősítse annak növekedését. A Battle.net havi aktív felhasználói („MAU”) száma viszonylag változatlan maradt abban az időszakban, amikor kizárólagos hozzáféréssel rendelkezett a Call of Duty PC-n történő digitális értékesítéséhez (2018-tól 2022-ig),” írta a Microsoft.

2020-ban hatalmas növekedés volt a pandémia miatt (és jól időzítették így a Call of Duty: Warzone megjelenését is), és az év végén az Activision Blizzard azt mondta, hogy rekord év volt a Call of Duty franchise számára a havi 100 millió aktív felhasználóval, és közülük sokan a Battle.net-et használták, mivel a PC-s jövedelem 20%-kal növekedett. Csakhogy a Blizzard eközben zuhanórepülést vett fel: 2018-ban 35 millió havi aktív felhasználója volt a cégnek, ami 2021 végére 22 millióra zuhant, ami miatt a Warzone-os növekedés itt el is úszott.

Csakhogy a Blizzard játékai 2022 utolsó negyedévére visszatornázták az adatot 45 millió havi aktív felhasználóra, de az Overwatch 2 talán nem kötötte le ennyire a játékosokat, mert a január-március időszakban ez lement 27 millióra. Ebben még nincs benne a Diablo IV, és a turbulens adat emiatt biztosan megint pozitív egyenleget hozhat el. (A második negyedéves adatot még nem ismerjük, és nem kizárt, hogy 50 millió körüli értéket hallunk majd.)

Emiatt is jogos azt mondani, hogy a kiadó jól döntött a Steamre való visszatéréssel (még ma is a top 10-es legtöbbet játszott játék listájában van a Call of Duty: Modern Warfare II)…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu